Página 4 de 5 PrimerPrimer 12345 ÚltimoÚltimo
Resultados 31 al 40 de 45

Tema: Tertulia fotográfica

Administrador Avatar de Jaume Franch
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Narcis Arpi Ver mensaje
    Bona feina, ja veig i puc obrir l'article dels filtres.
    M'agrada aquest joc !

Blog Entries
    1
    Tertulia Fotogràfica del Mes de Gener-2018

Dia: 13, Dissabte
    Hora: 17h.
    Lloc: Sala Multifuncional del Aj. d'Es Castell
    Tema: Profunditat de camp per apilament.
    M'agrada aquest joc !

Blog Entries
    1
    Dissabte varem abordar aquest tema.
    Els que us interessi revisar-lo, hi ha un Tutorial al respecte en el apartat corresponent.

https://www.fotofinde.com/showthread...lament-(Macro)
    M'agrada aquest joc !

Blog Entries
    1
    Tertúlia Mes de Febrer: TELECONVERTIDORS (Duplicadors / Multiplicadors)
    Ciutadella, 10 de Febrer, 17h Cercle Artístic.
    Assistència: unes 25 persones.
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Soligor_TC-2X-bC12.jpg 
Visitas: 9 
Tamaño: 68.7 KB 
ID: 9583 Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Captura de pantalla 2018-02-10 a les 23.49.31.jpg 
Visitas: 83 
Tamaño: 102.9 KB 
ID: 9584 Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: nikon-2x-extender.jpg 
Visitas: 80 
Tamaño: 87.2 KB 
ID: 9586
    Els teleconvertidors (TC) són multiplicadors de la distància focal del objectiu. N'hi ha de 1,4X, 1,7X(Nikon) i 2X.
    A diferència dels Teleconvertidors, els Tubs d'Extensió intercalats, no duen cap òptica en el seu interior; són simples tubs per a distanciar l'objectiu de la càmera i s'empren principalment per fotografía macro.

Amb les proves que hem fet amb un Teleconvertidor SOLIGOR 2X, hem pogut treure algunes conclusions. Unes clares i d'altres a confirmar.
    Duplicar de la distància focal d'un objectiu és l'avantatge principal, però hi veiem algunes pegues:
    1. La interposició d'un teleconver 2X entre un objectiu i la càmera fa que la llum d'entrada es redueixi com si haguessim tancat el diafragma a la meitat. El que ens obliga a modificar alguns dels altres paràmetres per compensar aquesta merma de llum.
    2. Ens ha quedat clara la incompatibilitat entre alguns teleconvertidors amb certs objectius, encara que siguin de la mateixa marca (varem fer proves in situ).
    3. Sembla que, en alguns casos, es perd la opció de l'enfocament automàtic. En aquests casos, l'enfocament manual ens sembla poc precís. Quan varem adaptar un TC2x de Nikon al mateix equip de prova, no vaig tenir problemes d'enfocament.
    4. Sembla que amb aquest sistema, la Profunditat de Camp queda afectada (menor) i no hem sabut dir en quina manera afecta a la hiperfocal.
    5. La comparativa de qualitat entre el retall i la equivalent feta amb el TC2X, sembla anar en favor de la foto retallada. Còsa que, a priori, cuestiona seriosament l'ús del Teleconversor, vist des d'aquesta perspectiva. Val a dir que, un company de BCN ja ens va advertir d'aquesta possibilitat.

Nombre: Captura de pantalla 2018-02-10 a les 23.39.32.jpg 
Visitas: 86 
Tamaño: 133.9 KB 
ID: 9582

6. Una de les poques avantatges que trobem al seu ús, és en el moment de voler fotografiar la sortida d'una gran lluna o del sol. Amb un element TC interposat, permetría allunyar-nos més del primer pla i aconseguir l'efecte òptic de Lluna (o Sol) més gran, però, amb la mateixa qualitat que sense el TC?
    6. Algú va apuntar la alternativa d'emprar un còs de càmera DX per obtenir una focal augmentada gràcies al factor de correcció respecte al full frame (1,5 Nikon, 1,6 Canon). (?)

Nombre: OrtoDia23_NEF9793C12-2Kv.jpg 
Visitas: 14 
Tamaño: 43.0 KB 
ID: 9585

En resum: Tot i que les nostres observacions estàn fetes partint de la inexperiència i, per tant, podríen ser errònies, en general, posem en dubte la utilitat dels Teleconvertidors, tret del seu ús en funcions especials com l'esmentada lluna grossa.
    M'agrada aquest joc !

Amb tota la prudència que calgui per part meva, però sembla que és així tal com comenta en Jaume. Fa ja força temps que havia llegit (no recordo on, però en aquell moment em va semblar una font solvent) que, per molt bons que siguin els teleconvertidors, sempre li treuen qualitat a l'òptica en que es munten. Tant és així, que la prova que l'autor de l'esmentat article haviat fet en laboratori era això mateix que ha fet en Jaume a nivell domèstic, i el resultat era més que evident: La definició de la imatge sencera recollida en el sensor emprant un teleconvertidor 2x era inferior a la definició de la imatge equivalent retallada de la obtinguda en el sensor amb l'òptica sense el teleconvertidor. Amb aquesta idea vaig viure força temps, però sense haver-ho pogut provar.

Per raons que ara no venen al cas, un dia em van deixar per temps indefinit in teleconvertidor 2x de la mateixa marca de la meva òptica i ho vaig provar tot un dia sencer fent fotos de tennis, estant jo assegut en una de les grades de fons de pista i fotografiant al tennista que jugava en el fons de l'altra banda. Un cop a casa vaig fer el mateix exercici de comparació amb bastantes fotos diferents i no hi va haver color, sempre donava més definició el retall de la foto feta només amb el zoom que no pas la imatge sencera del zoom + el teleconvertidor. Està clar, això no estava fet en cap laboratori, d'aquí amb la prudència amb que s'ha d'agafar, però vaig decidir que si volia amb qualitat els efectes d'un teleconvertidor, m'havia de rascar la butxaca i comprar una òptica nova que no necessités el teleconvertidor. I així li vaig comentar al Jaume un dia que va sortir aquest tema en una conversa.

Blog Entries
    1
    Tertúlia Fotogràfica del Mes de Març:
    Càmeres sense mirall (Mirrorless)
    Divendres 2, 17h. Sala Multifuncional d'Es Castell (Duque de Crillon).
    Tema: Càmeres Sense Mirall (Mirrorless).
    Ponent: Carlos Permuy.

Nombre: Captura de pantalla 2018-02-26 a les 0.36.30.png 
Visitas: 67 
Tamaño: 357.7 KB 
ID: 9674
    M'agrada aquest joc !

Amb un poc de retard, gràcies a tots es qui vau venir. Al menys jo m'ho vaig passar més que bé.

Just tengui un moment aquesta setmana faré un post amb un resum de tot el que vaig dir, tal com m'ho ha demanat en Jaume
    Derrochando píxeles del sensor...

Blog Entries
    1
    Tertúlia Fotogràfica del mes de Abril.

Dia 7 Abril
    Hora: 17h.
    Lugar: Cercle Artístic de Ciutadella
    Temas: Novedades en el procesado. Ejercicios prácticos con Photoshop / ACR / Lightroom

Os invitamos que presentéis vuestra foto (traerla a la Tertulia en un PenDrive o mandadla a Jaume), mejor si es el original.
    M'agrada aquest joc !

Blog Entries
    1
    Si us sembla be, convidarem cada mes als FotoClubs de Menorca
    Us en pòso la llista que he confeccionat.

Nombre: FotoClubs Menorca.jpg 
Visitas: 30 
Tamaño: 52.3 KB 
ID: 9889
    En falta qualcun més?
    M'agrada aquest joc !

Blog Entries
    1
    Tertúlia feta.
    Assistents: uns 25.
    Hem abordat les novetats que han aparegut al soft d'Adobe.
    També hem constatat que pocs dels companys empren el Lr (Lightroom). Hi veiem alguna avantatge però, pel demés, sembla idèntic al binomi Bridge+ACR.

Hem revisat algunes fotografies presentades i discutides al fòrum, el que ens ha permès aprendre moltes facetes de processat.
    El consens general és que el proper mes, tornem a repetir el que hem fet avui.

Una vegada més, agraim al Cercle Artístic de Ciutadella que ens hagi proporcionat els mitjans per a fer-ho.
    M'agrada aquest joc !

Página 4 de 5 PrimerPrimer 12345 ÚltimoÚltimo

Marcadores