Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 22

Tema: Demana un desitg

  1. #1

    Demana un desitg

    Nombre:  Viajes.STARRY NIGHT.DSC6650.jpg
Visitas: 445
Tamaño: 114.4 KB

    Tenc una clara preferència per les fotos de la via làctia, encara que l'edició d'aquestes em doni moltes dubtes i mal de caps. Aquesta és una de les que més m'agrada de les que he fet aquest any.
    Nikon D610, 14-24mm a 24mm, f/2,8, 20 seg., ISO 6.400 i temperatura de color 3.750.
    L' il.luminació de la torre i de part de les tanques que l'envolten, es deu a que a les meves espatlles tenc el far que hi ha a l'entrada del port (dona massa llum i tot, i ho vaig haver de corregir amb l'edició).
    Anecdòticament, les petites siluetes en ombra que hi ha baix a la dreta són les del meu home i jo al costat de la càmera, una intromisió totalment involuntaria, però que em va fer gràcia quan la vaig veure.
    Agafar una estrella fugaç dins l'enquadrament sempre em fa pensar amb açò......toca demanar un desitg.

  2. #2
    M'agrada molt Marga. La llum que et va facilitar el far crec que tot i la feina penso que és interessant.
    Bona fotografia.

  3. #3
    A mi també m´agrada molt. Llàstima aquesta ratlla inclinada blanca en el cel, que es pot eliminar. Potser enfosquiria un pel tota la foto. Perro m´en facis massa cas perque no soc un expert en fotografia astronòmica

  4. #4
    Senzillament magnífica, Marga. Espero que es compleixi el teu desig.

  5. #5
    M'agrada molt l'enquadrament que vas triar i la composició. Molt ben planificada per tenir la VL just damunt la torre.

    El fet d'aprofitar la contaminació luminica és un recurs que sempre que anem de nocturnes mereix la pena tenir en compte ja que ens permet no haver d'il.luminar amb llanterna i tota la escena queda més natural.

    Em sembla que al cel el processat és una mica dur, però respecto el teu gust personal i comparteixo la dificultat que representa processar una VL intentant donar-li força.

    Estaria bé poder comentar un dia les diferents maneres en que uns i altres processam aquestes fotos.

    Lo de l'estel fugisser.....no et vull desanimar amb el desig, però juraria que es tracta d'un avió que passava per allà....
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Magnífica, Marga.
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    Moltes gràcies a tots per comentar!!!!
    Joan A., és ben cert que tothom te més o manco un estil per editar la via làctia, jo ho faig amb el que he anant aprenent de per aquí i de per allà, normalment amb CR ja la deix bastant enllestida, més que res perqué la majoria de vegades que intento fer altres coses se m’embulla tant, que acab descartant tot el que he fet i he de tornar a començar. Aquest tipus d’edició sempre em sol generar un munt de dubtes de fins on arribar. Tenc temporades que les faig més suaus i altres en que faig una edició més contrastada, tenc temporades que les edito amb una temperatura de color bastant freda i altres que m’agafa per fer-les un poc més càlides.
    Estaria molt bé poder comentar els diferents tipus de processat que emprem uns i altres.
    Aquell vespre, a més de ser preciós i molt estrellat, hi havia un munt d’estels fugissers que es podien veure només d’estar una estona mirant el cel, també hi havia avions, també, però aquests solen deixar a l’imatge un rastre discontinuu la majoria de vegades salpicat de llumets vermells o verds....en el raw, i atracant l’imatge a tope, aquest rastre és absolutament continuu, el que em va fer pensar que n’havia “caçat” un....per si de cas, jo vaig demanar el desitg....ja te contaré si s’arriba a cumplir ;-)

  8. #8

  9. #9
    La luz del faro de San Esteban joroba bastante o ayuda a iluminar (según se mire...). Encima la contaminación de Es Castell y Maó que tampoco ayudan precisamente.
    Bien por la composición y por el tratamiento de la VL que a mi me gusta (y más teniendo en cuanta lo complicado de la toma por lo mencionado antes). Lo único es que me parece que ha quedado un poco en plan acuarela, posiblemente por la reducción de ruido. ¿Sí? ¿No?

  10. #10
    Cita Iniciado por Marga Pons Ver mensaje
    Moltes gràcies a tots per comentar!!!!
    Joan A., és ben cert que tothom te més o manco un estil per editar la via làctia, jo ho faig amb el que he anant aprenent de per aquí i de per allà, normalment amb CR ja la deix bastant enllestida, més que res perqué la majoria de vegades que intento fer altres coses se m’embulla tant, que acab descartant tot el que he fet i he de tornar a començar. Aquest tipus d’edició sempre em sol generar un munt de dubtes de fins on arribar. Tenc temporades que les faig més suaus i altres en que faig una edició més contrastada, tenc temporades que les edito amb una temperatura de color bastant freda i altres que m’agafa per fer-les un poc més càlides.
    Estaria molt bé poder comentar els diferents tipus de processat que emprem uns i altres.
    Aquell vespre, a més de ser preciós i molt estrellat, hi havia un munt d’estels fugissers que es podien veure només d’estar una estona mirant el cel, també hi havia avions, també, però aquests solen deixar a l’imatge un rastre discontinuu la majoria de vegades salpicat de llumets vermells o verds....en el raw, i atracant l’imatge a tope, aquest rastre és absolutament continuu, el que em va fer pensar que n’havia “caçat” un....per si de cas, jo vaig demanar el desitg....ja te contaré si s’arriba a cumplir ;-)
    Marga, de moment em lleves un pes molt gran de sobre en quan als dubtes que et sorgeixen en processar una VL ja que a jo em passa exactament el mateix que a tu.

    En quan a l'estel fugisser que em comentes, en primer cop ja vas fer bé de demanar un desig per si un cas.... No vull insistir massa més amb el tema sobre si era un estel, un avió o en superman , jo segueixo pensant que es tractava d'un avió ja que les aeronaus, al igual que els vaixells a la nit duen diferents llums encesos (uns fixes, altres intermitents, vermell a babor i verd a estribor) i depenent de la posició i direcció de l'aeronau en veiem uns o altres, però vaja que no és res important que tengui gaire a veure amb la gran qualitat de la foto que has fet, tot en gros es podria discutir la necessitat o el gust personal en quan a clonar o no la linea de llum i açò depen més del gust de l'autor que no pas d'una altra cosa.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •