Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 11

Tema: Bolla de Platja

  1. #1

    Bolla de Platja

    Hola amics. Després d'un any difícil, de nul·la activitat al fòrum, voldria tornar a sentir els vostres comentaris i dir la meva a les vostres obres. Espero poder seguir aprenent de tots vosaltres. Moltes gràcies.
    Aquesta és una foto d'estudi d'una bolla de les que trobes a les platges. Qualcú sap com es diuen?
    Sempre m'ha fascinat la seva textura i la seva solidesa. Segur que els nostres dits no les podrien construir i la natura en fa milers sense passar gens de pena.
    És un apilament de 15 fotos per aconseguir la profunditat de camp desitjada.

    Nombre:  Bolla Platja.jpg
Visitas: 321
Tamaño: 369.6 KB


    Nikon D750. Tamron SP 90mm 1:2.8 Macro 1:1. f14,0 1/50 ISO100

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Esperavem la teva reincorporació, Joan.

    La foto no em diu gran cosa.
    Sé que té forma arrodonida però la veig plana. Imagino que amb un altre joc de llums potser s'arreglaría aquesta sensació.
    Hi veig el mèrit de la tècnica d'enfocament per plans i apilament.
    Si la pujes en B/N és perque en color no et convenç, oi?
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Jaume, tens tota la raó, la foto es plana. L'he repetit amb un altre llum i l'he deixat en color. El teu comentari m'ha ajudat molt. Gràcies.

    Per mi el blanc i negre és una manera de minimitzar la foto, treure informació, per poder concentrar-te en les coses que vols transmetre, en aquest cas l'entremat de branquilletes sòlidament entrellaçades, una geometria caòtica però potent. Per això tampoc era necessari donar-li volum. Entenc que aquesta segona foto és més correcta i dóna peu a més interpretacions. Tu i jo sempre ratllarem de color vs blanc i negre i no canviarem els nostres criteris, però ho passem bé fent-ho.

    Nombre:  Bolla Platja 3.jpg
Visitas: 315
Tamaño: 468.1 KB

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Després de veure aquesta nova versió i llegir el teu comentari, no em queda res més a dir.
    Molt bona feina, Joan.
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    Bona feina d'estudi Joan, crec que la segona versió supera la primera en volum i il·luminació, però penso que el tractament en monocrom li aniria millor... qüestió de gustos suposo.

    És d'aquelles fotografies que es paguen burrades??? Qui sap
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6
    Abans de res, Joan, dir-te que celebro molt tornar-te a veure pel foro.

    Pel que fa la foto, em sembla que no només ja us ho heu dit tot sinó que, a més, tu has fet feina, i bona. Estic d'acord que la il·luminació de la segona foto és més bona que la de la primera. També concideixo amb en Bep, però, que la versió monocrom a aquesta segona versió li aniria millor. Molt bé, Joan.

  7. #7
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    La foto no em fa el pes. Pel meu gust jo la faria en B i N, però no com l’has processada a la primera foto.

  8. #8
    M'agrada en BN. Bon treball d'estudi. Jo personalment no la trobo plana.

  9. #9
    Evidentment, jo em decantaria per la segona perque té mes volum, pero en monocrom. I una mica amb tò sèpia?

  10. #10
    Com que arribo tard a comentar la foto, només puc dir que estic d'acord amb el que ha dit en Bep.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •