Página 2 de 2 PrimerPrimer 12
Resultados 11 al 16 de 16

Tema: En vol

  1. #11
    En este mundo y con tanta técnica, muchas fotos son montajes sin que, en muchos casos, seamos capaces de identificarlo. Muchos cuadros famosos son montajes. Siempre pongo como ejemplo el cuadro de "Las Meninas" en el que el autor se incluyó en el cuadro, pintándolo. Quereis mas montaje que este. Por este motivo intento dominar la técnica, la mayoría de las veces sin éxito, porque te permite desarrollar todas aquellas ideas que puedas tener en la cabeza.
    De hecho, este mes de abril tenia que inaugurar en San Adrian una exposición titulada "Mentiras fotográficas" en la que ninguna foto es verdad. Debido a la situación ha sido aplazada para setiembre. Espero que me perdoneis la filosofada.

  2. #12
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Doncs, sí que té molta importancia saber com has fet la foto que ens exposes.
    Si tu has afegit l'avió, procedent d'un altre foto aliena a l'original, és un fotomuntatge.


    Dius: "donem com a "vàlides" fotos que utilitzen una presa "pel terra" o "pel mar", i una altra presa "pel cel", amb muntatge de dues, tres o moltes fotos per obtenir la imatge final. Això no és un fotomuntatge? "
    Doncs no, no és un fotomuntage. És una tècnica fotogràfica.

    Jo entenc com a fotomuntatge aquella imatge a la que s'hi han afegit elements que no hi eren a la foto original, a diferència del fet d'unir diferentes prèses d'una mateixa realitat.
    El resultat d'un enforquillat, no s'hauría de considerar mai com un fotomuntatge, tampoc.

    Si volíes crear debat, ho has aconseguit. Al menys amb mí.


    M'agrada aquest joc !

  3. #13
    És que jo crec mes en les imatges que en les fotografies. i el fet de que sigui un muntatge o no, tant me fa. Jo crec en les imatges que transmeten alguna cosa, pricipalment emocions. Es molt relatiu si, pel fet de posar-hi una persona que no hi era, és un muntatge, potser si. Ho és, i que?. Potser aquella persona és la que li dona el plus a la fotoigrafia. El demés es ser purista de la fotografia i, en el temps que estem visquent, penso que hem d´obrir la mentalitat. Ja tenim el debat en marxa, eh Vicens. Es el que volies.. Ep! Sempre de bon rotllo

  4. #14
    Comparteixo les opinions.
    Hem tingut la sort de participar d'un canvi important en el món de la imatge. Les maquines i els programes d'edició ens permeten millorar, però en cap cas substituir la nostra visió del que volem retratar.
    Amb el fotomuntatge és poden expressar sentiments, idees irreals, l'enginy de l'autor, ...
    La fotografia que obre el fil, és possible però difícil d'obtenir, i sigui o no un fotomuntatge el seu autor s'ho imagina i ens mostra la possibilitat (de tú Vicenç no m'en fio i si has vist la possibilitat ... ). Posar un vianant en un carrer no ens aparta d'un fet que passa cada dia, menys quan el fotògraf era allà.
    Penso que caldria revisar si cal mantenir separat l'apartat de fotomuntatge.

  5. #15
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Narcis Arpi Ver mensaje
    ...Penso que caldria revisar si cal mantenir separat l'apartat de fotomuntatge.
    Jo no tinc cap dubte que cal mantenir aquest apartat.
    M'agrada aquest joc !

  6. #16
    Gràcies un altre cop, companys, per comentar i seguir l’esperit del fil. De fet, el que pretenia, era encetar un seguit de comentaris (potser “debat” sona massa fort) del tipus que s’acostumen a fer en qualsevol tertúlia fotogràfica sobre qualsevol tema relacionat directament amb la fotografia i no pas entrar en una discussió semàntica del què es considera una tècnica fotogràfica i del què no.

    Gràcies de nou a tots i seguim fent fotos, companys, que és el que ens agrada!

Página 2 de 2 PrimerPrimer 12

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •