Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 15

Tema: Relaxing time

  1. #1

    Relaxing time

    He estat cercant per dins la fototeca a vam si trobava alguna foto que fos adient pel tema d'aquest mes i he rescatat aquesta que vaig fer l'any passat durant el viatge que vam fer a Eivissa:

    Nombre:  Eivissa_0090.jpg
Visitas: 812
Tamaño: 1.02 MB


    Nikon D610 amb Tamron 24-70 a 30 mm + petit retall
    ISO 100, f/6,3, 1/80

    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Impresionant bona foto.
    Llàstima el cel... no l'has pogut (volgut) millorar?
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Gràcies per comentar, Jaume.

    Pel que fa al cel, pens que era necessari l'ús de trespeus i filtres per tal de poder treure més detall del cel en el moment de fer la foto (elements dels que no disposava). La llum del sol era molt forta per l'hora en que està presa la foto i per la seva ubicació (gairebé davant jo, a la meva dreta) el vaig d'haver esquivar amb l'enquadrament i açò feia que hi hagués un rang dinàmic molt elevat entre el cel i el mar respecte de les roques.

    Tant la zona del cel com la de l'aigua estan treballades en l'edició (filtre degradat digital i treball en algunes zones que eren gairebé blanques sense gens de detall) i no negaré que es pugui millorar encara una mica més, però vegades és complicat trobar el punt d'equilibri entre la millora que puguis obtenir i els artefactes que es puguin generar per l'excés de processat a la foto. Vaig decidir deixar-la així per que el que m'importava era la figura humana més que el cel i vaig considerar que tampoc volia fer-hi molta més feina de processat (deu ser que em l'edat em torn més vessut, jejeje).
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  4. #4

  5. #5
    Molt bona, Joan A.

  6. #6
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    Gràcies per comentar, Jaume.

    Pel que fa al cel, pens que era necessari l'ús de trespeus i filtres per tal de poder treure més detall del cel en el moment de fer la foto (elements dels que no disposava). La llum del sol era molt forta per l'hora en que està presa la foto i per la seva ubicació (gairebé davant jo, a la meva dreta) el vaig d'haver esquivar amb l'enquadrament i açò feia que hi hagués un rang dinàmic molt elevat entre el cel i el mar respecte de les roques.

    Tant la zona del cel com la de l'aigua estan treballades en l'edició (filtre degradat digital i treball en algunes zones que eren gairebé blanques sense gens de detall) i no negaré que es pugui millorar encara una mica més, però vegades és complicat trobar el punt d'equilibri entre la millora que puguis obtenir i els artefactes que es puguin generar per l'excés de processat a la foto. Vaig decidir deixar-la així per que el que m'importava era la figura humana més que el cel i vaig considerar que tampoc volia fer-hi molta més feina de processat (deu ser que em l'edat em torn més vessut, jejeje).
    Sé que corro el risc de que em declareu en rebelia dins de FotoFinde pel que diré ara i que pot sonar quasi a sacrilegi , però crec que no sempre el cel ha de tenir un fort protagonisme dins d'una foto. I aquest és un d'aquests casos. La part potent de la imatge és la la part inferior, i el centre d'interés és el senyor. La resta està molt, però que molt bé per emmarcar l'escena. Opino que un cel "millorat", en aquest cas desmilloraria la foto. Apa, ja em podeu llençar a la foguera.

  7. #7
    Vicenç: Jo no et llenço a cap foguera. Gràcies per aportar el teu punt de vista.

    Carlos: agradezco tus elogios.

    Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  8. #8
    ji ji ... no sempre les "normes" treuen el millor de cada foto, si més no, la forma en que mostrem una foto canvia totalment el significat que li volem donar i l'element al que volem donar importància. Estic amb tú: no sempre les normes milloren la foto.

  9. #9
    Bona aportació. Res a dir del cel.

  10. #10
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Discrepo totalment de la idea que millorar el cel desmilloraría la foto.

    El cel no cal tocarlo massa, però sí el color i llums dels illots.
    Si voleu, us puc pujar el meu intent.
    M'agrada aquest joc !

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •