Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 19

Tema: Baix un cel espectacular. Kunene, Namibia

  1. #1

    Baix un cel espectacular. Kunene, Namibia

    Bon dia a tots,
    ara comença una petita clariana de temps "lliure" i una de les coses que vull fer és intentar ser un poc més participatiu dins aquest foro.... (ara veurem el que dura). També i a instàncies den joan Antoni, enguany torn a participar a la lliga de la CEF, entre tots feim passes!

    Bé, anem per fotos... Una de les imatges que més havia idelalitzat dins el meu capet era una que encara no havia vista per cap xarxa social. Simplement el que volia era fusionar les dues coses més excepcionals de Namibia: Per una part el seu cel sense gens, gens de contaminació lumínica i per altra, poder retratar a la tribu Himba, amb una població estimada de prop de 50.000 persones de vida al nord del país, al voltant del riu Kunene, just tocant la frontera d'Angola. Aquesta tribu, com veureu a altres fotografíes segueix vivint a la manera dels seus avantpassats, refugen de la modernitat.
    Per arribar a aquests poblats van fer falta 800kms de camins de terra, pedres i rius. Teníem clar que no volíem anar a un "live museum" que no són més que poblats que a canvi de dolars et monten el "paripé" i llavors fan vida normal.
    El preu a pagar a aquesta tribu va ser de sacs de farina, arròs i altres queviures bàsics pel seu dia a dia.
    Després de demanar permía a la dona del cap del poblat per fer-hi el matí, vam demanar si era possible passar unes hores del vespre amb ells i poder-los retratar amb la via làctia de fons. La resposta va ser que si, sempre i quan els hi mostrassim ses fotos...

    Així que, sent les 21:00 erem ja dins el poblat amb un respecte i silenci majúsculs. No poíem tocar res (ni una pedra) sense permís, no podíem atravessar una zona sagrada (separada per una linia visual) amb l'amenaça de partir i pagar per l'atreviment el preu d'una cabra.... Bé ñes coses es posaven difícils.

    Tripode muntat, les dues himbas, amb els seus nadons!!!!!, assegudes just a la vora d'un foc que vaig demanar que l'enceguéssin... va començar la sesió... fotos curtes de 20" amb una tènue il·ñuminació d'una llinterna per donar volum, separar plans i crear atmòfera de nit... Amb una foto ho havia d'aconseguir. No volia muntatges noi fusions...
    La sorpresa va ser que les dones no es van moure per res, pareixien estàtues de pedra!!! (podeu veure que s'ajuden per seure còmodes d'un tió o una pedra grossa... així poden estar hores assegudes...
    Bé aquí teniu la imatge... perdonau pel rollo que vos he fotut i molta llum!!!!

    pd.- Per cert, quan els hi mostrava ses fotos miraven sa pantalla i el cel repetitivament... no ho enteníen!


    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: himba nightf.jpg 
Visitas: 436 
Tamaño: 112.3 KB 
ID: 10677
    Última edición por Antoni Cladera; 19/10/2018 a las 11:05

  2. #2
    Hombreeee, estaba deseando ver alguna de tus fotos de Namibia y desde luego esta responde a las expectativas.
    Me gusta la composición con VL cayendo sobre el arbolillo y enmarcando cabaña y mujeres. El procesado de VL magnífico y la iluminación de cabaña y mujeres también. Ese fondo de montañas pone la guinda.
    Aunque no lo especificas...¿Iso muy alto? Lo digo por el ruidillo presente.
    Desde luego es una estupenda foto nocturna/astronómico/antropológica.

  3. #3
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Primer de tot, benvingut de nou al fòrum, Toni.

    La foto: Extraordinaria. La contextualització l'acaba de fer més gran, si cab.
    Tècnica: Només ens dónes un paràmetre.
    Processat: Rès a dir.

    Com pots imaginar-te, ens encantaría gaudir a aquest fòrum de més de les molt bones fotos teves, d'aquest viatge, que veiem per Instagram.
    M'agrada aquest joc !

  4. #4
    merci ;-)

    D4s
    zeiss Milvus 18mm
    f/2.8
    20"
    iso 6400
    3800K
    reducción de ruido mínima

  5. #5
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Toni, Magnifica

  6. #6

  7. #7
    Ben arribat Toni!!

    Molt bona imatge, m'agrada les llums, la compo... el cel espectacular...però per jo l'il·luminació artificial té una temperatura massa taronja.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  8. #8
    Merci Bep!
    Si sa terra es de tons bastant càlids i ses cabanes també.... és normal aquesta dominant...

    Salut!!i
    Última edición por Antoni Cladera; 20/10/2018 a las 08:17

  9. #9
    Composició impecable.

    La inclusió de les dues persones li dona un plus important a la foto.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  10. #10
    Abans de res, Toni, dir-te que estic molt content de que tornis a treure el nas pel foro així com de tot el que això comporta, es a dir, gaudir de les teves imatges i comentaris.

    Pel que fa la foto que ens presentes avui, no cal dir que la trobo molt, molt atractiva. Ambientació, composició i edició impecables, com no podia ser d'una altra manera venint de tu. Deixa'm, però, que et comenti un aspecte que, visualment, (em) desconcerta. És el següent. Ho has explicat molt bé, vas il·luminar l'escena amb una llanterna i el resultat és irreprotxable. Visualment, però, a l'haver-hi la foguera encesa, l'espectador interpreta (ho assumeix d'entrada) que la llum ambient és la produïda pel foc i, si fos així, la diferència de lluminositat entre les dues himbes (tot just 'sobre' del foc) i l'arbre, com a objecte més allunyat, és molt baix. El mateix efecte em passa amb la part més lateral de la cabana. Toni, saps (em coneixes prou bé) que aquest comentari no és cap crítica, sinó una manera (estricta, sí) de llegir la imatge i poder compartir amb tu el meu criteri.

    Finalment... Felicitats per la imatge, Toni!

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •