Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 13

Tema: Via Làctia sobre el Vingerklip

  1. #1

    Via Làctia sobre el Vingerklip

    Una de les coses que més em va fascinar de Namíbia era el cel estrellat de nit.
    Contemplar la via làctia a simple vista i veure tantes i tantes estrelles.
    Quan vam planificar el viatge encara no m'havia aficionat a la fotografia nocturna per lo que les dates escollides no eren les òptimes.
    Tot i així aprofitant un dia que la lluna sortia una mica més tard vam anar a fotografiar aquesta formació rocosa: El Vingerklip (la roca dit).
    Ara me'n penedeixo de no haver afegit una persona donar una idea relativa de l'alçada d'aquesta roca, fa 35 metres!


    Nombre:  vk_850_ff.jpg
Visitas: 386
Tamaño: 541.6 KB

    FUJIFILM XT-2
    Cel: 10 fotografies | 12mm | ISO 3200 | f/2 | 25s
    Terra: 1 fotografia | 12mm | ISO640 | f/5.6 (no estic segur) | 50s

  2. #2
    T'estàs aficionant a fer nocturnes amb sa tècnica d'apilament de fotos per a tenir menys renou i t'en estàs sortint molt bé. Seria interessant fer una trobada o les que facin falta per a que aquells que processam VL's fessim un intercanvi d'experiències i tècniques de processat.

    En quan a la foto, m'agrada molt sa verticalitat de sa roca que continua amb sa VL. Encara que les nocturnes, casi sempre, m'agraden que es vegin que és de nit, en aquest cas em plantejaria donar un poc més de llum al primer plà, no gaire però, només lo just per que es vegin un poc més els detalls. Com està il.luminada la roca? és contaminació lumínica?
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  3. #3
    Gracies Joan pes teus comentaris.
    Per jo cap problema en fer una quedada i intercanviar tècniques. Jo lo poc que se es de mirar 4 vídeos a youtube.
    En quant a sa foto tens raó, de fet sa versió que he compartit després per xarxes socials l'hi he donat una mica més de llum (hauria de calibrar es meu monitor).
    Sa roca està il·luminada per sa lluna que va sortir as cap d'una estona.
    Aquesta és sa foto que he dedicat més temps i he agafat i deixat no se quantes vegades. I no estic satisfet del tot amb es resultat.
    Sa diferencia de llum entre ses fotos de sa vl i sa roca és molt gran i arribar-les a fusionar m'ha dut molta feina (supòs per que no en se prou).
    Aquesta versió té un poc més de llum a sa roca.

    Nombre:  vk_850_ff_v2.jpg
Visitas: 377
Tamaño: 540.7 KB
    Última edición por Felix Bagur; 14/09/2019 a las 17:13

  4. #4
    No entenc l'apilament d'aquestes fotos i que les estrelles te quedin com a punts. Serà perquè no ho he fet mai. La llum de la segona foto m'agrada més.

  5. #5
    Raul l'apilament la fa un programa que alinea les diferents VL. Jo faig servir Sequator (es gratuït).

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Sensacions: Magnífica, Fèlix!.
    Comparteixo els elogis que t'han fet.
    Comentari tècnic: des del primer moment , m'ha semblat un pel saturada.
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    M'agrada molt Fèlix. Crec que el consell d'aclarir el primer pla ha sigut interessant. La segona versió m'agrada més. La nit fa veure les coses diferents i per mi res a dir en relació a la saturació. No he tingut oportunitat de practicar en retratar la VL i per tant poca opinió tècnica puc aportar.

  8. #8
    M'agrada moolt la segona versió d'aquesta fotografia, la temperatura del cel i el revelat de la VL, en canvi, i m'extranya que ningú ho hagi comentat,
    em molesta molt l'halo suau i clar al voltant de la part terrestre i la roca, crec que és una llàstima, ja que evidencia una edició poc acurada i que li fa perdre qualitat, però açó te solució.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  9. #9
    Abans de res, deixa'm dir-te, Fèlix, que trobo que és una magnífica foto. També penso com en Jaume, la veig una mica sobresaturada, sobretot al cel, però en qualsevol cas, molt bona. Felicitats.

  10. #10
    Valoro en especial la intencionalidad compositiva. Lo de la sobresaturación tiene fácil arreglo. Muy buena.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •