Resultados 1 al 10 de 10

Tema: Sastreria de Shanghai

  1. #1
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165

    Sastreria de Shanghai

    Hola

    m'agradaria saber la vostra opinió d'aquesta foto, però principalment sobre el tema de les llums.

    Em va cridar l'atenció i vaig intentar captar el màxim l'ambient , que a dins estava subtilment il·luminat amb un parell de focos, mentres que a fora era de dia.
    En l'edició també he fet alguna capa per a potenciar aquest efecte que buscava (dins de les meves possiblitats).

    1/125seg, f5, ISO800,
    No ho recordo però suposo que devia usar medició puntual de la llum.

    Ara penso que si hagués posat el polaritzador potser hauria acoseguit resaltar més els reflexes dels arbres al vidre però m'hauria tret llum així que no sé si hauria sigut millor. No hi vaig pensar llavors a provar-ho. I potser distreuria massa i em dirieu que hi ha masses elements?

    Nombre:  SHANGHAI 4  web 2019.jpg
Visitas: 378
Tamaño: 432.4 KB

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Sensacions: El context que ens expliques, ajuda a valorar i apreciar millor la foto. Sense l'explicació, l'atractiu visual es menor als meus ulls.
    Ara be, com que demanes opinió sobre les llums (que em semblen molt importants), he treballat amb les llums i ombres, i la sensació que em dona és encara més agradable.
    Còm ho he fet? La tècnica de processat te la puc explicar amb un tutorial, com al principi de la teva participació en el fòrum, però que em va semblar que, al menys en aquella època, no hi veies interès.

    Critica: Com veuràs, aquesta foto dóna molt de joc per jugar amb les llums, no tant sols la de la porta amb vidres. Ara bé, si només vols que centrem la mirada en el vestit de núvia, no tocaría gaire les llums.
    Hi ha un petit defecte de verticalitat, rès, mig grau, però a mi em molesta.
    Has pujat la foto amb costat vertical a 1000 pixels. Recorda que recomanem no passar de 850px per evitar tenir que desplaçar la foto amunt i avall (scroll) per veure-la sencera.

    Com veuràs, aquesta vegada no et demano permís per presentar la meva versió de la teva foto en el mateix fil. Per a mí, pujar-la forma part de la crítica, objecte d'aquest apartat del fòrum. Si no estàs d'acord, m'ho dius, i ho evitaré en el futur.

    Nombre:  Marti_SHANGHAI 4  web 2019-mdf3-8Cv.jpg
Visitas: 362
Tamaño: 335.7 KB
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Gracies Jaume. Realment agraeixo que hagis dedicat tant temps tant a la resposta com a la teva versió. En el meu cas pots fer-ho sempre que vulguis, no em molesta gens. Perque de vegades si em recomaneu algo en edició, o bé no ho sé aplicar o bé ni tinc temps per provar-ho. Així que per mi qualsevol versió de les meves fotos és benviguda i si a mes vols enviar-me tutorial, doncs millor. Ara que no et prometo resposta inmediata :-)

    A l’ inici és cert que no m’interessava l’edició. Prou feina tenia per recordar i entendre bé la càmara! I per ser honesta, actualment m’aborreix mortalment editar. Però és un mal necessàri. Així que almenys intentaré fer-ho amb coneixement de causa!

    Estic mirant les fotos des del iphone... desde casa hi tornaré, però a primer cop d’ull no sé apreciar grans diferències entre la teva versió i la meva...el terra i perimetre en general és més clar. Crec.

    Finalment estic d’acord amb tu que la foto en si no té més interès que copsar la llum i l’ambient. És una foto per practicar, més que res.
    sorry per la resolució, creia que era la correcta!
    Merci!

  4. #4
    El tema llums, que és sobretot el que demanes, em sembla molt correcte. Es nota que hi vas posar esforç en captar l'ambient el més fidelment possible i ho vas aconseguir. M'agrada tal com has deixat les textures, tant a la fusta com a les teles. Personalment m'agrada la foto tal com l'has pujat (perquè tal com comenta en Jaume, centra més la mirada en el vestit de núvia), tot i que la versió "by Jaume" no em desagrada. Molt bé, Bet!

  5. #5
    M'agrada molt la fotografia tal cual ens la presentes, veig les llums molt controlades i amb detall, en la versió d'en Jaume encara ha recuperat més detalls a les llums.

    En quant al polaritzador que comentes, al posar-lo hauries suavitzat els reflexes o fins hi tot anular-los, en lloc de resaltar-los.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6
    La foto m´agrada. Tant la teva com la d´en Jaume que resalta mes els colors. No em molesten els reflexes pero, en canvi, si que haguès corregit l verticalitat de la part dreta

  7. #7
    M'agrada la fotografia i com l'has composada. La il·luminació també em sembla bé. Més intima.

  8. #8
    Como comentaba en otro hilo, partiendo de una buena foto (como esta) es sencillo dejar volar la imaginación hasta conseguir plasmar y transmitir algo aproximado a lo que querías. Creo que en esta foto lo has conseguido con ese aspecto umbrío general y los dos puntos de luz: vestido y telas del estante superior.
    Para que veas los gustos variados que tenemos, yo, al contrario que Jaume, hubiera buscado un resultado con más contraste entre luces y sombras.
    En referencial al polarizador, creo que no es utilizable en esta imagen ya que haría justo lo contrario de lo que deseabas, eliminaría los reflejos.
    Buena foto Bet.

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Gracies a tots per haver comentat. Celebro saber que començo a saber dominar una mica més les llums! :-)


    Jaume: ara des del PC si que aprecio clarament que has aclarit les ombres i hi ha més detall. Tot i que no estic segura si prefereixo la teva versió (on s'aprecia més l'interior de la botiga) o la meva (ja que jo buscava fer més èmfasi a clarobscurs de la botiga precisament). En qualsevol cas, tutorial welcommed!

    Carlos S: creo que tu "ves" la foto más como yo la via la hacerla. El hecho de ver menos en la oscuridad creo que nos obliga a intuir más que debe de haber dentro... era la idea que buscava. Si te aburres y me quieres mandar tu versión con "más contraste entre luces y sombras", también será bienvenida!


    Tema polaritzador: depèn, no? Vull dir que el polaritzador pot fer desaparèixer els reflexes o bé resaltar-los més, depenent del angle entre el filtre i la llum. Com sabeu que no podria haver fet que encara es resaltessin més els reflexes del que ja es veuen ara? (o jo ho tinc malentès....)

  10. #10

    https://es.wikipedia.org/wiki/Filtro_polarizador

    Sempre he tingut entès que el polaritzador fa minvar més o menys els reflexes, però no aumentar la intensitat d'aquests.

    Jo asocio el polaritzador a: atenuar reflexes, contrastar i saturar una mica
    Última edición por Bep Taltavull; 29/07/2019 a las 17:06
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •