Resultados 1 al 8 de 8

Tema: Macroglossum stellatarum

  1. #1

    Macroglossum stellatarum

    Ahir en J. Cuadros ens va convidar a anar a casa seua per fer fotos als borinots i papallones que hi havia pel jardí de casa seua.

    Tècnicament, ell ens va ajudar en quant a la manera de fer aquest tipus de fotografies (gracias, Juan!!!).

    Exif: Nikon D610 amb Optic Meyer Telefogar 90 mm (manual), ISO 100, 1/250 i f/8. Processat bàsic en ACR exclusivament, es pot considerar un Only Raw.

    Val a dir que la foto duu un retall important i que no podia disparar a una major velocitat per que estavem disparant amb flaix i aquesta és la máxima velocitat d'obturació que me permet la càmera per a sincronitzar-ho amb el flaix, per aquest motiu, la majoria de fotos que vaig fer a aquest tipus d'insectes varen quedar amb les ales en moviment. Aquesta és la que ha quedat més congelada de totes.

    Per culpa de la foscor de fons casi no s'aprecia però si vos hi fixau bé, es veu la llengua de l'insecte libant la flor.

    Nombre:  Papallones_0049.jpg
Visitas: 103
Tamaño: 129.0 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    El que està passant a la fotografia ja la fa interessant. Veig perfectament la llengua de l'insecte en una pantalla gran tot i que he tingut de passar del telèfon a l'ordinador. M'agrada.

  3. #3
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Molt bona, Joan A.
    Preciosa escena.

    Em sorpren que a 1/250 hagin quedat les ales tant congelades.
    M'agrada aquest joc !

  4. #4
    Gràcies pels vostres comentaris. Com a primera experiència no va anar malament, però açò d'apendre la tècnica "in situ" i no tenir tot l'equip necessari va ser un handicap important.

    Durant l'estona del cafè dels divendres, en Juan ens ha acabat d'aclarir dubtes que teniem en quant a la tècnica i supòs que si un dia hi tornem la cosa anirà millor.

    Tot i haver-ne fetes bastants de fotos només aquesta que vos he posat mereix la pena per l'instant captat i l'altra que vos poso seguidament per que va quedar millor de focus i s'apercia que l'animaló posa cara de maleit (per no dir mala ll...) quan vola.

    Paràmetres iguals a la primera però he jugat un poc més amb el processat.

    Nombre:  Papallones_0008.jpg
Visitas: 70
Tamaño: 601.2 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #5
    Em va saber greu no poder-hi assistir, vau passar un bon capvespre.

    El moment de la primera és dificil d'aconseguir, però per jo li falta s'enfoc de la segona, per tant em quedaria amb aquesta.

    Al meu monitor la veig amb excés de contrast, el que fa que es perdin detalls tant a les llums com a les ombres.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Efectivament, la segona és molt dura de contrast.
    Potser ho podràs millorar, no?
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    Si tenc temps, però tampoc em preocupa gaire jejeje

    Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  8. #8
    Hola Joan: Para ser lo primero que hacías con esta técnica está más que bien. Como todas las cosas es cuestión de practica para conseguir buenos resultados y para ello hay que repetir más veces!!.

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •