Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 18

Tema: Skate

  1. #1
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165

    Skate

    Hola,

    Volia compartir amb vosaltres aquesta foto. La composició m'agrada i em va costar força aconseguir l'enquadrament de la pista de skate amb només un personatge, doncs estava molt concorreguda.

    El problema és que no tinc clar que tries bé els paràmetres i voldria saber la vostra opinió.
    Deixant de banda que hauria d'haver retirat el filtre polaritzador... els exif són
    ISO 1600 1/320 s f/6,3 70 mm (eq 140mm)

    Era el capvespre i per tant la llum ja era força baixa. Donat que volia congelar la figura, vaig pujar força la ISO (tot i que no m'agrada mai el soroll o gra que acabo obtenint), però tot i amb una velocitat de 1/320s trobo que el nano, no ha quedat prou congelat. Hauria d'haver pujat més la ISO? O obert un punt més el diafragma (però llavors em feia por que donada la poca PDC em quedés igualment el nano fora d'enfoc).

    Si hagués pogut hauria fet forces fotos variant parametres però no estava sola i la resta volien seguir passejant....

    Nombre:  20171230 Platja Marbella skate WEB.jpg
Visitas: 375
Tamaño: 507.8 KB

  2. #2
    Crec que aquesta foto es mereix tres comentaris ben diferenciats.

    Imatge.
    M'agrada molt. Li has donat una composició molt personal, arriscada, però atractiva. Hi poden haver opinions de que hi ha massa espai per davant del noi. Val. Potser sí. Però aquesta "transgressió" a mi m'agrada i crec que li dóna personalitat sense treure-li els mèrits d'una bona composició.

    Paràmetres de dispar.
    No és fàcil d'aconseguir sempre un bon equilibri entre ISO, velocitat i diafragma, bàsicament perquè no podem dominar la llum ni situació de l'escena. Crec que els paràmetres triats són correctes. En tot cas, jo potser (només potser) hagués obert un punt més el diafragma per guanyar un punt de velocitat. El tema de fins on pujar l'ISO, s'ha de conèixer molt bè la càmera per saber si pots disparar amb certes "garanties" i quan començarà a sortir un soroll que pugui arribar a ser quasi insalvable.

    Edició.
    Crec que pots treure-li més rendiment. Si obres una capa de nivells veuràs que l'ajustament dels negres no és prou fi. Un cop "afinats" veuràs que la saturació ha augmentat, sobretot en l'anorac vermell, que queda empastat. Dons ja ho saps, capa de "color/saturación", baixar la saturació dels vermells al gust, ----> invertir la màscara de capa a negre ---> pintar en blanc l'anorac.

    Perdò per l'extensió

  3. #3
    M'agrada la composició. No retallaria res. D'acord en que es pot millorar el revelat.

  4. #4
    Ben vista i ben composta! M'agraden molt les corbes que ens porten cap al fiet (a Menorca els diem fiets). Encara que no és una composició clàssica crec que aquí funciona molt bé, donant-li profunditat i elegància. Els dubtes tècnics ja els ha resolt en Vicenç.
    Entenc perfectament el que dius al final, ningú del meu entorn pròxim és aficionat a la fotografia i quan surto amb ells i la càmera tinc la mateixa sensació que tu: Em quedaria a provar coses, però la sortida és per anar junts i he de deixar les proves per una altra ocasió.

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Em sap greu , però discrepo en alguns aspectes del que dius tu i comenta en Vicenç.

    Estic ben d'acord amb que la idea de la foto diu molt de la visió del fotògraf i de la seva intenció i, en aquest aspecte, plas-plas!. (Aplaudiment, que no bofetada, eh?!)

    i, ara que ja t'he tirat floretes, al grà:

    - Responc a la teva pregunta de si hauríem pujat ISO. Com molt be diu en Vicenç, cal saber quins són els límits de la teva càmera a l'hora de fer gra i amb aquestes circunstàncies de llum. Però, sí, jo hagués pujat ISO per assegurar una velocitat d'obturació molt més curta que la que vas emprar, tenint en compte el que ja preveies, el moviment en context esportiu. Si, després, apareix una mica de gra, hi ha maneres de corregir-lo. Còsa que no podrías fer si la figura del protagonista et queda moguda.

    - La foto està clarament sobre-exposada. La sort és que les zones aparentment cremades són recuperables, ténen informació. Si corregeixes la llum, a menys, hauràs de fer el que et diu en Vicenç sobre la saturació del vermell.

    - La composició intencionada em sembla d'expert, però la falta d'aire per dalt, pel meu gust, li treu punts. Però imagino que no has tingut més remei que retallar per dalt.

    - Aquesta careta groga del nen (és un fill teu?), ignoro si tindrà res a veure (hora daurada apart) amb el Polaritzador que duies (no hi entenc prou de filtres).

    La foto té un aire Lefebrià... mmm
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Moltes gràcies a tots per els extensos comentaris.
    Sé que falta aire per sobre , però no podia afegir-ne més sense haver-me enfilat a algun lloc (impossible) doncs sinó ja sortia la barana, el passeig i la gent de redera. Volia donar l'efecte de dunes de ciment.
    Ho vaig provar amb un fiet a la primera rampa però llavors perdia la prespectiva i la gràcia (Joan, ratlla tant menorquí com puguis que així l'aprenc millor! :-)
    Tampoc ho tenia fàcil per millorar el punt de vista sense morir atropellada per una bicicleta, patinet o monopatí.

    Tema ISO: que voleu dir, que és qüestió d'anar provant fins que tingui per la mà on tinc gra i on no? Però dependrà de la combinació dels tres parametres (ISO, f i velo), no només de la ISO, no? Faré proves....

    Tema PS, seguiré els vostres consells, Jaume i Vicenç.

    Jaume: "La foto té un aire Lefebrià... " .... avui ja no dormo de l'emoció----

  7. #7
    Me gusta la composición "exagerada".
    Lamento no dominar mucho el catalán-menorquín escrito y no poder seguir con fluidez vuestros extensos e interesantes comentarios.

  8. #8
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    16 may, 17
    Ubicación
    Ciudadela
    Mensajes
    845
    A mi me agrada la perspectiva, la sensación de que las lineas de la pista dirijan la vista hacia el protagonista, aunque coincido con Jaume en que un poco mas de aire por arriba hubiese sido perfecto.

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Gracias Alfredo y Carlos. Celebro que os guste. Sé que le falta aire por arriba pero es que no habia Plan B....

    He aplicado el paso-a-paso de Vicenç (gracies per ser tant específic!!!), i de paso corregido el color amarillento de la cara del crio (no Jaume, no es el meu fill). Como lo veis ahora? No sé si mepasao....

    Nombre:  20171230 Platja Marbella skate 2 web.jpg
Visitas: 353
Tamaño: 706.9 KB

  10. #10
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Despues, de todo lo comentado, me parece razonable la imagen y una composición bastante buena

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •