Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 14

Tema: Primera superlluna del 2018

Vista híbrida

Mensaje anterior Mensaje anterior   Próximo mensaje Próximo mensaje
  1. #1

    Primera superlluna del 2018

    Després d'haver-me posat al dia amb els posts sense comentar que tenia en aquest apartat (demano disculpes pel retard i també per que vos haureu trobat amb un munt de fils amb comentaris nous, però en aquest apartat s'em fa molt difícil comentar només algunes fotos deixant altres sense comentar ja que no vull que es pugui considerar una manca de respecte cap als companys) vos pujo una foto feta el matí de dia 2 de gener.

    Correspon a la posta de lluna que havia planificat des de feia molts mesos aprofitant dues aplicacions que tenc dins el mòbil: planit i photopills (ambdues tenen punts forts i altres no tant i pel meu gust, prefereixo utilitzar les dues ja que així puc complementar-les per a les meves planificacions).

    Dir que he tingut el gust d'estar acompanyat per en Manel (que esper que també puji la seva foto) i que degut a que el meu zoom es quedava un poc curt per a la foto, he hagut de prescindir del 66% de l'enquadrament.

    Dades exif: Nikon D610 amb Nikkor 80-200 a 200 mm, ISO 200, f/6,3, velocitat 1/3 seg.

    Nombre:  Superlluna Torre del Ram_0014.jpg
Visitas: 390
Tamaño: 356.1 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Tinc bones i males notícies:

    Si es pogués corregir les pegues que hi veig , sería una foto extraordinària. Una preciositat.
    Però...
    Farem una còsa: en un missatge personal t'escric les pegues que hi veig i així deixo als companys que opinin.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Bona composició, Joan
    No, si és la meva vista (cada dia va pitjor)
    La veig falta de definició a la casa i a la part baixa de la imatge.
    I potser podria millorar, retallant una mica per sota

  4. #4
    Gràcies pels vostres comentaris companys.

    Si, Xiscu, ja m'ha quedat clar després de parlar amb en Jaume que li manca definició a la foto, com tu molt bé apuntes. Crec que vaig tenir un problema a l'hora d'enfocar però no tenc clar que és el que va passar exactament. Tot i açò ja he anat treient conclusions a nivell general.
    En retallar un 66% del fotograma i quedar-me només amb el 34% restant, el problema s'ha fet més patent. Aquesta foto s'ha de fer amb un Teleobjectiu més potent per no haver de retallar tant.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #5
    Val, d'acord, li manca definició, a la foto. Aquest fet, però, no em fa minvar el meu gust per la foto, que tant per la llum com per la composició, la fan molt atractiva. Ja ho saps, Joan, hi hauràs de tornar amb algun company que tingui un 500 mm, o un 600 mm...

  6. #6
    Magnifica composició! Bona foto. D'acord amb la falta de definició. No crec que el retall justifiqui aquesta manca de definició, probablement li falta enfocament. Veig, a més, la part inferior massa fosca.

  7. #7
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Jo trobo que la foto, tot ella, té un aire misteriós com del castell de dràcula. Els nuvols enterenyinats devant sa lluna i l’edifici en si tenen un “halo” inquietant. A mi m’agrada.

    I ara una de les meves preguntes habituals, Joan. No és una velocitat poc lenta per ser de nit? Tant il.luminat estava?

  8. #8
    Moltes gràcies a tots, vaig contestant per ordre:

    Vicenç: gràcies pels elogis. Tornar-hi si, però la mateixa situació en quan a ubicació de la lluna i llum no es repetirà fins el 2020 així que em queda temps per fer algunes altres coses abans .

    Joan: Potser no m'he explicat bé. La foto no està ben enfocada però el fet es nota més quan fas el retall. En quan a la part inferior, l'he deixada així per gust personal. Com altres companys ja saben no m'agraden gaire les nocturnes a on sembla que és de dia i tot i que el sol estava a punt de sortir encara no havia guaitat per l'horitzó.

    Elisabet: Precisament amb una velocitat lenta d'obturació pots aconseguir més llum a on no n'hi ha. De totes maneres, com he dit abans hi mancaven pocs minuts per a la sortida del sol i en aquests instants la llum va augmentant a cada instant molt ràpidament.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  9. #9
    Pues sí Joan, está claro que tienes que rascarte el bolsillo para perfeccionar esta estupenda imagen. Pide a los Reyes el 500mm.

  10. #10
    Joan A., et vull felicitar pel resultat d'una fotografia al carrer, on no dominas llums, en aquest cas el temps d'execució es poc, i que tenim els objectius que tenim. L'experiencia farà que la propera generi menys comentaris tecnics, encertats per suposat. L'ùltima superlluna de 2018 crec que el 31 de gener.

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •