Resultados 1 al 7 de 7

Tema: Sa LLuna

  1. #1
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962

    Sa LLuna

    Bon dia a tots i totes. La foto que avui present és amb la idea que em digueu la vostra opinió i el perquè.
    Tots és qui sou de Menorca i de sa banda de ponent coneixeu sa localització, per tant no és una sortida de sa lluna plena sinó una posta d'ella. Aquí venen un poc els meus dubtes, aquesta foto l'he comentada en privat en varius companys i familiars i tots tenen una opinió diferent. Uns que la retallarien, uns altres que si la llum al boinder de mà esquerra és un pèl forta, altres que està massa carregada, altres que agrada tal qual. Cal dir que a jo m'agrada tal qual (i que el gust d'agradar el que preval és el del fotògraf) si més no el ciclista que es veu a la part de baix està un pèl retallat, el carregament (enquadrament) no en molesta, ja que crec que dirigeix sa mirada cap sa lluna (inclòs sa gavina) la llum (del boinder) potser sí que és un poc forta, però val a dir que sa lluna es posava a les 7,14 (la foto tal com es veu el rellotge eren les 7,05) i el sol era ja fora bastant abans i ben en la direcció oposada a la lluna. Tècnicament també en va costar treure detall de sa lluna, podria ser per l'hora?, ja que el cel i la lluna en aquesta hora eren quasi de la mateixa tonalitat.
    Per tot el dit és el perquè m'agradaria saber la vostra opinió tant de composició, processat o el motiu que sigui, en resum per aprendre. Vagi les gràcies per davant.
    Dades: Iso 200 Focal 278 mm Diafragma f/8 Velocitat 1/250 seg.
    Nombre:  Posta de sa LLuna-10-Editar.JPG
Visitas: 360
Tamaño: 632.5 KB

  2. #2
    Cisco, m'agrada la foto tal com la presentes. La meva vista ha anat al motiu principal: la lluna i el campanar. Situar l'església en el seu entorn crec que millora aquesta fotografia. Només m'hi sobre el semàfor, però entenc que eliminar-lo (no enquadrant) deixaria orfe aquest costat. Respecta al color i lluminositat he de dir que l'he vista a l'ordinador i al telèfon hi en un dels casos (tel) m'agrada més (més càlida), però sigui una o altre, res a dir: m'agrada.

    Bona fotografia.

  3. #3
    Cisco, coincideixo amb en Narcís. La foto m'agrada tal qual ens la presentes. Ni els cotxes, ni el ciclista ni -si m'apures- el semàfor em molesten. Com comenta en Narcís, l'esgésia està situada en el seu entorn. Hi ha una coseta, però, que li veig. Té una certa dominant vermella (no és la llum del sol a les 7:05 de la tarda), que afecta tant els edificis com el cel. Per mi, amb aquest efecte corregit, seria una molt bona foto.

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    D'entrada , vull dir-te que m'agrada molt la fotografia.
    Passo a opinar, tal com demanes:

    - Composició / Enquadrament: Jo no tocaría res. Tal qual, ja m'agrada. Diria que has corregit, el millor que es pot, la perspectiva de lent, no?.
    - Processat: Aquí sí que hi veig hipotètiques millores, sobretot una.
    1. La principal, per a mí, és canviar la temperatura de color (-20) i el matiç (-20). Per què?. Segurament té a veure amb el que en Vicenç apunta de la dominant i per que m'agrada molt més així. A veure què n'opines tú.
    2. Secundari: Intentar (difícil per que hi ha una zona cremada) baixar, com dius, les altes llums del boinder. Tot i que, aquest reflex lluminós confirma visualment que tenim el sol a l'esquena del observador.
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    Si a tu t'agrada així no hi ha res a dir, m'has recordat que fa tres anys la vam fer amb en Xec Gomila... https://www.fotofinde.com/showthread...Posta-de-lluna

    M'agrada el nivell de nitidesa aconseguit, pel meu gust era una mica tard i ja hi havia massa llum i també la trob una mica carregada.

    La focal deu ser 278mm X 1.6 = 445mm, no?

    Bona imatge en general
    Última edición por Bep Taltavull; 13/05/2018 a las 21:06
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  6. #6
    Forero Activo Avatar de Cisco Dura
    Fecha de ingreso
    03 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella
    Mensajes
    962
    Hola a tots, i gràcies pels vostres comentaris.
    Narcís he provat de tan sols de davallat un poc el to vermellós del semàfor, ja que clonar no ho sabria fer.
    Jaume referent a la zona cremada del boinder tens tota la raó, és una zona perduda, tan sols he provat de fer, uns retocs subtils però està clar no hi ha detall.
    Vicenç i Jaume referent als tons, tan sols he fet els retocs que en Jaume va suggerir. (he tocat la temperatura i el matís a -20)
    I Bep dues coses, no recordava que haguessis fet la mateixa foto del mateix lloc, et deman disculpes, perquè no l'hagués penjada al foro. I l'altra cosa jo tenc una càmera APS per tant la distància focal real és la que tu has dit.
    I de pas, ja que aquest joc m'agrada, que veig que de quatre opinions, tres coincideixen i una quarta discrepa en què està massa carregada i coincideix amb uns dels comentaris que m'havien fet en privat he provat de retallar-la un poc i amb la temperatura i matís abans comentat, per saber la vostra opinió.
    I una altra cosa referent que era una mica tard d'hora, jo també pens el mateix, ja que supòs que açò va esser el que la lluna i el cel es va fer difícil per treure detall.
    Nombre:  Posta de sa LLuna-10-Editar.2.JPG
Visitas: 331
Tamaño: 638.3 KB

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Posta de sa LLuna-10 retallada.JPG 
Visitas: 78 
Tamaño: 633.8 KB 
ID: 10065

  7. #7
    No t'has de disculpar de res Cisco, no tenim l'exclusiva de les localitzacions i totes les fotografies d'una mateixa localització sempre son diferents.

    L'he posada perque poguéssim veure quina és la visió de cadasqun.

    Per cert la miniatura m'agrada molt ajustant una mica més pels costats.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •