Resultados 1 al 6 de 6

Tema: Gotim daurat

  1. #1

    Gotim daurat

    Vaig pujar al terrat a veure si podia aprofitar l'hora blava i malgrat les deficiències de la posta en escena vaig fer aquesta fotografia.

    ZUIKO 18-150 mm
    ISO 800
    6 seg - f 8,0 (+0,3) - 18 mm (36 mm)

    Nombre:  Gotim daurat FF.jpg
Visitas: 379
Tamaño: 82.2 KB

  2. #2
    La composició, la idea, l´enquadrament em semblen molt bé. Però, per al meu gust, als grans de raïm els falta "vida". Haurien de tenir mes brillo.

  3. #3
    També em preocupa aquest reflexe de llum a la dreta, el aigua. Penso que destaca massa i i treu protagonisme al motiu principal que és el raïm.

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Sensacions: El desconeixement de la paraula "Gotim" i el primer impacte de tant de blau (sobresaturat?), m'han creat un cert rebuig. Després, analitzant el títol i l'escena, li he trovat la seva gràcia.
    En quantsevol cas, felicitats per experimentar.
    Comentari tecnic:
    - Blaus forts apart, el desenfoc del fons potser, pel meu gust, és excessiu (pujar a f/16 i ISO 1600?).
    - Jo pujaría un pel ( no gaire) les ombres dels grans de raïm que estàn en la foscor.

    Una curiositat lingüística: Gotim sería equivalent a gatoll, o no?
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    La foto no em desagrada en absolut. Aquesta combinació de blaus-verds tal com la presentes m'agrada força. Sí que molesten, però, son els blancs cremats del cel i el reflex al mar.

    Jaume,
    Respecte la teva curiositat lingüística, segons l'Institut d'Estudis Catalans, el mot gotim és una porció d'un raïm. Com a segona entrada hi consta bagot, que el defineixen com el gotim de raïm que resta al cep després de veremar.

  6. #6
    Compartesc l'opinió d'en Vicenç en quant als blans cremats (que no sé si tenen solució) i si que intentaria donar un poc més de llum als grans de raim com proposa en Jaume.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •