Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 13

Tema: Via làctia sobre Sant Joan de Missa

  1. #1

    Via làctia sobre Sant Joan de Missa

    Després del “debat“ d’aquests darrers dies m’animo a compartir aquesta fotografia.

    No és una foto recent, és del passat mes d'Abril. El que si és nou es la manera de fer el revelat. En aquest cas he fet servir CAPTURE ONE (versió 12) per processar el raw i després l’he finalitzada amb PHOTOSHOP.

    Havia vist bones crítiques sobre CAPTURE ONE, sobre tot per part dels usuaris de FUJIFILM, i la veritat és que estic bastant content amb el resultat. El slider de “claridad” funciona molt bé amb la via làctia.

    El motiu pel qual l'ermita està tan il·luminada és per què vaig tenir la sort de fer la foto just en el moment en que queia un llamp.

    Tots els comentaris son benvinguts.

    Nombre:  2019-04-07_sant_joan_de_misa_0098_c1_1080_2.jpg
Visitas: 384
Tamaño: 726.2 KB

    FUJIFILM XT-2 | ISO 1600 | f/2.0 | Samyang 12mm (18mm FF) | 30 segons

  2. #2
    Què bona, Fèlix!. M'agadra molt la composició (el paralel·lisme entre l'dempedrat del terra i la VL encaixen l'edifici a la perfecció ). Les llums groguenques (contaminació lumínica??) trenquen la monotonia dels tons freds de la resta de la foto. Per mi, magnífica edició. Felicitats, Fèlix.

  3. #3
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Em costa creure que t'ho pensis a l'hora de pujar fotos, però ho respecto.

    Sensacions: La foto em sembla francament bona. En Vicenç ha fet un comentari amb el que hi estic d'acord.
    Esperarem que en pugis moltes més.

    Crítica: M'extranya que en Vicenç no t'hagi comentat la tonalitat magenta del blanc de l'edifici. Creus que té a veure amb el llampec?.
    M'agrada aquest joc !

  4. #4
    Fèlix, m'agrada molt la fotografia. Comparteixo els comentaris anteriors. Ignoro si tindria èxit, però intentaria eliminar la dominant a l'ermita.

  5. #5
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Felix,

    Volem veure més fotos teves ja!!!!
    jo no puc comentar gaire més apart que dir que comparteixo els comentaris anteriors ( menys lo de la
    dominant magenta... que jo mai les veig :-)

    a més , usem la mateixa càmara així que encantada de veure que
    en podem treure!

    molt guapa la foto! Felicitats

  6. #6
    Gracies pels vostres comentaris.


    • Jaume: tens raó sobre la dominant magenta a la ermita. Es causada pel llamp, les altres fotos que vaig fer no tenen aquest color, ni tampoc aquesta il·luminació. Aquí tenc un dilema sobre si l’hauria de corregir o no ja que en part m’agrada que sigui així, per que té una causa externa fortuita que dona aquest punt de llum extra al edifici. També entenc que queda una mica artificial si no saps que es un llamp.
    • Vicenç: Si el color groc es per les llums que hi havia, també començava a enivolar-se i el núvols reflexaven aquestes llums.
    Última edición por Felix Bagur; 31/07/2019 a las 06:06

  7. #7
    Cita Iniciado por Jaume Franch Ver mensaje


    ... Crítica: M'extranya que en Vicenç no t'hagi comentat la tonalitat magenta del blanc de l'edifici. Creus que té a veure amb el llampec?.
    Jaume, no he comentat res de la tonalitat magenta a l'edifici perquè no és un error d'edició ni que l'autor no se n'hagi adonat, ja que la resta de la foto no mostra cap tipus de dominant. És precisament per això que vaig voler reforçar la meva impressió amb l'afegit "Per mi, magnífica edició".

    Crec que ja ho he comentat alguna altra vegada. A mi no em molesta el color magenta pel sol fet de ser magenta, el que em molesta és el magenta (o qualsevol altre color) quan es converteix en dominant del conjunt de la imatge. Llavors, tots els colors (i per tant, la foto sencera) es veuen "tenyits" de magenta (o de vermell, o de blau...) distorsionant cromàticament el tot. En aquest cas vaig suposar (com així ja ho ha confirmat en Fèlix, que ha sigut moooolt més matiner que jo) que va ser com a conseqüència del llampec, però també hagués sigut possible (per què no) que hagués volgut il·luminar l'edifici amb un lot i amb un paper de cel·lofana d'aquest color col·locat davant el llum.

    Personalment no corregiria aquesta tonalitat de l'edifici perquè és tal com es va disparar, no és un error d'edició i li dóna un cert aire de misteri que obliga l'espectador a fer-se preguntes.

  8. #8
    Una muy estimable nocturna con o sin magenta.
    La composición estupenda y el procesado también.
    A destacar la calidad de los objetivos Samyang en relación a su precio.

  9. #9
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Fèlix: Estic ben d'acord amb el que respons i, en particular, amb els teus dubtes.

    Vicenç: la teva al.lusió al meu comentari pot induïr a creure el que jo no he dit. Com hauràs llegit en la meva resposta inicial, en cap moment parlo de dominant magenta de la foto, si no de la tonalitat de la pared blanca de l'edifici i, després, plantejo que sigui conseqüència del llampec.
    M'agrada aquest joc !

  10. #10
    Cita Iniciado por Jaume Franch Ver mensaje

    ... Vicenç: la teva al.lusió al meu comentari pot induïr a creure el que jo no he dit. Com hauràs llegit en la meva resposta inicial, en cap moment parlo de dominant magenta de la foto, si no de la tonalitat de la pared blanca de l'edifici i, després, plantejo que sigui conseqüència del llampec.
    Tens raó que pot induir a creure el que no has dit. No era pas la meva intenció. El fet és que com m'anomenaves a mi fent referència al magenta de l'edifici, i com que tots dos formem part del "Comando Magenta"... he cregut que els trets anaven per aquí.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •