Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 11

Tema: Caixaforum

  1. #1
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165

    Caixaforum

    Aquest matí he sortit a passar calor i a fer algunes fotos.
    He sortit (ben) acompanyada d'un altre fotofindero. Veient el tipus d'imatge que hem estat fent, penso que no us costarà adivinar qui m'acompanyava ...

    Hem tingut la sort que en Sergio es creués a la foto just en el moment precís.... :-)

    Amb l'edició, com sempre, he fet el que he pogut. Bàsicament intentar enfosquir més l'ombra.

    Nombre:  20180803Caixaforum  web.jpg
Visitas: 443
Tamaño: 412.7 KB

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    L'has fet yú o en Vicenç?
    Imagino que el dubte t'afalagarà, no?
    Detalls tècnics apart, és una molt bona foto on s'adivina clarament la intenció (molt bona) del autor o autora. ;-)

    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Bet, m'agrada la fotografia, però jo provaría de buscar la verticalitat de la paret respecte del marge. No se si per massa enfoc, hi ha un halo molt evident a les baranes i en la persona. Entenc que en aquests espais fem la fotografia com podem, peró jo la retallaria per l'esquerra i si no t'agrada canviar el format, pots sumar-hi per sota.

  4. #4
    Bet, tus fotos son cada vez mejores. Esta en particular me parece muy buena, tanto la composición (la ubicación del personaje y la fuga de líneas son inmejorables) como el equilibrio luces sombras. Enhorabuena.

  5. #5
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Jaume, Carlos:
    Como soy una mujer honesta, voy a contaros un secreto.... la composición es del "mestre" Lafebre.
    Salimos a practicar sobretodo luces (eso si que es mérito mio... no haber quemado ningun blanco!). Pero la compo es sugerencia suya. Haciamos la misma foto y a él le quedava interesantisima y a mi sosisima. Esta compo es obviamente idea suya.

    Narcis: no veig cap halo .... i apart, que significa "potser per massa enfoc". L'enfoc crea halos? M'ho expliqueu? (ni idea, en serio). No em desagrada la idea de tallar pe mantenir la rajola paral·lela al marge, potser ho provi.

    Gracies!

    PD.- por cierto habeis visto que peaso foto nueva tengo en mi perfil ? ;-)

  6. #6
    Cita Iniciado por Elisabet Marti Ver mensaje
    Jaume, Carlos:
    Como soy una mujer honesta, voy a contaros un secreto.... la composición es del "mestre" Lafebre.
    Salimos a practicar sobretodo luces (eso si que es mérito mio... no haber quemado ningun blanco!). Pero la compo es sugerencia suya. Haciamos la misma foto y a él le quedava interesantisima y a mi sosisima. Esta compo es obviamente idea suya.

    Narcis: no veig cap halo .... i apart, que significa "potser per massa enfoc". L'enfoc crea halos? M'ho expliqueu? (ni idea, en serio). No em desagrada la idea de tallar pe mantenir la rajola paral·lela al marge, potser ho provi.

    Gracies!

    PD.- por cierto habeis visto que peaso foto nueva tengo en mi perfil ? ;-)
    Bet,

    Saps que això que dius no és ben bé del tot veritat. Vam passar una calorada, això sí, fento fotos a l'exterior "a pleno sol", però estàvem discutint/comentat possibles enquadraments per provar forts contrastos de llum-ombra i no cremar llums, i un dels que vàrem comentar va ser aquest.

    Sí, Bet, en Narcís té raó. No sé dir-li ben bé un halo, però es refereix a aquesta línia blanca que perfila la persona, la barana i l'ombra de la barana. Aquest efecte acostuma a sortir quan s'hi aplica un sobreenfocament a la imatge, però també acostuma a produir-se en algunes còpies, (depenent del tipus de foto, però sobretot si hi ha forts contrastos) al redimensionar-les per web. A la meva foto "MACBA" pujada recentment, en Jaume em fa la mateixa observació. Si mal no recordo, en Jaume va publicar un tutorial de com eliminar aquest halo.

  7. #7
    M'encanta la composició i el joc d'ombres i llums.

    Les linies principals et porten cap al personatge, per mi una mica petit en quan a proporcions.

    Val la pena que corregeixis els halos que comenta en Narcís.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  8. #8
    La foto la veig bona. La composició, ideal. Pero hi ha tres coses que no em fan el pes. Dues les ha dit en Narcís, que son: la verticalitat i l´"halo", pero jo hi afagiria l´ombra de la dreta. No la veig real. Em sembla exaerada i massa recte.

  9. #9
    Duc moltes setmanes sense comentar les fotos, encara que he anat seguint els diferents fils. Ara que tenc una mica més de temps intentaré comentar-ne alguna.....

    Em aquest cas concret, deixant de banda les correccions dels halos que ja t'han comentat, crec que la ubicació de la figura humana està en el lloc ideal de la foto i ,tot i que encara que sembla que està una mica encaixonat per l'espai existent i la ombra, es converteix amb la part esencial de la foto i en el punt de màxima atenció per l'espectador. Bona composició.

    A diferència de l'opinió d'en Lluis, a jo no em sembla irreal l'ombra.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  10. #10
    Bet, tu sinceridad te honra y creo que estás sacando buen provecho de los conocimientos de Viçens.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •