Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 13

Tema: La darrera de l'any

  1. #1

    La darrera de l'any

    Avui capvespre en Manel i jo hem aprofitat per fer sa darrera sortida de s'any.

    Com que el cel estava ben llis, hem decidit anar fins a Cala Morell per a intentar agafar un primer plà prou atractiu per tal de contrarrestar aquest cel tan llis que hi havia.

    Comparteixo amb voltros una de les que he fet:

    Nombre:  Cala Morell_0008.jpg
Visitas: 429
Tamaño: 838.2 KB


    Nikon D610 amb Tamron 24-70 a 24 mm
    ISO 50 - f/8 - 1 seg.
    Filtre big stopper + NDG de 3 passos

    Que tots tingueu un molt bon any 2019.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Fantàstica, Joan A.

    Una suggerència:

    M'agradaria veure aquesta mateixa foto però amb l'aigua del mar enfocada, no moguda. El demés, igual.
    Implicaría dues fotos, no? Silvestre's style?
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Molt guapa, Joan m´agrada tal com está

    Bon Any nou !!

  4. #4
    Cita Iniciado por Jaume Franch Ver mensaje
    Fantàstica, Joan A.

    Una suggerència:

    M'agradaria veure aquesta mateixa foto però amb l'aigua del mar enfocada, no moguda. El demés, igual.
    Implicaría dues fotos, no? Silvestre's style?
    Bona sugerència però em fa s'efecte que la zona de transició entre l'aigua borinada i l'aigua "congelada" pot donar més d'un mal de cap....
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #5
    Un molt bon primer pla per a una bonica imatge. Bon color del cel. No et sabria dir per què, però l'aigua del segon pla fins l'horitzó no m'acaba de fer el pes.

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Lafebre Ver mensaje
    Un molt bon primer pla per a una bonica imatge. Bon color del cel. No et sabria dir per què, però l'aigua del segon pla fins l'horitzó no m'acaba de fer el pes.
    En Vicenç ho ha explicat millor que jo.
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    Cita Iniciado por Jaume Franch Ver mensaje
    En Vicenç ho ha explicat millor que jo.
    Idò jo no entenc per on van els tirs, jejeje. A no ser que per la velocitat d'obturació no us agradi l'efecte com ha quedat d'aquesta zona. Si és així, evidentment, vaig prioritzar la velocitat per a obtenir el resultat desitjat en el primer plà de l'aigua i que fos el punt principal d'atenció, sense fer cas a com pogués quedar la zona intermitja d'aigua.

    Si no és tal com jo ho he expresat el que pensau m'agradaria que m'ho aclarissiu, plis.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  8. #8
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Això és.
    M'agrada aquest joc !

  9. #9
    Vista la fotografia i abans de llegir els comentaris, m'ha agradat, amb l'únic peró, en el meu cas de l'aigua en primer terme. Tot i que ha quedat molt bé, no m'encaixa del tot amb la resta. Li veig massa sedositat. Potser enfosquint una mica aquests blancs, sobretot a mà esquerra. Com sempre sobre la teva fotografia tú manes.

  10. #10
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    Idò jo no entenc per on van els tirs, jejeje. A no ser que per la velocitat d'obturació no us agradi l'efecte com ha quedat d'aquesta zona. Si és així, evidentment, vaig prioritzar la velocitat per a obtenir el resultat desitjat en el primer plà de l'aigua i que fos el punt principal d'atenció, sense fer cas a com pogués quedar la zona intermitja d'aigua.

    Si no és tal com jo ho he expresat el que pensau m'agradaria que m'ho aclarissiu, plis.
    A veure si em sé explicar prou bé, Joan A. Com saps molt bé, (si més no, a mi em passa) la primera visió que tens d'una foto et condiciona molt. Si la foto, pel motiu que sigui, t'impacta de primera, si et provoca un xoc visual, si et crea emocions, si..., sí... (hi podem posar quants "sís" vulguis), la fot ja té molt de guanyat. Després podem entrar a valorar la dificultat de realització, la qualitat tècnica, etc, etc, però l'atractiu que t'ha donat la primera visió, aquell "ooooooh!" que t'ha fet exclamar, ja no te'l treu ningú, i això condiciona, vulguis que no. Evidentment, això és un aspecte subjectiu de cada espectador.

    Doncs bé, en el cas d'aquesta bona foto, el que em va impacatar molt positivament va ser el primer pla, tan per les roques com per l'aigua. Aquest primer pla em va fer esclamar aquell "ooooh!" que deiem, però en canvi l'aigua pel darrera del primer pla fins l'horitzó em va deixar indiferent i vaig trobar que no em complementava les sensacions que em va provocar el primer pla. Tot això sense entrar a valorar cap aspecte tècnic ni condicions de l'entorn. No es tracta d'opinar si la velocitat d'obturació hauria d'haver sigut més lenta o més ràpida, de si... o si... No. És les emocions que et transmet la imatge en aquell moment.

    No sé si he sigut capaç de fer-me entendre i aclarir-te els teus dubtes. Però sempre ho podem allargar tal com calgui en persona la propera vegada que ens veiem.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •