Resultados 1 al 4 de 4

Tema: Persèides 2020

  1. #1

    Persèides 2020

    Els darrers anys, na Marian i jo, ens hem aficionat a anar a qualque platja del nord de Menorca per a veure sa famosa pluja d'estels de les Persèides (llàgrimes de Sant Llorenç).

    Després d'haver intentat un any, sense èxit, fotografiar-ne alguna havia deixat d'emportar-me la càmera per a poder disfrutar de la pluja d'estels sense cap tipus de distracció. Però enguany, aprofitant lo de sa càmera nova ho he volgut intentar de nou i ara si que n'he agafada qualcuna.

    Tot i açò, sa foto no te gaire interés més enllà del anecdòtic i documental i per aquest motiu vos la poso en aquest apartat.

    El que si que em va sorpendre va ser poder captar, també, el que sembla una galàxia (no tenc ni idea de quina és) tenint en compte que està feta amb es Nikkor 20 mm. S'estel fugisser que es veu està situat just damunt sa constel.lació de Perseus (que dona nom a aquest fenòmen) i he fet un retall important d'es fotograma per a centrar més sa vista amb s'estel fugisser i sa galàxia.

    També he de dir que es temps d'exposició resulta excessiu si hagués volgut tenir ets estels completament estàtics però m'interessava tenir una mica de marge de temps per no haver d'estar fent moltes fotos i poder capturar qualque estel fugisser. Per altra banda, crec que tampoc tenc s'exposició prou ajustada per aquest tipus de fotografia (açò de poder disparar a ISO tant elevada encara no ho tenc prou assumit jejeje).

    Nombre:  Perseides des de Cavalleria_0061-3.jpg
Visitas: 853
Tamaño: 199.5 KB

    Nikon D780 + Nikkor 20 mm + retall, ISO 12800, f/2,5, 20 segons
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Noves i interessants experiències.
    Jo crec que aquest tema l'hem d'estudiar, perque crec que no el tenim per ma com les altres nocturnes d'estels.
    Si tinc raó, serà un nou repte que ens podem marcar.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Buen testimonio Joan.
    Me he llevado tantos chascos con las Perseidas a lo largo de los años que han acabado por demotivarme.

  4. #4
    Molt bé, Joan A.!

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •