Resultados 1 al 8 de 8

Tema: Provant un big stopper

  1. #1

    Provant un big stopper

    El passat mes de febrer vaig anar devora casa meua a provar un filtre big stopper que havia comprat, aquesta és la foto que vaig fer.....

    Exif: Nikon D610 amb Nikon 35 mm serie E (enfocament manual), ISO 400, f/2,5, vel. 60 segons.

    Nombre:  Proves Big Stopperí_0004.jpg
Visitas: 379
Tamaño: 357.1 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Preciosa foto, Joan A.
    He tingut que mirar el que era un Big stopper, el que vol dir que, segurament, molts dels que llegeixin el teu comentari els hi passi el mateix. Vull dir que aniría be aportar una mínima informació del què és, perquè serveix i quina diferència hi ha amb el ND400 que molts de nosaltres tenim.
    Em crida l'atenció l'aparent integritat dels núvols després d'una exposició de 60".
    Hi ha dos detalls més de processat que, perque no sembli que vull desmereixer la foto, no comento.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Básicament un ND400 lleva 9 passos de llum i un big stopper en lleva 10.

    Desconec si hi ha cap altra diferència destacable entre ells.

    Jaume: si he penjat sa foto en aquest apartat és per que pogueu dir lliurement el que pensau d'ella, si hi ha alguna cosa que no t'agrada o que penses que es pot millorar ho pots dir ja que en cap cas pensaré que vols desmereixer la foto.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  4. #4
    Jo no he fet servir mai aquest tipus de filtres, així que no puc opinar sobre sobre la dificultat del seu us. Entenc perfectament que anessis ràpidament a provar-ho, i tant!, però la imatge que ens mostres no em diu gaire cosa, Joan A. La idea, amb el far al fons i aquestes roques en primer terme és bona, però trobo els núvols molt foscos mentre que encara hi ha alguna zona cremada al cel. Coneixen-te, estic segur que li treuràs molt bon rendiment, al filtre, i que nosaltres el gaudirem.

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Val:
    1. Línia fosca de transició en el perfil del morro de terra de davant el far.
    2. Halo en les roques del primer pla (centrals)
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Gràcies per les vostres aportacions, companys.

    Vicenç: Totalment d'acord amb les teves apreciacions. Les diferencies de llum del cel son degudes a que el sol encara no s'havia amagat del tot i de pels forats dels núvols s'em colava molta llum. Segurament en el moment de la presa es pogués haver minvat aquest efecte utilitzant un degradat invers però no en tenc cap...

    Jaume:

    La linea fosca que comentes no és un problema d'edició si no una zona de les roques que realment és més fosca. He mirat el raw original i allà ja es veu aquesta diferencia de lluminositat.

    Pel que fa al halo, aquest si que és un problem sorgit durant l'edició. Ja ho he solventat. Gràcies per l'apreciació.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  7. #7
    Arribo tard, però a mi la fotografia m'agrada. Entenc que les parts cremades li resten, però per a mi res més. Com que no disposem de totes les eines, jo en aquest cas tiro a fosc i després intento la millora amb el revelat, no sempre amb èxit. Un exemple la fotografia del Delta de l'Ebre que vaig enviar fa unes setmanes.

  8. #8
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Foto molt potent. I gràcies per l'explicació dels filtres.

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •