Resultados 1 al 10 de 10

Tema: Doble repte

  1. #1

    Doble repte

    Quan vaig planificar aquesta fotografia ja vaig intuir, per l'hora en què sortia sa lluna, que seria un repte aconseguir una "bona imatge". Per aquest motiu anava amb la idea que hauria de fer un "bracketing" si o si, ja que el rang dinàmic de la meva càmera no seria suficient per capturar la diferència de llum entre sa Lluna i la resta de l'escena.

    Van passar uns dies fins que vaig poder dedicar una mica de temps a l'edició. I aquí va venir el segon repte: Tot i disparar a ISO 800, les fotografies en què havia obtingut una mica de detall en la part més fosca tenien un temps d'exposició de 10 segons. Amb aquest temps d'exposició el moviment de la lluna ja era més que evident i per tant no podia fer un HDR amb aquestes fotografies. L'alternativa que vaig utilitzar va ser fusionar dues imatges, una per la part del cel i una altra per la part del terra.

    Val a dir que en directe va ser tot un espectacle, com va dir en Cisco, que també era allà, "de cine".

    Nombre:  2021-04-27_fv_0144_2_43_1080.jpg
Visitas: 79
Tamaño: 276.9 KB

    FUJIFILM XT-2 | ISO800 | 280mm (420mmEFF) | f5.6 | 10 seg. al terra, 1.3 seg. al cel

  2. #2
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    Hola, Fèlix, en primer lloc, ja que m'anomenes, va ser un plaer conèixer-te amb persona, ja que tan sols et coneixia pel fòrum.
    Com tu dius va ser una sortida de sa lluna espectacular, però va portar una forta dificultat no tan sols a tu sinó a molts, amb aquests jo m'incloc, per s'hora de sa sortida i sa fosca, fent que hi hagués un alt rang dinàmic.
    Quant a sa foto i tenint en compte totes les dificultats el fet d'haver fet dues fotos ets pogut resoldre's aquests impediments i com diu un dels companys que també era a jo intentant fer sa sortida de sa lluna, t'ha quedat de "luxe".
    Podíem comentar tècnicament coses en aquesta foto (com supòs que ets aplicat un filtre de llevar renou i t'ha quedat una mica especial) però el primer cop, que és jo el que normalment em guia m'agrada el resultat.
    Salud Fèlix.

  3. #3
    S'imatge final es prou bona Fèlix, sobretot tenint en compte les dificultats.

  4. #4
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Felix, amb totes les dificultats que dius, t'ha quedat molt bé

  5. #5
    L'espectador no sempre és conscient de les dificultats que sovint hi ha per aconseguir una bona foto, però també és cert que l'autor -un cop aconseguida- encara n'està més orgullós que si no hagués tingut dificultas. Felicitats, Fèlix. Una preciosa foto. Només un petit detall. No t'agradaria més fent-la una mica més apaisada retallant-li una mica de cel?

  6. #6
    Sempre he dit que saber solventar els inconvenients com els que has tingut tu en el moment de la presa és una qualitat que no tothom té. Bona foto, Fèlix.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  7. #7
    Moltes gracies pels vostres comentaris.
    Cisco tens raó en que poder em vaig excedir amb la reducció de renou, en tenir temps repetiré el processat a veure si em queda millor.
    Vicent, he fet el retall que m'has suggerit, amb una relació 16:9, i sa veritat és que m'agrada:

    Nombre:  2021-04-27_fv_0144_16_9_ff.jpg
Visitas: 47
Tamaño: 295.1 KB

  8. #8
    A mi també m'agrada més així. Bona feina, Fèlix.

  9. #9
    M'agrada molt. La segona versió un encert. Enhorabona.

  10. #10
    Forero Avatar de Eva Abril
    Fecha de ingreso
    14 nov, 20
    Ubicación
    Es Castell
    Mensajes
    316
    Molt guapa la foto: el lloc com sempre espectacular i poder captar la lluna just en el punt adequat, de dalt de tot. La panoràmica està molt bé.

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •