Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 15

Tema: Posta de lluna

  1. #1

    Posta de lluna

    Després d'haver participat a la sortida programada de FF per a fer fotos de sa sortida de lluna des de s'Arenal d'en Castell amb el Far de Favaritx al fons i sense haver obtingut un resultat acceptable per part meua, aprofito que aquest matí en Bep i jo hem volgut acabar d'aprofitar la lluna plena i hem anat a fer la foto a Far Nati (on el resultat si que el consider acceptable) la comparteixo amb tots voltros.
    Exif:

    • 80.0-200.0 mm f/2.8
    • ƒ/10.0
    • 200.0 mm
    • 1/4
    • 50

    Nombre:  Posta de lluna Far Nati_0016.jpg
Visitas: 365
Tamaño: 683.5 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    I tant acceptable, el resultat!. La trobo molt bona. Molt bona composició i una edició impecable. Resultat molt, molt atractiu. Felicitats, Joan A.

  3. #3
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Una molt bona foto, Joan A. Heu aprofitat be la matinada.
    ISO 50 per algún motiu?
    Balaç blancs automàtic?
    Prova a donar-li +15 de "Borrar Neblina" en el ACR.
    M'agrada aquest joc !

  4. #4
    M'agrada molt. Jo li retallaria una mica el cel i a veure que et sembla.

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Narcis Arpi Ver mensaje
    M'agrada molt. Jo li retallaria una mica el cel i a veure que et sembla.
    Sí, jo també ho provaria.
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Gràcies a tots per les vostres aportacions.

    Vaig contestant per ordre:

    1.- ISO 50: Ahir vaig tenir molts de problemes amb l'enfocament/nitidesa de la foto i ho vaig solucionar de manera dràstica ja que se m'acabava el temps de poder pescar la lluna: vaig baixar molt d'ISO i vaig llevar el duplicador que m'havia deixat en J.Morro. A falta de fer unes proves per a poder determinar el motiu (tenc algún indici que necessit confirmar) he tirat pel dret i directament he posat el valor més baix d'ISO. Que la foto hauria sortit igual amb ISO 100 o 200 (fins i tot amb més, també)? segur que si però he tirat pel dret per que hem arribat amb el temps molt just per fer la foto i no podia fer cap prova.

    2.- Balanç de blanc automàtic: MAI!!! Sempre poso el balanç de blancs de manera manual elegint un valor que m'agradi, encara que després hagi d'acabar de corregir-ho en l'edició d'ACR.

    3.- Borrar neblina: és una eina que encara no he emprat mai. He fet la prova tal com m'indiques i m'agrada el resultat. Moltes gràcies per aquesta observació, ja que el cel no queda tant insípid.

    4.- Retall superior: Estic d'acord amb que el cel tan llis no aporta res (o gairebé res) a la foto. Precisament quan tornavem cap el cotxe, comentavem amb en Bep que si hi hagués hagut algun núvol a la part alta del cel ho hauria arredonit (i si el far no s'hagués apagat minuts abans i haguessim pogut afegir-hi un destell ja hauria estat la repera) i és que ho volem tot: que hi hagi núvols però col.locats de tal manera que no ens tapin la lluna, etc, etc.... però ens hem de conformar amb allò que ens ofereix la natura: l'any passat en T.Cladera em comentava que en aquest indret, ell mai havia pogut fotografiar la lluna en una posició gaire baixa (no se si a dia d'avui ja ho ha aconseguit o no, esper que si...) però avui hem tingut sa gran sort de veure la lluna fins que ha desaparescut per darrera l'edifici del far.
    El fet d'haver triat aquest tipus de retall (malgrat el cel) és per que m'interessava mantenir una distància semblant de la lluna respecte al costat superior i esquerra de la foto, igual que passa amb la cúpula respecte al costat superior i dret, per tal de tenir una composició agradable a la vista (no he retallat mesurant al milimetre, si no que ho he fet a l'ull però amb aquesta intenció que vos coment). A part d'açò els formats panoràmics no m'acaben de fer al pes i sempre que puc intent fugir una mica d'aquest tipus de format. Tot i açò, agraeixo la sugerència.

    Deixo la versió corregida amb la funció "borrar neblina":

    Nombre:  Posta de lluna Far Nati_0016.jpg
Visitas: 359
Tamaño: 744.7 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  7. #7
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje

    1.- ISO 50: Ahir vaig tenir molts de problemes amb l'enfocament/nitidesa de la foto i ho vaig solucionar de manera dràstica ja que se m'acabava el temps de poder pescar la lluna: vaig baixar molt d'ISO i vaig llevar el duplicador que m'havia deixat en J.Morro. A falta de fer unes proves per a poder determinar el motiu (tenc algún indici que necessit confirmar) he tirat pel dret i directament he posat el valor més baix d'ISO. Que la foto hauria sortit igual amb ISO 100 o 200 (fins i tot amb més, també)? segur que si però he tirat pel dret per que hem arribat amb el temps molt just per fer la foto i no podia fer cap prova.



    La foto m'agrada molt i la lluna em sembla espectacular. Tot el tò ambar de la foto, la fa molt atractiva.

    No entenc però el comentri del punt (1). Si esteu aborrits i em voleu explicar que té a veure la falta d'enfoc amb una ISO baixa, us ho agrairé. Si el que significa és que a menys ISO, menys soroll, i com a falta d'enfoc ens referim a aquest soroll, llavors ja està entès. Però jo diria que tenir falta d'enfoc i tenir soroll no seria el mateix per això no estic segura d'estar seguint el raonament de forma correcta.

    Gracies per avançat...

  8. #8
    Cita Iniciado por Elisabet Marti Ver mensaje
    La foto m'agrada molt i la lluna em sembla espectacular. Tot el tò ambar de la foto, la fa molt atractiva.

    No entenc però el comentri del punt (1). Si esteu aborrits i em voleu explicar que té a veure la falta d'enfoc amb una ISO baixa, us ho agrairé. Si el que significa és que a menys ISO, menys soroll, i com a falta d'enfoc ens referim a aquest soroll, llavors ja està entès. Però jo diria que tenir falta d'enfoc i tenir soroll no seria el mateix per això no estic segura d'estar seguint el raonament de forma correcta.

    Gracies per avançat...
    És exactament el que tu dius.
    Jo vaig indicar manca d'enfocament/nitidesa perque no sabia a que era degut si era per la renou, per un enfocament deficient o per un altre motiu....

    Enviat des del meu LG-K580 usant Tapatalk
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Ah d'acord. Gràcies!

  10. #10
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Molt bona Joan, yo també la retalleria un poquet per dalt i per baix

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •