Resultados 1 al 9 de 9

Tema: Matera

  1. #1

    Matera

    He estat uns dies a la Puglia i la Basilicata.
    Envio aquesta de Matera, resultat de la combinació de dues.

    ISO 200
    1,6 - f8,0 - 14 mm (equiv. 28)
    Zuiko 14 - 150 mm

    l'altre
    1/8 - f8,0 - 14 mm

    Nombre:  Matera.jpg
Visitas: 327
Tamaño: 619.7 KB

  2. #2
    Don per fet que amb la combinació de les dues fotos buscaves compensar les altes llums i les ombres.

    Pel meu gust m'agrada molt la composició i l'enquadrament. Potser amb una figura humana la foto quedaria més rodona però tal com presentes la foto ja m'està bé en quant a composició.

    Per altra banda, veig la foto com a plana i rentanda (potser sigui per la combinació de les dues fotos, no ho se)...he fet una prova d'afegir-hi una capa de nivells movent el cursor central (0,95) per a baixar l'exposició als tons intermitjos i una altra capa de brill/contrast augmentant ambdós valors (+21 i +24) i, pel meu gust, la foto millora. Tot i açò, si el processat que has presentat t'agrada així, ho entenc perfectament.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  3. #3
    Gràcies Joan A. per expressar opinió. Envio la teva proposta que personalment m'agrada. He buscat la paraula rentanda i no sé que vol dir. La presència d'una persona sempre queda bé, però jo veig que de nit els carrers son vuits i s'han de mostrar com a tals. La persona ens faria mirar la fotografia amb uns altres ulls. Aquest racò de món de dia són les Rambles de Barcelona i un plaer passejar de nit.

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Matera v2.jpg 
Visitas: 63 
Tamaño: 351.9 KB 
ID: 10595

  4. #4
    Per jo, quan dic que una foto em sembla com a rentada, vull dir com si tengui manca de contrast. Crec que és un mot que ja hem emprat els fotofinderos altres vegades en altres fils d'aquest fòrum i crec que més o manco volem dir açò quan l'empram referits a una foto.

    Entenc el que expliques de la presència humana, deu ser molt complicat trobar l'escena amb una sola persona jeje.

    Estic content que t'agradi la meva proposta, però vaja, el més important és allò que et sembli a tu.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #5
    M'agrada molt l'idea que hi ha darrera de la foto així com la seva composició. Entenc que diguis que és un plaer passejar de nit per aquest indret. Comparteixo el criteri d'en Joan A. de que la foto original es veu una mica plana i "rentada". Al pujar la nova versión en miniatura no la puc comparar una al costat de l'altra. Independentment d'això, Narcís, bona foto!

    Sobre el "rentat", tal com diu en Joan A., és una expressió que no només s'ha fet servir aquí al Foro altres vegades sinó que en el món fotogràfic s'acostuma a utilitzar per referir-se a aquest efecte pla i amb poc contrast d'algunes fotos, ja sigui aquest efecte intencionat o no. Podria ser -encara que no ho puc afirmar- que aquest concepte s'hagi traduït directament de l'anglès, on ells acostumen a referir-se a aquest tipus d'aspecte amb el terme washed out.

  6. #6
    La composición la encuentro muy bien pues te hace recorrer con la vista el tramo entre las mesas y y la calle del fondo.
    El procesado es muy personal en este caso. Nada que decir si has querido darle ese efecto "etereo/intemporal" a la imagen. Lo encuentro algo plano como te comentan los compañeros.

  7. #7
    M'agrada força tal cual ens la presentas Narcis.

  8. #8
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Comparteixo les opinions dels companys:
    Molt bona foto
    Processat millorable, pel meu gust.

    Acabo de adonar-me de la segona versió: Molt millor.
    M'agrada aquest joc !

  9. #9
    M'agrada molt el revelat de la segona versió i també la composició
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •