Resultados 1 al 9 de 9

Tema: Boira

  1. #1
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962

    Boira

    Hola a tots. Aquesta foto igual que les que vaig fer aquest dia, crec que va ser de la sortida més complicada per aconseguir un resultat adient d'aquest dia de molta boira a Menorca. La gran boira junt amb una gran humitat va fer que cada vegada que volia enfocar, enquadrar, etc. sempre en vaig trobar amb l'objectiu banyat i en la necessitat d'eixugar el vidre, fent que les fotos no pugues agafar contrast, etc. El sol quan va aconseguir despuntar tampoc va fer que ajudés, al respecte. Com diria "hasta aqui puedo llegar" (S'acceptem idees de com podria haver-lo solucionat)
    Pd. en les miniatures present un exemple d'aquesta situació expresada.
    Dades: Iso 100 Focal 81 mm Diafragma f/10 temps 0,4 seg. Degradat al cel
    Nombre:  Boira des de el Toro-15-Editar.jpg
Visitas: 369
Tamaño: 454.7 KB


    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Boira des de el Toro-15.jpg 
Visitas: 93 
Tamaño: 195.1 KB 
ID: 11012
    Última edición por Cisco Dura; 17/12/2018 a las 14:22

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    El teu comentari em dona la sensació que planteges una incongruència.
    M'explico: em sembla que vols boira pero la vols seleccionar.
    He probat de processar la imatge que ens mostres a la miniatura i he aconseguit equilibrar decentment el contrast, però amb la sensació permanent que estava creant un altre foto.
    No sé si m'explico.
    Per cert, el processat que tú li has fet no m'agrada.
    Aquesta foto representa un bon exercici tècnic i de sinceritat.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    En primer lloc Jaume , gràcies per comentar i donar la teva opinió.
    Abans però de fer referència al teu comentari intentaré fer una breu explicació de com vaig veure aquesta foto i el motiu de com la vaig processar.
    Una volta situat a dalt del cim del Toro, no vaig veure cap primer pla amb suficient interès (o que em motives) i si em va agradar la quantitat de boira que, formant una serp a l'altura més o menys dels plans d'Alaior, hi havia. Partint d'aquesta premissa, fàcil, medicio puntual sobre aquesta boira, temperatura 5200 k i balanç de blanc amb una correcció B7,G6 forçant per treure un poc els verds i blaus i els vermells de l'intent del sol en despuntar.
    Una vegada explicat la pressa, com la faig en processar la mateixa idea, retall la part de baix (sense cap motiu prou del meu interès), per donar força a la part de la boira (en serp) aixecar blancs i contrasta i llevar boira de la part de baix. En el cel tan sols intentar pujar aquest color taronja.
    Tot açò perquè ho dic, per què m'agradaria que algú de vosaltres en digués com la faria ell i si algú vol el raw, no tenc cap inconvenient per així poder comentar i treure unes altres conclusions.
    PD.
    Basta observar la meva foto en foro del mateix lloc i es pot observar la gran diferencia que hi havia en la situació ambiental
    Última edición por Cisco Dura; 17/12/2018 a las 14:26

  4. #4
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Difícil situació Cisco
    Però a la meva manera de veure, amb l'objectiu entelat d'humitat es poden aconseguir bones imatges.
    Una altra cosa és que l'equip aguanti aquesta humitat..

  5. #5
    Arrib un poc tard a n'aquest fil, si a la miniatura poses una presa sense editar, crec que hi has de fer poca cosa per obtenir una bona imatge del moment.

    Baix el meu punt de vista, la imatge que ens mostres te un excés de processat
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6
    Cisco, vaig una mica tard però et diré el que penso. Certament, en les condicions que ens detalles i tal com es pot apreciar a la miniatura, resoldre la situació i obtenir una imatge al gust no era precisament, però en mirar la foto gran li veia una cosa estranya que res no té a veure amb la boira. El que li veia -i li segueixo veient, Cisco- és una forta dominant vermella que, si t'hi fixes, no existeix a la miniatura aquesta dominant. Ja sé que sóc molt torracollons en això de les dominants, però si a una foto no li corregim les dominants difícilment encertarem quins altres aspectes corregim perquè sempre partirem d'una base errònia.

  7. #7
    D'acord amb el que comenta en Bep de l'excés de contrast.

    En quan a la dominant....no ho domin prou per a poder donar l'opinió, però si en Vicenç la veu hi ha que pensar que deu tenir raó, per molt torracollons que sigui, jejeje
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  8. #8
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    Gràcies, a tots. Un parell de coses respecta de les vostres opinions. La miniatura que presentava era és RAW tal com va sortir, i ja es pot apreciar que aquest no era és millor dia per la idea que volia. Segona cosa és veritat que està bastant processada, però per intentar treure un poc de rendiment a la sortida d'aquest dia el resultat no em desagrada del tot. I l'observació que fa en Vicenç una volta ho diu jo també li veig aquest to (dominant) vermellós, i no és prou natural. Completament d'acord.

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Cisco,
    vaig tard i poca cosa puc aportar en quant a com solventar la situació difícil que descrius a l’inici.
    Però si que m’agradaria aprofitar per comentar que els fils com aquest són els que m’interessa trobar dins des Firo. Imatges “bones” ( tècnicament parlant) o boniques en tenim a grapats, donat el nivell del grup, però a mi, personalment, són aquest tipus de posts els que m’interessen. Així és com trobo que milloro: plantejant-me dubtes i reptes que desconeixia.
    Així que gràcies per la teva aportació (i als que heu comentat també, òbviament).

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •