Resultados 1 al 10 de 10

Tema: Vacaciones en Menorca

  1. #1

    Vacaciones en Menorca

    Bon dia,

    Fa uns dies, una amiga meua em va demanar que li fes una sessió de fotos. És un tipus de fotografia que no faig mai però em va fer il.lusió provar coses noves. Només havia fet un petit curset de retrat deu fer 7 o 8 anys a part d'altres coneixements que ja tenia en quan a il.luminació en foto d'estudi.

    Vaig voler provar de fer ses fotos emprant sa tècnica Strobist. Pels que no sabeu de que es tracta, podeu consultar aquest enllaç: https://www.dzoom.org.es/strobist-un...on-de-estudio/

    Encara estic processant ses imatges però com que algunes m'han agradat prou i, evidentment, tenc permís de sa model, vos en deix una per que doneu la vostra opinió.

    Evidentment, el títol vol ser una clucada d'ull a l'arxiconeguda pel.licula "Vacaciones en Roma".

    Nombre:  Vanesa_0069.jpg
Visitas: 265
Tamaño: 936.3 KB

    Nikon D780 + Tamron 24-70 a 70 mm, ISO 50, f/5, 1/200 (màxima velocitat de sincronització de flaix) + 2 flaixos a cada banda a uns 45º aproximadament i regulant sa potència de cada un per separat (no record prou bé sa potència però crec que un era 1/4 i l'altre 1/8 +2).
    Posició d'es sol gairebé a les 12 h respecte de sa càmera.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Joan A.: La veig una foto perfecte de reportatge pero, per a mi, li manca "chispa". Una enquadrament mes atrevit, el fons mes desenfocat. En fi, buscar-li quelcom de originalitat que la faci diferent d´una foto que es podria, tot i que no hi és tota, considerar de propaganda d´una empresa de lloguer de Vespas.

  3. #3
    La iluminación parece perfecta así que te animo a profundizar en el "strobismo".

  4. #4
    Pel que fa el posat, estic d'acord amb en Lluís que li manca una mica més d'"atreviment", però trobo molt bona la il·luminació.

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Bona , Joan A.
    En veurem més?
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Pens que vas fer una bona feina i vas obtenir un bon resultat i a poc a poc veurem altres coses diferents, segur
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  7. #7
    Jo també penso que has fet una bona feina (composició, llum, color, ..), un altre cosa és si ens genera més o menys interès.

  8. #8
    Molt agrait per totes ses aportacions.

    Certament, el que més em va agradar d'aquesta sessió va ser aconseguir una bona il.luminació emprant aquesta tècnica de Strobist que mai havia emprat.

    Tema desenfocar més es fons: em va ser impossible obrir més el diafragma degut a sa gran llum que hi havia en aquell moment. S'única solució hauria estat emprar un filtre ND de 3 passos que m'hauria permés anar fins a f/2,8 però no en tenc cap i per tant, ja des de sa primera foto de sa sessió ja vaig d'haver assumir que es fons no quedarien tan desenfocats com hauria volgut. Agraeixo l'observació, Lluis, per que em permet acabar de puntualitzar aquest aspecte tècnic.

    Supòs que si en haver-les processat totes n'hi ha qualcuna més que m'agradi especialment vos la compartiré però tenc tantes coses a fer que no sé quan les hauré processat totes.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  9. #9
    Estic d'acord amb en Lluis. També hi veig una discrepància entre la llum ambient i la dels flashos. Crec que haurien necessitat un difusor per fer una il·luminació menys dura i un poc més natural (opinió personal, clar). Ara per ser ses primeres proves amb flashos, està molt bé.

    No tenc experiència amb flashos en terra, però si amb fotografia submarina. Personalment, sempre duc es difusors posats, m'agrada més s'il·luminació suau que donen.
    Nikon D700, Nikon D810, Nikon D850, Sigma 12-24, Sigma 12 2.8 fisheye, Nikkor 28 2.8, Nikkor 50 1.4, Nikkor 60 2.8 D macro, Nikkor 60 G ED micro, Nikkor micro 105 2.8G, Nikkor 16-35 4.0 G,Nikkor 28-105 3.5-4.5 D,Nikon TC-20III, Nikkor 12-24 2.8, Nikkor 24-70 2.8, Nikkor 70-200 2.8, caixa Easydive, Caixa Isotta D810, Ikelite DS-51, Subaqua Helios 5000, Inon Z-330, Inon S-2000

  10. #10
    Cita Iniciado por Joan Morro Ver mensaje
    Estic d'acord amb en Lluis. També hi veig una discrepància entre la llum ambient i la dels flashos. Crec que haurien necessitat un difusor per fer una il·luminació menys dura i un poc més natural (opinió personal, clar). Ara per ser ses primeres proves amb flashos, està molt bé.

    No tenc experiència amb flashos en terra, però si amb fotografia submarina. Personalment, sempre duc es difusors posats, m'agrada més s'il·luminació suau que donen.
    Gràcies per sa teva aprotació, Joan.

    Comentar-te que es difussors estaven posats en els dos flaixos. Personalment a jo no em sembla gaire gran sa discrepància de llums que comentes. No negaré que pugui quedar millor amb més experiència de sa que jo tenc, però a jo no em desagrada gens es resultat. També és important tenir en compte que ses condicions de llum anaven canviant a mesura que els núvols tapaven o destapaven el sol, no sé si aquest fet també vos afecta als que feis fotografia submarina durant el dia o si vos afecta en menor mesura en funció de la profunditat a la que treballau.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •