Página 1 de 5 12345 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 50

Tema: Aniversari i Homenatge a la 1ª fotografía del Estat Espanyol

  1. #1
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1

    Aniversari i Homenatge a la 1ª fotografía del Estat Espanyol

    Un bon company nostre de FotoFinde, ha tingut una interessant iniciativa, que crec val la pena recollir i dur a terme:

    "El proper 10 de novembre es compliran 179 anys des que Ramon Alabern va fer la que es considera la primera fotografia de l’Estat Espanyol.
    De fet, var ser un daguerreotip, tècnica que va aprendre a París.


    Poc es podia imaginar l’amic Ramon Alabern que avui estaríem parlant de píxels, sensors, òptiques amb grans obertures i sensibilitats ISO
    que, tot plegat, ens permet captar imatges a 1/8000 de segon i no haver d’emprar 22 minuts com va haver de fer ell en aquella ja llunyana data
    de 1839. Malgrat tot, si no hagués sigut per entusiastes pioners com el nostre besavi fotogràfic que va ser en Ramon, i d’altres potser menys
    coneguts però igual d'apassionats, molt probablement avui no gaudiríem de la nostra afició tal com ho fem.



    Així docs he pensat que, com a col·lectiu fotogràfic que som, a FotoFinde podríem celebrar aquest 179è aniversari amb una gran festa.
    I quina millor manera de fer la festa que tots els membres de FotoFinde que ho desitgin (que no cal dir-ho, a mi m’agradaria que fóssiu tots,
    absolutament tots) pugéssim dues fotos a aquest fil.



    La idea és que ningú no es trobi condicionat ni per la qualitat, temàtica, estil, pressa en fer fotos o qualsevol altra variant que pogués,
    en un principi, persuadir a algun membre del grup a no participar, ja que aquestes fotos no deuen ser objecte de comentaris o crítiques
    sinó tan sols formar part de l’homenatge (molt humil, però homenatge al cap i a la fi), a aquells pioners de la fotografia.
    Crec que els hi devem."



    Nota personal:
    - Confío que a tots us semblarà be la proposta i que aneu pujant, des de ja, le vostres fotos-homenatge.
    El 10 de Novembre es tancarà aquesta edició del 2018 i, si no hi ha res en contre, obrirem la del proper any.
    - Tots aquells que no tingueu per mà pujar fotos al fòrum FF, em podeu enviar les vostres fotos a : franchclariana@gmail.com i jo us les publicaré amb el text que voleu.

    - Crec que la iniciativa, apart de de fer un humil, però càlid, homenatge personal i col.lectiu a l'autor i a la seva obra pionera, fomenta la participació de tots i cadascú dels usuaris de FotoFinde, cosa que personalment celebraré i agrairé de bon grau si això passa.

    ----------------------------------------
    Un buen compañero de FotoFinde ha tenido una iniciativa interesante que ahora os transcribo.

    "El próximo dia 10 de Noviembre se cumplirán 179 años desde que Ramón Alabern hiciera la que se considera la primera fotografia del Estado Español.
    En realidad, fue un daguerrotipo, cuya técnica aprendió en París.

    Poco se podia imaginar el buen Ramon Alabern que hoy estaríamos hablando de píxels, sensores, ópticas con grandes aperturas y sensibilidades ISO tan altas, que nos permiten captar imágenes a 1/8000 de segundo y no tener que invertir 22 minutos, como él hizo en aquella fecha ya lejana de 1839.
    De todas maneras, si no hubiera sido por entusiastas pioneros como nuestro bisabuelo fotográfico Ramón, así como otros menos conocidos pero igual de apasionados, muy probablemente hoy no disfrutaríamos de nuestra afición tal como lo hacemos.

    Así pues, he pensado que, como colectivo fotográfico que somos, podríamos celebrar en FotoFinde este 179º Aniversario con una gran fiesta fotográfica.
    Y, qué mejor manera de festejar el evento que, todos los fotofinderos que lo deseen (no haría falta decir que desearía que fuésemos todos, absolutamente todos) subiéramos dos fotos a este hilo.
    La idea es que nadie se encuentre condicionado por la calidad, temática, estilo, prisa en hacer fotos ni por qualquier otra variante que pudiera, en principio, persuadir a algún miembro del grupo a no participar, ya que estas fotos no deben ser objeto de comentarios o críticas, sino tan solo formar parte del homenaje (muy humilde, pero homenaje al fin y alcabo), a aquellos pioneros de la fotografía. Creo que se lo debemos
    ."


    NOTA personal:
    - Estoy seguro que a todos os parecerá bien la propuesta y os invito a que vayáis subiendo, desde ya, vuestras fotos-homenaje. El 10 de Noviembre se cerrará este hilo y, sin noy hay ningún contratiempo, abriremos el del próximo aniversario, el del 2019.
    - Todos aquellos que tengáis alguna dificultad para subir fotos al foro, enviádmelas a: franchclariana@gmail.com y os las incorporaré a este hilo con el comentario de texto que queráis.
    - Creo que esta iniciativa, aparte de ser un humide, pero cálido, homenaje personal y colectivo al autor y a su obra pionera, fomenta la participación de todos los usuarios de FotoFinde, cosa que personalmente celebraré y agradeceré si así ocurre.


    M'agrada aquest joc !

  2. #2
    Buena idea Jaume. Allá voy con dos paisajes de lugares de España que me encantan: Bardenas Reales y Ordesa.

    Nombre:  20170128_8594 copia.jpg
Visitas: 376
Tamaño: 276.5 KB



    Nombre:  20180512_2162-HDR.jpg
Visitas: 379
Tamaño: 261.4 KB

  3. #3
    Molt bona iniciativa!! Felicito aquest fotofindero "anònim" per la ideia

    Jo em comprometo a pujar fotografies de 22 minuts sense editar, per ficar-me una mica més en la seva pell.

    Endavant!!!
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    El abuelo Ramón se sentiría halagado por esta excelente dedicatoria.
    Me encantan también estas dos fotazas.


    Bep, em deixes intrigat. Bona idea.
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    Em sumo als comentaris d'en Carlos i en Bep. Molt bé, Jaume. No dubtis que que jo també pujaré les meves aportacions, encara que no siguin de 22 minuts . Bep, a mi també em deixes intrigat, però il·lusionat i convençut a la vegada que ens agradaran a tots, fins i tot al "besavi Ramon", que diu en Jaume.

  6. #6
    La meva primera aportació és una fotografia de 22 minuts d'exposició i en monocrom, practicament sense editar, només algo de contrast, en homenatge al "besavi" Ramón

    Nombre:  22 minuts.jpg
Visitas: 368
Tamaño: 379.0 KB


    Podria ser que una llarga exposició nocturna de l'any 1839 s'assemblés a aquesta
    Nombre:  Taltavull_La Vall bn.jpg
Visitas: 295
Tamaño: 183.6 KB
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  7. #7
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Aquell bon home estaría feliç, segur.
    Molt be , Bep.
    M'agrada aquest joc !

  8. #8
    Coincideixo plenament amb el comentari d'en Jaume. Molt bé, Bep.

  9. #9
    Bones companys aqui va sa meua aportació, no te 22 minuts, pero si 20.30 minuts. Sa veritat que es una molt bona iniciativa i tots em de participar.
    Es un gran homenatge per s´avi Ramon.

    Nombre:  Per s´avi Ramon..jpg
Visitas: 357
Tamaño: 480.9 KB



    Nombre:  Autoretrat..jpg
Visitas: 269
Tamaño: 229.2 KB
    Última edición por Manel Almar; 03/11/2018 a las 18:34

  10. #10
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Suposo que a molts de nosaltres ens costarà decidir quines fotos aportar a aquest merescut homenatge.
    Pujar aquest "Enlairament" (29s.) i la fotografia macro, vol ser una humil ofrèna i reconeixement als pioners de la fotografía.

    Nombre:  JaumeFranch_Enlairament-B-8Cv.jpg
Visitas: 365
Tamaño: 236.0 KB


    Nombre:  Graptopetalum_DSC1531-8Cv.jpg
Visitas: 303
Tamaño: 673.5 KB
    M'agrada aquest joc !

Página 1 de 5 12345 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •