Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 15

Tema: Rastre d'estrelles damunt sa caseta de s'era.

  1. #1
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962

    Rastre d'estrelles damunt sa caseta de s'era.

    No som molt pràctic amb aquest tipus de fotografies. De tant en tant sol fer-ne. Per tant m'agradaria saber la vostra opinió respecte a la foto que avui present. Són 165 fotos apilades en Startrails, i a on en la primera vam il·luminar sa caseta des de l'interior amb una llanterna càlida. Val a dir que els rastres d'estrelles els vaig cercar amb intenció, no vaig voler fer cap circumpolar damunt s'estrella Polar. Val a dir que amb s'òptica que tenc, és un 17 mm muntada damunt una canon APS, i amb el factor de retall es converteix amb una focal 26 mm, açò fa que no vaig poder abastar més cel i treure aquest rastre d'estrelles amb més amplitud de la forma que cercava.
    Iso 500. temps 23 segons. Diafragma f/2,8
    Nombre:  Startrails Lighten-Screen Blend-Editar.jpg
Visitas: 394
Tamaño: 441.7 KB

  2. #2
    Doncs a mi m'agrada molt tal com en la presentes. Rastre d'estels, llum del cel, il·luminació del primer pla, il·luminació de la caseta... és a dir, tot. Felicitats, Cisco.

  3. #3
    Creo que ya he comentado mi opinión en estas fotos: doy más importancia al primer plano que al fondo estelar y en este caso tanto el uno como el otro me parecen bien conseguidos. Destaco la composición que está perfecta.
    Creo que enfriar un poco el suelo y un mejor control del haz de luz sobre la caseta redondearían esta buena foto nocturna. Enhorabuena.

  4. #4
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    De la part tècnica no puc comentar res perquè no en tinc ni idea.
    Però em sembla bona idea haver il·luminat la casa des de dins, la llum de la porta i del terra fan la foto força interessant i el color càlid lliga cromàticament amb el nuvol de l'horitzó. Jo potser fins hi tot hauria engrandit l'espai que ocupa la casa dins del marc de la foto.
    El cel, m'agrada tal i com està.

  5. #5
    Molt bona imatge Cisco!! M'encanta la composició, la llum artificial, la temperatura... la veig molt be de tot,

    si de cas provaria d'ajustar els blancs amb nivells fins que es marquin els primers pixels cremats, crec que guanyaria força.

    Fotofindera!!!
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6

  7. #7
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Estic d'acord amb que és una molt bona foto, amb bon enquadrament , però discrepo amb que el cel estigui be.
    Jo crec que al cel i els rastres d'estels li cal més protagonisme, més llum.
    M'agrada aquest joc !

  8. #8
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    Hola a tots i totes.
    Gràcies pels vostres comentaris. És curiós que i a la vegada força interessant que cap tengui la mateixa opinió sobre la intensitat del cel, la calidesa del terra, i açò és el que fa interessant el debat.
    He fet un parell de retocs: he refredat un poc el primer plànol, llevant calidesa, i he donat intensitat en els blancs de les estrelles així com donar-li en el cel més llum.
    Que us sembla aquest resultat.
    Nombre:  Startrails Lighten-Screen Blend-Editar-3.jpg
Visitas: 356
Tamaño: 374.9 KB
    Última edición por Cisco Dura; 16/08/2019 a las 16:03

  9. #9
    Unes quantes coses:

    Sa primera és que no entenc el que comenta en Bep d'ajustar es blancs. He fet una cosa que molt poques vegades faig: descarregar la foto i obrir-la en ACR i el resultat és que a jo els únics blancs cremats que em marca són els dels marc blanc que has posat a la foto. Per tant, des del meu punt de vista, directament eliminaria el marc i llestos. Tot i açò m'agradaria saber si en Bep veu una cosa diferent al que jo he vist....

    Pel que fa a la segona foto, si que has donat més potencia de colors i segurament és més atractiva a la vista.

    Finalment, i fent referencia al comentari inicial que fas en quant a que no vas voler fer una circumpolar vull pensar que ho dius pensant en un altre enquadrament per que des de la posició a on estaves estàs mirant directament cap a l'equador galàctic (es nota amb la diferència del traç dels estels que es troben a una i altra banda de l'equador galàctic) i per tant, des d'aquí és impossible captar la polar.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  10. #10
    Bona fotografia. La segona m'agrada més.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •