Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 11

Tema: Quatre raquetes i un sol cop.

  1. #1

    Quatre raquetes i un sol cop.

    Aquesta imatge és dels feliços temps quan es podia anar als esdeveniments esportius, al teatre, etc., però la vaig recuperar fa poc per altres motius. Està feta durant una edició del Godó. No és cap muntatge de PS sinó quatre exposicions de càmera sobre el mateix fotograma. Ja em rondava pel cap des de feia temps el fer aquest tipus de proves. Una pista d'entrenament, un fons de pista vegetal situat a l'ombra i una llum apropiada em van ajudar.

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Quatre raquetes i un sol cop.jpg 
Visitas: 174 
Tamaño: 317.6 KB 
ID: 13234

    ISO 1250
    Nikkor 80-200 a 200 mm, f/5
    1/3200 sec.

  2. #2
    Una gran foto de tennis. És curiós que el jugador es vegi quatre vegades, igualment que la raqueta i, en canvi, només surti una pilota congelada. Vas esborrar les altres tres ó quina és l´explicació?

  3. #3
    Doncs m'agrada molt l'efecte que ha quedat

  4. #4
    A mi també m'agrada la idea i el resultat. Entenc que vas buscar quatre exposicions diferents en la posició de la raqueta i només en una que hi sortís la pilota, ja que en les altres tres encara no havien colpejat. Bé, ja t'explicaràs.

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Excel·lent foto, tècnica fotogràfica i visió fotogràfica.
    A veure si endevino l'explicació que ens donarà en Vicenç sobre el fet de que surti 4 vegades el jugador i una sola la pilota:
    Crec que la resposta és ben simple: de les 4 fotos, només en una apareix la pilota.


    Per cert: Tenint el Tema del Mes que va d'Esports, veig que tú i en Narcís, heu decidit pujar la vostra foto esportiva a aquest apartat general. Evidentment que no és obligatori, però tinc curiositat per saber si ho heu fet per algún motiu especial.
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Ja m'hauràs d'explicar com es fa això, perquè no en tinc ni idea.

  7. #7
    Gràcies per comentar i per interesar-vos per la foto, companys .

    Per aclarir dubtes. Tal com vaig comentar, són quatre exposicions de càmera sobre la mateixa imatge. D'aquí vel el títol de "Quatre raquetes i un sol cop", perquè les quatre exposicions corresponen al mateix cop de pilota del tennista. La D700, tot i no ser ja una càmera d'última generació, una de les opcions de dispar que té és 'exposició múltiple', que permet fer fins a deu exposicions en una sola foto. En aquest cas jo la vaig programar a quatre exposicions. Si, a més, es posa el mode de dispar a 'continu', la càmara agafa les diferents imatges en ràfega. Aquest és el "secret", aprofitar la tecnologia disponible. Res més. Val a dir, però, que un tipus de fotos li van millor que altres, a aquesta tècnica, i que cal fer diverses proves -com en tot- abans d'obtenir un resultat que et puguis sentir mitjanament satisfet. Crec que les fotos d'esport són molt apropiades per provar-ho. També cal dir que el tipus de llum és molt important. Si, posem pel cas, el fons d'aquesta foto hagués estat il·luminat amb la mateixa intensitat que el tennista, el resultat hagués sigut molt diferent i menys atractiu.

    En Jaume va encertar de ple el seu anàlisi. De fet, dues de les pilotes ja no surten al fotograma. De les dues que hi surten, en vaig tapar (que no clonar ) una, i vaig deixar la que més m'agradava per la seva posició. Espero que m'hagi sabut explicar prou bé.

  8. #8
    Estaba devanándome los sesos pensando cómo habías hecho la foto pero me has resuelto la duda. ¿Recordais cuando hacíamos varias exposiciones en un solo fotograma en la época de carrete? Había que apretar el botoncito de embrague que había bajo la cámara para que no pasara la película.

  9. #9
    Una imatge resultant força atractiva Vicenç!!

  10. #10
    Gràcies per comentar, companys.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •