Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 12

Tema: Blackbird

  1. #1

    Blackbird

    A Anglaterra, el país dels Beatles, la setmana passada va nevar i aquesta merla (Blackbird) em va regalar aquesta imatge. Potser un avantpassat seu va inspirar la cançó d'en Paul McCartney, cançó molt maca per cert. L'ocell s'escapa tant punt sent un mínim soroll, o sigui que, després d'uns quants intents fallits, vaig tenir que mourem amb molta cura. Vaig passar fred, però vaig gaudir molt.
    La imatge em fa pensar en Nadal i aprofit per desitjar-os unes molt felices Festes i un Any Nou carregat de magnífiques fotos com les que pujau.
    Moltes gràcies per estar connectats i pels vostres comentaris.

    Nombre:  _DSC5466.jpg
Visitas: 377
Tamaño: 836.0 KB


    Nikon d750, Nikor 70-300 a 300mm, f8,0, 1/320, ISO3200

  2. #2
    M'agrada la foto, Joan. Normalment ens agrada veure una rica gamma cromàtica, però trobo que en aquest cas, el predomini dels punts vermells sobre el blanc li dóna un atractiu especial. Ja es veu que les condicions de dispar, en ser contrallum, no eren les més adients però, no li pots obtenir una mica de detall al plomatge de la merla?. Bona foto, Joan.

  3. #3
    M'encanta la imatge amb aquest marc nadalenc, com be dius. Potser el consell d'en Vicenç sigui acertat. Felicitats!!!
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  4. #4
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Certament una foto molt nadalenca i freda. Espero que anesssi ben abrigat. Molt ben enquadrada amb els fruits nevats. Van valdre la pena la paciència i el fred.

  5. #5
    Vicenç, un comentari molt ben encertat. Al principi vaig treure una mica més detall en la merla, però tenia una branqueta davant que em molestava. En intentar eliminar la branqueta no quedava l'ocell bé, es notava. Vaig decidir deixar la merla més fosca per evitar que es notés el clonat de la branqueta. Adjunt aquesta primera foto.
    Que hagués hagut de fer en el moment de disparar per aconseguir més detall en el cos negre de l'ocell? Subexposar?

    Nombre:  _DSC5466 copia.jpg
Visitas: 346
Tamaño: 896.6 KB

  6. #6
    Cita Iniciado por Joan Carres Ver mensaje
    Vicenç, un comentari molt ben encertat. Al principi vaig treure una mica més detall en la merla, però tenia una branqueta davant que em molestava. En intentar eliminar la branqueta no quedava l'ocell bé, es notava. Vaig decidir deixar la merla més fosca per evitar que es notés el clonat de la branqueta. Adjunt aquesta primera foto.
    Que hagués hagut de fer en el moment de disparar per aconseguir més detall en el cos negre de l'ocell? Subexposar?

    Joan, per aconseguir més detall en el plomatge de l'ocell haguessis d'haver sobreexposat, no subexposat (va molt bé fer servir el compensador d'exposició +/- EV), o prendre mesura de llum puntual o compensada al centre, al cos de la merla (ha!, entenc que això és fàcil dir-ho ara, però no és tan fàcil fer-ho en el moment de la presa) però això no t'hagués evitat que la branqueta et molestés.

    Si el que vols fer és clonar (no sé com ho has fet), se m'acut que seria bo fer-ho sobre un dublicat de la capa i, després, amb l'ajut d'una màscara de capa anar destapant suaument i gradual les zones del cos no afectades (m'explico prou bé?) i, de pas, destapar també les zones dels fruits vermells, que estan millor (colors més vius) en aquesta última foto.

  7. #7
    M'agrada, ... neu, color i l'ocell que aporta negre. Crec que clonan o amb el pinzell restaurador ja hauría de quedar bé. El que explica en Vicenç ja es per nota.

  8. #8
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Molt bona, Joan !!
    La combinació de colors fantastica, una bona foto de Nadal !!

  9. #9
    Aquesta m'encanta així, natural 100%. Felicitats!!
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  10. #10
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Completament d'acord amb el comentari de'n Vicenç.
    Li has llevat soroll?
    T'adjunto les dades EXIF, que he necessitat per valorar els recursos que teníes.
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Captura de pantalla 2017-12-24 a les 18.41.48.png 
Visitas: 36 
Tamaño: 110.8 KB 
ID: 9362 (Amb Firefox, botó de la dreta > opció Dades EXIF),
    M'agrada aquest joc !

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •