Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 11

Tema: Nits talaiòtiques...

  1. #1
    Forero Avatar de Eva Abril
    Fecha de ingreso
    14 nov, 20
    Ubicación
    Es Castell
    Mensajes
    316

    Nits talaiòtiques...

    f:4.5 / 2s / ISO 6400 / 24 mm.

    Nombre:  GV1R3904.jpg
Visitas: 103
Tamaño: 604.3 KB

  2. #2
    Bona foto, Eva. La llum és exquisida i el sol amagant-se li dóna un punt atrctiu i ajuda molt en la composició. Potser encara m'agradaria més si es retallés l'arbre de l'esquerra -que no aporta res a la foto- i, proporcionalment, també es retallés el cel per la part de dalt, que tampoc aporta res. Llavors, el monument principal quedaria una mica descentrat i encara favoriria més la composició. Prova-ho si en tens ganes. Una bona foto en qualsevol cas, Eva. Felicitats.

  3. #3
    Creq Eva que tindries que explicar una mica sa foto. Com be diu es titol, ès una foto nocturna. Si no fos aixi, sa foto estaria millor, com be diu en Vicenç. Al ser una nocturna, per mi li sobra llum i li falta poder veure les estrelles al cel, se veuen molt poquet. Tambè me molesta una mica els diferents tons de color que te la part terrestre. Esper que tots aquests "comentaris negatius" et puguin ajudar a millorar sa foto.
    Última edición por Tito Felix; 10/04/2022 a las 10:50

  4. #4
    Estic d´acord en que aquests verds de les roques de la part baixa no m´acaben de fer el pes. Per altre costat, si e sol s´està amagant per la part dreta de la foto, no és llògic que la part de darrera del talaiot estigui tan clara. De totes formes aixó són comentaris per millorar. La foto és bona.

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Amb les correccions que t'han suggerit els companys, crec que et quedarà una molt bona foto.
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Forero Avatar de Eva Abril
    Fecha de ingreso
    14 nov, 20
    Ubicación
    Es Castell
    Mensajes
    316
    Més val tard que mai. Perdó, no he entrat al foto darrerament, per diversos motius personals, però esper poder-ho fer més sovint. Moltes gràcies per tots els comentaris: és cert que va quedar amb massa llum, vaig il·luminar amb una llinterna i me vaig passar. També és cert que Trepucó, per si algú no hi ha estat mai, està molt a prop d'un camp de tennis i d'una carretera amb moltes faroles i hi pot haver bastante contaminació lumínica. He retallat un poc la foto i enfosquit un poc tot en conjunt...

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: GV1R3904-ret.jpg 
Visitas: 66 
Tamaño: 435.5 KB 
ID: 13890

  7. #7
    Com l'has deixada ara amb el retall, està molt millor, encara que li hagueres pogut treure un poc més de cel. Tot i així, encara hi veig una dominant verdosa a les roques del monument.

  8. #8
    En fotografia nocturna el tema de la il.luminació és bastant complicat. Jo sempre recomano aprofitar la llum de la lluna quan es troba en fasse creixent o decreixent i amb un % al voltant d'un 15% d'il.luminació ja que així no és necessari haver de "pintar" amb una llanterna.
    El problema d'haver de "pintar" amb la llanterna és que, per una banda és molt complicat tenir una il.luminació homogènea de tota l'escena i també que les temperatures de color són molt difícils de controlar a no ser que s'emprin filtres de color per a la llum de la llanterna (crec que és aquí a on s'ha produït la dominant verdosa de les pedres).
    Una altra cosa a tenir en compte és que s'ha de buscar un equilibri entre exposició i la gestió del renou que fa la propia càmera: moltes vegades hem dit que és millor sobreexposar una fotografia nocturna ja que després quan baixes l'exposició durant el procés d'edició aconsegueixes minvar una mica la renou generada en el moment de fer la fotografia i crec que, precisament el haver pujat aquesta segona versió ens ajuda a veure que, apart d'aconseguir una llum més adient amb un paissatge nocturn, també has aconseguit eliminar un poquet d'aquesta renou inicial.
    L'esperit d'aquesta crítica és donar-te idees per anar millorant les futures fotografies nocturnes que facis.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  9. #9
    Por no ser redundante solamente me atrevo a aconsejar que te hagas con un panel led para iluminar las fotos nocturnas. Controlarás más temperatura e intensidad además de conseguir una iluminación más uniforme de la escena.

  10. #10
    M'agrada molt tal com l'has deixat ara, Eva. Bona feina!

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •