Resultados 1 al 4 de 4

Tema: Castell de Recasens

  1. #1
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165

    Smile Castell de Recasens

    Hola

    L'altre dia durant l'agradable sopar-trobada de fotofinderos a Barcelona, vaig mencionar que un lloc per anar a tirar fotos és el Castell de Recasens. Com que no és gaire conegut, us en faig 5 cèntims.

    Es troba a l'Albera, a l'Alt Empordà, al municipi de La Jonquera. Tot i els seu aspecte medieval, si bé és cert que es va construir sobre runes del segle XI, la construcció és del SXIX. La historia més o menys és aquesta (extret de la wikipedia):
    Entre 1893 i 1899 fou totalment reconstruït pels seus propietaris, els últims comtes de Peralada residents al territori, Tomàs de Rocabertí-Boixadors Dameto i de Verí i la seva germana Joana-Adelaida, amb la intenció de convertir-lo en residència d'estiu i d'acord amb els criteris neomedievals llavors en voga, tal com havien fet fer també al castell de Peralada.(...)La iniciativa de Tomàs de Rocabertí tingué un gran ressò a tot Catalunya i fou celebrada per nombrosos visitants. Però els comtes no van poder gaudir de la seva nova residència. Tomàs morí el gener de 1898 i Joana-Adelaida, que el succeí, el 1899, al mateix castell, just després de la gran festa d'inauguració del dia de sant Joan d'aquell any (que no escapà a la premsa de l'època). Joana-Adelaida morí sobtadament en circumstàncies mai no aclarides i sense hereus directes.
    L'edifici éstà situat en un paratge meravellós i les vistes a dalt del turó són molt bones. Només es veu bosc, cap casa ni població. La calma és total (no és un castell gens turístic). Un cop dins s'ha de vigilar perquè cau força a trossos (teulats i terres trencats, cuina derruida, sales mig destrossades...) Als que els hi agradi a fotografia de racons decadents , aquest és el lloc. Us en deixo un parell de fotos (no gens bones, però així us en feu una idea):


    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: IMG_3894.jpg 
Visitas: 120 
Tamaño: 621.0 KB 
ID: 9344Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: IMG_3938.jpg 
Visitas: 180 
Tamaño: 913.9 KB 
ID: 9345Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: IMG_3943.jpg 
Visitas: 177 
Tamaño: 248.5 KB 
ID: 9346Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: IMG_3867.jpg 
Visitas: 104 
Tamaño: 247.6 KB 
ID: 9343
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: IMG_3885.jpg 
Visitas: 107 
Tamaño: 683.2 KB 
ID: 9347No us deixo el link de la web del castell perquè trobo que les fotos no s'ajusten gens al que jo vaig veure quan vaig ser-hi. Millor fer un google images.


    Per als que a més els hi agradi el senderisme, l'entorn és fantàstic i molt tranquil.

    I per als que els hi agradi el vi, aquí us deixo el link al celler Marti i Fabra qui fa el vi anomenat l'Oratori (un altre tema de conversa del sopar... ;-)

    Enfi, només volia ampliar la info.
    Bon vespre
    Bet

  2. #2
    Gràcies, Bet. Realment, sembla que a aquestes parets se li pot treure un bon profit fotogràfic. I al celler Martí i Fabra, un altre tipus de profit.

  3. #3
    Moltes gràcies per l'info Bet.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Força interessant.
    Imaginava alguna foto nocturna amb el castell en primer pla, o la seva silueta i el cel estelat al fons... VL, Circumpolar...
    Moltes gràcies, Bet.
    M'agrada aquest joc !

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •