Resultados 1 al 7 de 7

Tema: En fotografia que s'ho val tot?

  1. #1
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962

    En fotografia que s'ho val tot?

    El motiu d'aquest títol, és que m'agradaria saber les vostres opinions i el perquè de la següent fotografia, val a dir que el que cerc és tenir opinions (millor si són diferents) i poder-les contrastar, ja que era més fàcil penjar aquesta foto en qualsevol xarxa social, però no hagués aconseguit el que realment estic cercant que és:
    Dona el pego com l'he feta, i per què.
    Com podria millorar-la si realment té certa vàlua (encant).
    És correcta fer-ho, encara que supòs que açò és més una cosa personal. No ho sé, per açò pregunt (quan es penja una foto així, s'hauria de dir com esta feta).
    Ja veis que tenc dubtes, que esper poder contrastar amb vosaltres, per tant vagi per endavant les meves gràcies.
    Com està realitzada:
    Són dues fotos:
    El primer planó és una sola pressa a 1600 Iso, 6 Segons, Focal 11 mm i diafragma f2/8 (i pintada amb una llanterna).
    La part de la via làctia; són 16 fotos de la següent manera, 12 fotos fetes a 6400 ISO, Focal 50 mm, Diafragma f2/8 i temps 4 segons.
    Les altres 4 fotos són preses negres amb les mateixes condicions anteriors però amb el visor tapat. Totes elles muntades amb sequator per intentar reduir el màxim el renou.
    I evidentment el resultat muntada damunt la foto base i obligat a fer una transformació lliure per poder omplir tota la part del cel.
    I açò que present és el resultat.
    Nombre:  Via Làctia- 04.jpg
Visitas: 66
Tamaño: 176.5 KB


    A la miniatura present la via Làctia tota sola, muntada amb 50 mm i sequator
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: V. Làctia Profunda 30-43-Editar.jpg 
Visitas: 44 
Tamaño: 186.6 KB 
ID: 13714

  2. #2
    Jo no en sé de fotografia nocturna, però en el grup hi ha gent que en sap molt i les seves opinions seran molt més valuoses que la meva.

    Veig que has captat molt bé les estrelles, són nítides. La llum és molt bona, tant de les estrelles com la del primer pla. La foto està tècnicament molt ben resolta. No m'agrada l'enquadrament. Veig massa terra i em falta cel. Em falta Via Làctia. Crec que aquesta foto necessitava un gran angular per agafar més Via Làctia, però això l'hagués convertit en una foto més convencional, i, pot ser, no és el que volies.

    Moltes Felicitats pel teu coneixement de la tècnica!

  3. #3
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    Gràcies, Joan, totes les opinions són d'agrair.
    Com veus en les dades la foto base la vaig fer amb un gran angular (11 mm), i evidentment per omplir el que era el cel amb una altra foto a on la via làctia estava feta amb un 50 mm vaig haver, com dic, de fer transformació lliure, açò va fer que la via làctia (estrelles) n'hi hagués poques per una banda, i per l'altra que el centre galàctic fos el centre d'interès següent el motiu principal pel fet d'haver-lo fet amb un 50 mm. Evidentment açò era el que volia fer, i sortir com tu dius de la foto convencional. I aquestes són els meus dubtes. És correcta, sense saber tota aquesta informació, com a foto. És prou creïble. Com es podria millorar, etc.
    PD. Estic d'acord que hi sobra terra.

  4. #4
    Es frecuentemente imposible plasmar en una sola toma nocturna tanto lo que el ojo ve (el terreno) como lo que no ve (la riqueza de la Vía Láctea) ya que los sensores no tienen la plasticidad de nuestros ojos. Por lo tanto me parece correcto hacer una doble exposición (también se hace en fotografía de paisaje diurno para focus stacking, controlar contraluces si no llevamos filtros, etc...).

  5. #5
    Cisco, sóc de l'opinió que en fotografia sí que s'hi val gairebé tot (no s'hi val fer patir persones o animals ni degradar la Natura), però això sí, sempre que se sigui honest i no fer passar gat per llebre. És a dir, si s'explica -com tu molt bé has fet- que la imatge resultant és producte de muntatge, manipulacions o el que sigui, no li veig cap problema. La Fotografia, si la considerem un art, ha d'estar totalment oberta a la creativitat i tècniques de l'autor. Agradi o no agradi el resultat a l'espectador, però això ja és una altra qüestió.
    Anant a la foto que has pujat, l'enquadrament no m'acaba de fer el pes i veig el conjunt de la imatge amb poca definició.

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Passo a la crítica, directament, Cisco:

    Enquadrament massa baix
    La foto, en general està com empastada, com si haguessis forçat l'eliminació de renou (soroll)
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    Forero Avatar de Eva Abril
    Fecha de ingreso
    14 nov, 20
    Ubicación
    Es Castell
    Mensajes
    316
    Jo estic d'acord amb el que he ha comentat en Vincent, en quan a la fotografia com a art i els muntatges creatius. En la foto, sí que me sembla que hi falta cel amb VL: hi ha massa terra en primer pla, que no "explica" res, els arbres sí que són un molt bo objecte principal, juntament amb la VL que per jo queda massa tallada...

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •