Hola a tots!

Fa un mes vaig rebre sa Leica M10-P amb dos objectius, un Leica Elmarit 28mm f2.8 y un Leica Summicron 50mm f2.

Es tracte de una telemétrica full frame amb una particularitat: que té s'obturador mecànic més silenciòs que existeix. Per tant, per es tipus de fotografia que m'agrada fer a jo em va perfecte. És cert que amb sa Sony A7R III puc activar s'obturador electrònic que és 100% silenciós però.... té dos problemes. Es primer que a més de 1/125 o amb il.luminació de fluorescent fa "banding" i ses fotos queden inutilitzables. En canvi s'obturador mecànic de sa Leica, obviament, no fa banding baix cap circunstància.

Bé, avui en dia una Leica és un anacronisme total: telemétrica, manual, amb un menú super auster i no fa vídeo. A més, val una burrada i si li sumes ses òptiques ja ni us cont. Llavors, quin sentit té tenir una Leica si ja tenc una full frame Sony? (aquí comparo amb sa Sony perque és sa que tenc, però ben podria ser qualsevol altre marca).

Per començar, es que sigui telemètrica té sa gran ventatge de que veus molt més de lo que sortirà a sa foto, lo qual ajuda moltissim a s'hora de composar. Açò, en es meu cas, és un aventatge molt bo. Després tenim que es cos és super petit i sembla una càmara de carret (de fet, és casi idèntica a sa M6) amb lo qual sa gent ni s'hi fixe. Açò, unit a que dus unes òptiques minúscules et dona molt de joc per passar inadvertit.

Es que hi hagi un error de paralelatge també fa que facis uns talls que, de vegades, t'ajuden... però d'altres vegades et perjudiquen. Es tracte d'aprofitar-ho en es teu favor sempre que es pugui.

Després es sensor. No sé que han fet però es sa renou més semblant en es gra analògic que he vist mai. És xul.líssim i m'agrada molt.

I he deixat per lo darrer lo que més m'agrada: es color. No té dominants magentes ni blaves... es absolutament neutre i molt, molt xulo. Ses òptiques contribueixen molt amb això.

En definiitva, molt content amb sa Leica i encara que no serveix per tot sí que em va molt bé per lo que m'agrada fer, per tant és un complement perfecte de sa Sony A7R III.

No he fet més que fotos de prova amb ella però aquest mes m'en vaig a Rusia a començar es projecte d'allà i empraré sa Leica. Amb neu i un temps molt grisos crec que poden quedar fotos molt xul.les.

Crec que és lo més semblant a emprar una càmera analògica que existeix avui día, tant per a experiència d'usuari com per resultat fotogràfic.

En fi, de moment molt content amb ses dues càmeres que tenc. I ja fa un any, crec que no he utilitzat cap óptica amb autofoco... m'he aficionat a ses manuals amb ses dues càmeres jaja... curios ara que ho pens.