Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 11

Tema: Enveja sana però el cap i a la fi enveja.

  1. #1
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962

    Enveja sana però el cap i a la fi enveja.

    Hola a tots i totes. Després de veure ses vostres fotos de sa sortida nocturna, que per cert crec que vau treure força profit. Heu fet que em motivéssiu per provar-ho per se meva compta. Val a dir que no som gens pràctic, i després de veure tota mena de tutorial com programar sa sortida, comentaris (en aquest mateix foro) referent a com es pot processar, etc. va a qui és meu intent.
    Observacions: el primer planó està il·luminat amb una llanterna (diguem que normal) jo diria que de llum freda (led) la roca de més al costat esquerre té la contaminació lumínica del lloc a on era, per tant no la vaig il·luminar gens, la roca central està pintada amb la mateixa llanterna abans mencionada.
    Coses que ja estic observant és si a la banda esquerra de la mar li haurien donat un pèl de llum.
    Observant els paràmetres, no sé per què vaig partir d'una iso 2000, quan crec que l'ideal seria 3200, però el renou em va returar. Un altre detall que puc observar hauríeu fet una panoràmica donant més altura a la via làctia, jo amb la focal de 17 mm (i amb el retall de correcció passa a 25,5 mm) podria ser que li falti altura? No ho sé i tenc moltes dubtes, per tant aquí va. Referent al processat estic obert a tots els comentaris per com millorar i així poder fer-ho millor amb una altra ocasió.
    Focal 17 mm Iso 2000 Diafragma f/2.8 Temps 20 seg.
    Nombre:  Via Lactea -21-Editar.jpg
Visitas: 353
Tamaño: 362.5 KB

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Bona, Ciscu!. Ens fas sentir contents pensar que les nostres fotos de la sortida t'han motivat.
    Els teus dubtes mereixen una sessió fotogràfica.
    Intentaré contestar a les teves preguntes.

    1. Il·luminació amb llinterna: Independentment de si era difícil o fàcil, el resultat no m'acaba de fer el pes. Es nota que la llum és afegida. Ah!, mata aquesta roca blanca de la dreta.
    2. La llum contaminant no em desagrada.
    3. En el meu monitor no hi trobo a faltar llum a la banda esquerra de la foto. Hi ha textura.
    4. ISO a 3200 ? Efectivament és recomanable, però depen del teu sensor. No recordo quina càmera tens.
    5. Sí, crec que la foto queda un pel curta de VL. Si l'enquadrament fós mes alt, i es mengés les primeres roques, crec que la composició guanyaria. Com insinúes, una panoràmica de fotos en format vertical, pot donar molt de sí. Fins i tot una vertical única , centrada en la VL i agafant menys marge inferior.

    A veure si en Tito Fèlix organitza la propera sortida i coincidim.
    Bona feina Ciscu!.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Durant aquestes setmanes en que la VL està ja molt vertical al cel, tenc la tendència a fer les fotos en sentit vertical, perqué és una forma de donar-li protagonisme a la VL...però, que passa? que al final totes les fotos d’aquest estil són molt i molt parescudes, per açò m’agrada veure una foto en sentit horitzontal. Tal vegada, li hagués intentat donar un enquadrament un poc més alt, tal i com diu en Jaume, i si fos possible amb l’edició, hagués baixat l’il.luminació de les roques de la dreta per deixar el conjunt més uniforme, però la composició que has fet m’agrada (m’agrada especialment la corba que fan les roques desde l’extrem dret i el camí que segueixen després). A jo tampoc em molesta la llum contaminant, en aquest cas fins i tot ajuda a donar-li força a n’aquest cel. Pel meu gust personal tal vegada m’agradaria una temperatura de color un pelet més freda, però ja te dic que açò és un gust personal meu. Crec que has fet una bona feina Cisco!

  4. #4
    Foroadicto Avatar de Pepe Peñafiel
    Fecha de ingreso
    17 jul, 09
    Ubicación
    Palma de Mallorca
    Mensajes
    5,672
    Estoy de acuerdo en los dos comentarios. Uno que el formato horizontal en las VL es poco frecuente y dos que el poder observar dentro de la imagen mas VL mejoraría esa nocturna

  5. #5
    Yo lo que no reconozco es la VL que habitualmente vemos en las fotos nocturnas a estas latitudes.

  6. #6
    A jo m'agrada aquesta foto, té un processat diferent dels que veiem habitualment.
    La composició és molt agradable, però també pens que jugant una mica amb el processat es pot millorar.

  7. #7
    Bona composició Sisco i bona localització. Personalment m'agraden els cels mes freds combinats amb temperatures de color més càlids. Ens podries dir quina hora era??
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  8. #8
    Poca cosa puc dir jo, Ciscu, després del que ja t'han comentat els (molt) experts en aquests tipus de fotos.

  9. #9
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    Hola bona nit a tots i totes. Fins avui no he tingut una estona per poder seguir els vostres consells, vagi per tant ses meves disculpes. Primer de tot gràcies pels vostres comentaris, són ben rebuts. He intentat, sempre dins les limitacions de la foto original, fer alguns retocs en la següent foto que ara torn a compartir.
    Evidentment donar-li, més protagonisme a la VL, impossible. Horitzontal, perquè la vaig fer així, perquè així com pintava amb sa llanterna sa raconada de mà dreta agafava un protagonisme, que juntament amb la corba que es forma amb les roques m'agradava. Sobretot la composició que és creava, i no vaig caure que tal vegada restava rellevància a la VL.
    He intentat amb el processat corregir aquestes llums de la roca de mà dreta i tota la zona aquesta pintada.(rebaixant la claredat).
    He provat de refredar un poc el cel, aquí no sé si és prou correcta, o fer-ho més o menys, no ho sé.
    En Bep em demana l'hora, era les 23.15 hores de dia 23 d'Agost.
    Carlos quan dius "Yo lo que no reconozco es la VL que habitualmente vemos en las fotos nocturnas a estas latitudes." Et refereixes al processat?, supòs. És simplement un tutorial que tenc (que vaig fer amb en Toni Cladera i algun afegit més), i tal vegada he aplicat una saturació "perceptiva" aplicant a darrera hora amb un filtre de Nick de saturació.
    Sa màquina actual que tenc en una Canon 7D Mark II
    Nombre:  Via Lactea -21-Editar-2.jpg
Visitas: 306
Tamaño: 369.1 KB

  10. #10
    A jo m'agrada més així, però encare podries millorar la VL si li dones una miqueta més de claredat i aumentes els blancs. També corregiría l'excés de llum que té la roca just davall de la VL.
    La foto bé s'ho mereix.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •