Resultados 1 al 8 de 8

Tema: Programa per fotos RAW

Programa per fotos RAW

Hola a tothom!

Em podeu dir quins programes feu servir per editar les fotos RAW?

Gràcies!

Jo Photoshop amb el plug-in Adobe Camera Raw (ACR).

Tenc instal.lat el Lightroom però encara no m'he decidit a emprar-lo ja que amb el ACR em sent còmode treballant.
    Nikon D610, Nikon 35mm f/2.5 serie E. Nikkor AF-D 80-200 2.8 ED, Tamron SP 24-70 2.8 Di VC USD, Tokina 17 mm 3.5 ATX-Pro

Administrador Avatar de Jaume Franch
    Blog Entries
    1
    Photoshop, Bridge i Adobe Camera Raw (ACR).
    Tinc el Lightroom (Lr). L'he estat estudiant, valorant i comparant.
    Considero que per algú que comença, el Lr pot ser una bona eina.
    Pels que ja coneixem i emprem el Ps, Bridge i ACR no ens sembla que el Lr aporti suficients avantatges com per fer el canvi.
    M'agrada aquest joc !

Baix sa meva opinió Lighroom sense cap dubte + PS per segons quines coses. Mira els tutorials del Kike Arnaiz i de Developing RAW a youtube. Jo començaria amb es den Kike Arnaiz que és un al.lot que explica super bé i després, per fer un bot més "profesional" miraria es de Developing RAW que també explica Photoshop i veuràs clar per a qué utilitzar cada cosa.

Es Light Room, com es seu nom indica (cambra fosca) és específic per processar. Sa darrera versió des Classic es una autèntica passada (fa un parell de setmanes que el van actualitzar). A més, ja no fa falta que empris es Bridge que està en desús ja que es navegador de LR es molt superior. Es Photoshop es més de retoc que de procés encara que es sistema d'enfocament per canals es molt més fi però poques vegades l'hi treus es suc, es de Light Room es molt bó i ses mascares d'enfocament són super ràpides d'emprar.
    Derrochando píxeles del sensor...

Si em permets, Antonia, som varis els fotofinderos que ens trobem una mica perduts a l'hora d'emprar Lightroom. Ahir vaig trobar un tutorial per a començar a processar les fotos amb aquest programa.

Imagin que també deuen ser molt vàlids els tutorials que ha proposat en C.Permuy, però vos deix l'enllaç per si qualcú li vol donar una mirada i potser ajuda a resoldre dubtes a alguns de nosaltres en quan a l'ús de Lr.

Així i tot, pens que com que "cada maestrillo tiene su librillo" hi haurà diferents punts de vista en altres tutorials, jo crec que és important que cadascú faci valer el seu propi criteri ja que no cal agafar al 100% allò que s'ens explica i tampoc cal rebutjar-ho al 100%. En tots els tutorials hi ha coses que poden ser prou interessants i vàlides, no se si m'he explicat.....

Aquest és l'enllaç: https://thetravelerlens.com/como-usar-lightroom/
    Nikon D610, Nikon 35mm f/2.5 serie E. Nikkor AF-D 80-200 2.8 ED, Tamron SP 24-70 2.8 Di VC USD, Tokina 17 mm 3.5 ATX-Pro

Gracias a tothom. Es per tenir una idea.
    Es cert que a cadascú li pot funcionar una cosa diferent, però sempre van bé els consells.
    Miraré els tutorials que heu dit tots.
    Moltes gràcies!

Antonia, jo habitualment faig servir ACR i PS, però com que tinc instalat LR, ocasionalment l'he utilitzat. Com que els programa la mateixa empresa, en alló que és bàsic ACR i LR son molt semblants. M'agrada en LR que disposes de l'historial de retocs per si un es repensa el camí seguit. Un cop fet el retoc faig exportació a la carpeta de partida (faig servir Brigde per mourem).

Amb la paraula ProcessingRaw entres a una web on fa uns mesos van penjar setmanalment un tutorial sobre revelat en LR.

Marcadores