Resultados 1 al 8 de 8

Tema: SUMO 20 aniversari

  1. #1

    SUMO 20 aniversari

    L’editorial Taschen acaba de llençar una nova edició del llibre d’en Helmut Newton “SUMO”.

    “SUMO” va ser un projecte titànic del prolífic i genial fotògraf que va marcar un abans i un després en el món de la fotografia. Costa 100€ que pot semblar car però us asegur que val cada cèntim que demana. Demà l’afegiré al fil dels llibres però crec que es mereix un fil per ell tot sol.

    Una delicia de llibre que prest farà companyia al seu “RETRATOS” (que tant m’ha ensenyat) a la meva llibreria.

    https://www.taschen.com/pages/es/cat...iABEgIs7PD_BwE




    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  2. #2
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Doncs que vols que et digui, a mi personalment al veure les fotos d'en H. Newton sempre em pregunto si s'ha fet famós per la seva qualitat o per la seva provocació.
    No em malentengueu, ho dic literalment perquè jo no sé prou de fotografia per poder valorar si un fotògraf s'ha fet "famos" perquè s'ho mereix . Em falta coneixements tècnics i sobretot històrics doncs entenc que, com qualsevol art, part del mèrit pot haver sigut ser precursor en algun tema (en pintura a mi no m'agrada gens el cubisme pero té molt mèrit, artisticament parlant). És a dir cada cosa s'ha de valorar en el seu context històric.

    Doncs amb en Newton desconec si té cap mèrit especial, però el que és cert és que al final el nu (femení, normalment) ven. I si has sigut el primer en fer fotos pseudo eròtiques de models conegudes doncs mira, et fas famós. Però no sé si això és motiu per a ser considerat bon fotògraf. Una altra cosa seria si la mateixa foto amb la noia vestida seria igual de valorada...

    Deixo el meu feminisme aquí abans que el Boss em tregui una groga ;-)
    Però us recomano molt el capítol 2 del WAYS OF SEEING del JOHN BERGER que comentavem al altre fil.... per a qui l'interessi! Sobre el tema nuesa (femenina, again)

    Compte que la mateixa pregunta me la faig sempre que veig fotos posem per exemple, de miseria. Sempre impacten i les recordem, però no totes són bones ni valen la pena des d'un punt de vista fotogràfic, no? Doncs amb les fotos eròtiques o de nus, passa el mateix.

    Esperant resposta del Carlos P el 3,2,1,.... :-)
    Última edición por Elisabet Marti; 19/07/2019 a las 13:09

  3. #3
    Bona aportació, Bet. Veus? gràcies a això, aquest espai comença a tenir un cert aire "d'autèntic foro".

    Com que l'enllaç a que fas referència no pistona, m'he permès de posar-lo de nou. Espero que funcioni.

    https://www.youtube.com/watch?v=ta-s_vzxWn8

  4. #4
    Bueno, en Newton te nus tant de dones com de dones. Inclus nus seus a l’hospital estant ingressat i malalt.

    Era un mestre perque tenia en compte tant el model com la localització. Era un autèntic mestre. I no son tan sols nus. El llibre quw ja tenc (Retratos) es meravellòs.

    De totes maneres, no crec que el newton tingui una sola foto a on la dona surti com a sotmesa, sino més bé el contrari encara que entenc al que et refereixes però so haguessis llegit el llibre (que recordem que es va fer després del documental per augmentar i millorar l’informació d’aquest) veuries que els nus també poden produir l’efecte contrari que és que l’espectador masculí tingui la sensació que la dona es intocable i el víncul és entre el pintor i ella (o el fotògraf i ella en aquest cas) i el que fa és elevar la seva aura de poder envers al sexe masculí. Crec que aquest és el cas del Newton.

    Per a mi és un fotògraf indispensable en qualsevol llibreria.

  5. #5
    Llegeix el llibreeeeeeee jajajajajjaja :*

  6. #6
    Per cert, el Newton es va fer famós per tot el que dius i molt més. De fet les seves fotos tenen el porcentatge just de cada cosa inclosa, per supost, la seva màgia i visiò artística.

    Però com tot, t’agradarà o no, qüestió de gustos.


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  7. #7
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Cita Iniciado por Carlos Permuy Ver mensaje
    Bueno, en Newton te nus tant de dones com de dones.
    Carlos t'ha trait el subconscient ;-P

    No dubto que tingui fotos d'altres temes, però has de reconeixer que la fama li ve de la provocació.
    Em llegiré el llibre.... ara que el pal aquest de que la dona té una aura intocable bla bla.... tampoc te la compro. En que ens deixeu en pau (artisticament parlant) i ens tracteu normal ja fariem :-)

    I està clar que el concepte de sometre una dona que tinc jo (dona) i tu (home), no vindria a ser el mateix. Per mi moltes de les seves imatges son totalment eroticament gratuites. SImplement fa plans provocadors amb vagines i pits de forma facil i poc justificada. Per mi no te res d'erotic, simplement "usa" les dones, no aporta res. Per a jo , aiò es sometre a la dona ja que la tracta d'objecte. Revisa el video del Berger que ho explica moooooolt millor que jo.

    Però obviament cada foto suggereix coses diferents a l'observador, aquestes i qualsevol altre imatge. Per tant entenc i respecto que tu ho vegis diferent.

  8. #8

    SUMO 20 aniversari

    Com també en té de penis.

    No em cal revisar el video. El sé pràcticament de memòria i el llibre l’he llegit 3 cops. El darrer dissabte passat.

    Has vist algún llibre sencer del Helmut Berger?

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •