Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 11

Tema: Bombeta fantasma.

  1. #1

    Bombeta fantasma.


    Un altre foto producte del confinament, en la que buscava fer una foto de
    l'impossible, fent trampa, clar. Fer aquesta foto ha sigut una lliçó de com funciona la llum, no la de la bombeta (?), sinó la de la fotografia. He ajustat la càmera per fer una mesura de la llum central ponderada per aconseguir una llum correcta a la màxima part de la bombeta, cosa difícil per la gran diferència d'intensitats. El fons de la foto estava situat a uns 60 cm darrere la bombeta i era blanc, sense il·luminar. La sorpresa, i la lliçó que he après, és que els fons ha quedat negre. O sigui, que el blanc sense llum, o amb poca llum, és negre. Ara entenc que és lògic, però no ha deixat de sorprendrem.


    Nombre:  Bombeta fantasma.jpg
Visitas: 347
Tamaño: 30.6 KB


    Nikon D850, Nikon 50 mm f/1.4, ISO 64.

  2. #2
    Doncs, bon treball i original.

  3. #3
    Sou uns artistes, Joan. Al veure la foto i abans de llegir la teva presentació em vaig pensar per un moment que era una bombeta d'aquestes de baix subvoltades que s'empren en decoració, bars "cuquis" i llocs similars. Saps quines vull dir, oi?. Doncs no!, després he vist que és una Osram de 220-230V de tota la vida, el que té molt de mèrit. M'agrada molt tal com ha quedat el conjunt i, sobretot, el casquet metal·lic de la rosca. Molt bona feina, Joan.

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    1. La foto crec que milloraría si li donèssis un pel més de llum al casquet.
    2. Crida molt l'atenció veure una bombeta encèsa sense aparent conexió aquest és el motiu del títol, oi?). Per aquest motiu crec que cal resaltar aquest extrem superior, on hi ha el contacte habitual.
    3. No sé com t'ho has fet per aconseguir aquesta poca llum de la bombeta. És de 10W? ( ignoro si n'hi ha d'aquesta potencia).
    4. Molt be resolt el fort rang dinàmic. T'ajudat que la càmera fos una D850?
    5. Bona reflexió sobre els resultats de les llums obtingudes , tot i tenint un fons blanc.

    Molt bona feina Joan. Demostres tenir un potencial gran i emergent. NO paris.
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Bona feina, Joan

    M´agrada !!

  6. #6
    Pues la misma sorpresa me he llevado y haciendo algunos macros estos días con fondo blanco.
    Muy buena la foto

  7. #7
    Vicenç!!! Sé perfectament a què et refereixes, unes bombetes de plàstic barat, amb llum LED i piles per evitar cables, que venen a les botigues de regals i de tot a cent (pessetes, ara un euro). No, la meva bombeta és autèntica, d'incandescència, de les d'abans. Sempre m'ha agradat l'ambient de revetlla italiana, amb tires d'aquestes bombetes. Fa uns quaranta anys vaig fer una d'aquestes tires per casa i aquesta bombeta és una d'elles. La bombeta és autentica, la foto no. En realitat són dues fotos.

    Jaume, moltíssimes gràcies pel teu comentari! De fet, que diguis que tinc potencial, és el millor comentari que he sentit mai! Ja he dit que són dues fotos: La primera és la bombeta encesa amb el seu portalàmpades i cables. La segona és la bombeta apagada sense portalàmpades i cables, de la que he copiat només el casquet i l'he posat a la primera foto, esborrant el que no m'interessava. Respostes a les teves preguntes:

    1. Has posat el dit a la llaga. Això és el que m'ha costat més. La idea és que la llum vingués només de la bombeta, per tant massa llum al casquet semblava encara més irreal.

    2. Sí, la intenció era fer una foto irreal: Una bombeta encesa sense connexió elèctrica. Tant de bo poguéssim fer llum així i deixar de contaminar.

    3. La bombeta és de 25 watts.

    4. Gràcies a tu vaig descobrir que la D750 és una gran càmera. Es va espatllar i vaig decidir millorar. El rang dinàmic més ample de la nova càmera segur que m'ha ajudat. La gran diferencia que més veig, de moment, és en la capacitat de retallar.

    5. La fotografia és fantàstica! Cada dia descobreixes coses noves! Gràcies a aquest magnífic fòrum encara podem aprendre més i avançar!

  8. #8
    M´agrada molt la fotografia. Felicitats.No sé que mes afegir-hi que no hagin dit els companys. Però

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    16 may, 17
    Ubicación
    Ciudadela
    Mensajes
    845
    Gran foto magníficamente resuelta.

  10. #10
    Foroadicto Avatar de Pepe Peñafiel
    Fecha de ingreso
    17 jul, 09
    Ubicación
    Palma de Mallorca
    Mensajes
    5,672
    Llego tarde a este hilo de tu magnifica imagen, El trabajo es espectacular, con ese rango dinámico conseguir ese equilibrio tiene muchísimo mérito. Felicidades.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •