Página 1 de 5 12345 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 45

Tema: Article d’opinió sobre concursos de fotografia

Vista híbrida

Mensaje anterior Mensaje anterior   Próximo mensaje Próximo mensaje
  1. #1
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165

    Article d’opinió sobre concursos de fotografia

    Hola,

    Avui he llegit una entrada d’un blog que m’ha fet pensar en vosaltres i que per això vull compartir.
    El blog l’escriu en David Du Chemin, fotograf canadenc el qual he descobert a través de dos llibres seus. M’agrada molt llegir-lo perquè no dóna simplement lliçons de fotografia, és a dir de tècnica fotogràfica. Afegeix sempre els seus punts de vista personals de manera que te n’adones que una bona foto és molt més que paràmetres ben ajustats i una edició implacable. Cal transmetre histories, sentiments, moments,... si us agrada viatjar recomano moltissim el seu llibre EL ENCUADRE PERFECTO. He disfrutat molt.

    Però vaja, m’estic enrotllant massa amb el que només havia de ser una introducció. En l’article ell es planteja si val la pena concursar en fotografia i que cal tenir clar si ho fas. He pensat en la lliga fotografica española on alguns dels companys de foro “concursen”. Mirant les fotos i les puntuacions fa temps que em pregunto quins criteris usen. I per això al llegir l’article ho he relacionat.

    Enfi, per si a algu li interessa. És en anglès però podeu usar alguna web de traducció automàtica si voleu:

    http://davidduchemin.com/2018/02/the...-competitions/


    Al mateix blog hi ha una altra entrada que val la pena sobre el valor de la “perfecció” de la majoria de fotos que corren avui en dia.

    Apa, bona lectura :-)

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Moltes gràcies, Bet.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Continuo aqui.

    Amb altres els hi dono efecte tipo pel.licula i càmera antiga (tot amb lightroom).

    Nombre:  40283095241_3de32d4c3d_h.jpg
Visitas: 160
Tamaño: 185.9 KB


    Desefocaments aposta...

    Nombre:  38473298970_5e31a5eda6_h.jpg
Visitas: 151
Tamaño: 98.8 KB


    Procur no seguir regles...

    Nombre:  39382596035_5f39fcece8_k.jpg
Visitas: 165
Tamaño: 277.2 KB


    I m'agraden molt es reflexes

    Nombre:  40279478781_e4866138d0_k.jpg
Visitas: 159
Tamaño: 182.6 KB

  4. #4
    En fi, resumint el que estic intentant és tenir un estil propi. És molt, molt difícil i possiblement no hi aconsegueixi mai però el viatge és tant apassionant i estic disfrutant tant que es resultat no m'importa precisament perque ja disfrut molt des camí, com us he dit.

    Jo no vull fer fotos bones, vull fer bones fotos. No sé si ho aconseguiré o no però començar a prescindir de sa tècnica i anar explorant l'art de la fotografia es apassionant.

    Si voleu anar mirant el que procur fer aquí teniu es meu flickr: https://flic.kr/s/aHsmaUDXcN o instagram: https://www.instagram.com/carlospermuy/

    Ara mateix utilitzo només òptiques fixes, darrerament una Zeiss Loxia manual de 21mm, apart de un 35 i un 55. De camí ve una Voiglander de 40mm F1.2 que tenc moltes ganes de provar i es setembre dos Biotar que fan swirl bokeh.

    Per feina empr es 70-200 f2.8 i es 85 f1.4.
    Última edición por Carlos Permuy; 16/02/2018 a las 16:48

  5. #5
    Per si a algú l'interessa sa fotografía com a art més enllà de sa tècnica us recomano aquests llibres i documentals:

    Llibres
    - Modos de ver (John Berger)
    - Para entender la fotografía (John Berger)
    - La cámara lúcida (Roland Barthes)

    Documentals
    - Modos de ver (John Berger) a Youtube el trobareu subtitulat amb espanyol.
    - Los genios de la fotografía. Crec que a Youtube hi és. Si no, el puc enviar per wetransfer en es qui el vulgui.

    A més:

    - Llibres de composició pictórica
    - Mirar quadros d'artistes que us agradin
    - Mirar fotos de fotògrafs que us agradin. Jo miro molt lo den Robert Capa, Henri- Cartier Bresson i, més cap aquí, Steve McCurry, Richard l'Anson, Krystle Wright, Art Wolfe, Peter Eastway, Nobuyoshi Araki, Masao Yamamoto, Cristina de Middel i molts altres.

    Ja fa temps que no m'importa tant que sa foto estigui impecablement enfocada o que s'histograma sigui perfecte si no que me transmeti alguna cosa. Curiosament, desde que he entrat en aquesta fase d'aprenentatje he guanyat tres concursos de fotos.

    Us possaré un exemple de lo que intent explicar.

    En aquesta foto vaig cercar que fos desenfocada i vaig forçar es processat:

    Nombre:  38472616940_1a13ef418d_h.jpg
Visitas: 170
Tamaño: 234.1 KB


    Aquesta té cremats


    Nombre:  40279535761_37c1d749b6_h.jpg
Visitas: 156
Tamaño: 158.9 KB


    Aquesta hiper enfocada i simulant un revelat de procés creuat

    Nombre:  40280094321_710b732468_h.jpg
Visitas: 167
Tamaño: 128.8 KB



    També en faig de "normals" però miro d'aprofitar reflexes o qualsevol cosa que em cridi s'atenció i li pugui donar es toc que jo cerc (i això és molt important, abans feia fotos al tum tum de lo que m'agradava, ara penso es dia abans quina foto vull).

    Nombre:  39382571285_9440364f05_k.jpg
Visitas: 161
Tamaño: 187.9 KB


    Blanc i negre exagerat

    Nombre:  39571401644_55ded2f780_h.jpg
Visitas: 159
Tamaño: 205.0 KB

  6. #6
    Bet,
    Moltes gràcies per l'enllaç. Hi estic força d'acord.

    Carlos,
    Desconeixia el teu "trànsit" dins la fotografia. Me n'alegro moltíssim. L'important és trobar-li el que tu li has trobat. De les fotos que ens mostres n'hi ha alguna que m'agrada molt. Això promet... i molt!

  7. #7
    Cita Iniciado por Lafebre Ver mensaje
    Bet,
    Moltes gràcies per l'enllaç. Hi estic força d'acord.

    Carlos,
    Desconeixia el teu "trànsit" dins la fotografia. Me n'alegro moltíssim. L'important és trobar-li el que tu li has trobat. De les fotos que ens mostres n'hi ha alguna que m'agrada molt. Això promet... i molt!
    Precisament suposo que ara enténs el per qué no em prodigo molt per foros. No té molt de sentit pujar fotos que, tècnicament, no estàn com els hi agradarien als foreros.

  8. #8
    Cita Iniciado por Carlos Permuy Ver mensaje
    Precisament suposo que ara enténs el per qué no em prodigo molt per foros. No té molt de sentit pujar fotos que, tècnicament, no estàn com els hi agradarien als foreros.
    Carlos, no comparteixo el teu comentari tot i que entenc el que vols dir. Sóc de l'opinió que cadascú ha de pujar allò que fa, perquè entenc que si ho fa és perquè li agrada a l'autor. Si després agrada o no agrada a l'espectador dependrà del gust, criteri i tendència que tingui cadascú, però no per això s'ha de deixar d'exposar. També sóc de l'opinió que com més tendències diferents (deixa'm dir-ho així) hi hagi dins del Foro, més ens enriquim tots plegats. No creus?

  9. #9
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Carlos Permuy Ver mensaje
    Precisament suposo que ara enténs el per qué no em prodigo molt per foros. No té molt de sentit pujar fotos que, tècnicament, no estàn com els hi agradarien als foreros.
    Crec que, o no entens la filosofia del fòrum FotoFinde o, simplement, no la comparteixes.
    Sé que dit així, i per escrit, pot sonar malament, però ho dic amb tot respecte i carinyo, Carlos.
    M'agrada aquest joc !

  10. #10
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Ostres Carlos, quina masterclass de fotografia “alternativa”! Vas totalment en linia amb els llibres d’en Du Chemin...
    Em miraré amb calma tot el que has explicat i segur que em sorgeixen mil dubtes dels quals puc apendre.
    Gracies!

Página 1 de 5 12345 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •