Resultados 1 al 7 de 7

Tema: Qüestió de sort?

  1. #1

    Qüestió de sort?

    A rel de la visita a l'exposició que es pot visitar al Caixaforum de Palma de Mallorca, titolada "Robert Capa in color", em vaig enterar de que la fotografia més icònica d'aquest autor, "Muerte de un miliciano", va ser presa per l'autor des de dins una trinxera però sense mirar pel visor si no aguantant la càmera per sobre del cap del fotògraf i disparant sense saber realment que estava retratant i després el material va ser enviat a revelar sense que l'autor veiés el que havia fotografiat fins al cap d'un temps....

    He de dir que a la wikipedia es comenten dubtes en quan a l'autenticitat tant de la foto com de l'autor, però com que no hi ha proves prou clares, ni a favor ni en contra, donaré per bò el relat que fa el propi Robert Capa en una entrevista gravada i que es pot escoltar en la mateixa exposició.

    Tot açò ha servit per a plantejar-me la influència que pot tenir la sort en el moment d'obtenir una foto.

    No sé que en pensau voltros però unes dues hores després d'haver vist la mostra fotogràfica, em vaig trobar fent una foto amb el mòvil a l'exterior del Museu d'Art Modern i Contemporani d'es Baluard de Palma de Mallorca a on també la sort va tenir una part de protagonisme.

    Sense voler comparar, per res, la meva foto amb la d'en Robert Capa, vos deix la foto només per il.lustrar els pensaments que he compartit amb voltros i deixant oberta la possibilitat de que qui vulgui pugui dir també el que pensa de la influència de la sort en la obtenció d'una foto.

    Nombre:  IMG_20191229_173652_142.jpg
Visitas: 848
Tamaño: 325.5 KB


    En el meu cas, la sort ha estat haver aconseguit que els 3 membres de la familia que caminava per darrera l'escultura hagin quedat ben enmarcats dins la zona foradada de l'escultura sense haver-lis tallat cap part del cap, tenint en compte que la obturació del mòbil no és tant ràpida com pugui ser la d'una càmera de gama alta.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Interessant post.
    Jo sempre dic que la sort s'ha de cercar, tot i que és ben cert que, de tant en tant, li toca a qui no la cerca.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Comparteixo el comentari d'en Jaume en que la sort, s'ha de cercar. En aquesta bona foto que ens presentes m'agrada no només (encara que també) l'enmarcat de la família dins de l'escultura sinó la imatge del conjunt on l'altra visitant que, aliena al que estava succeint al seu voltant, es dedicava a enquadrar la seva pròpia foto de l'excultura. Dos fotos ben diferents de dos visions ben diferents del mateix lloc i en el mateix moment, sense que una sigui necessariament millor que l'altra. Això és fotografia. Gràcies per mostrar-nos-la, Joan A.

  4. #4
    Aquesta m'havia passat... estic d'acord en que la sort s'ha de cercar. Molt bona la fotografia
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  5. #5
    Gracies pels comentaris que heu fet i estic content que hagi agradat la foto, encara que només la vaig pujar per a il.lustrar els meus pensaments.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  6. #6
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Vaig tard però també vull dir la meva...

    Apart de la sort (que existeix), i la òbvia paciència que tots tenim alhora d'intentar aconseguir segons quines fotos (com diuen els americans "com més m'esforço, més sort tinc"), penso que també tenim, de vegades, una certa intuició que ens fa disparar quasi abans de veure la imatge final. No us ha passat? Com si el subconscient veiés la imatge abans que ens siguem conscients.

    A mi m'ha passat recentment amb aquesta foto, on només després de fer-la he vist que la persona està perfectament encaixada entre les mans del graffiti (retall de la imatge presa que incloia més graffiti, la podeu veure a la miniatura):


    Nombre:  miami 4274 web.jpg
Visitas: 790
Tamaño: 595.0 KB
    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: miami 4274.jpg 
Visitas: 46 
Tamaño: 159.0 KB 
ID: 12246  
    Última edición por Elisabet Marti; 10/01/2020 a las 22:20

  7. #7
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Bona aportació i reflexió, Bet.
    M'agrada aquest joc !

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •