Página 2 de 3 PrimerPrimer 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 11 al 20 de 22

Tema: Tamarells nocturns

  1. #11
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    (He esborrat l'anterior post, m'havia quedat enviat a mitjes).


    Senyors...masses inputs alhora per una novatilla nocturna com jo. Anem a pams:


    Donat que en Lafebre m'indica que millor si obro encara més el diafragma, llavors millor que usi el Nikor 50mm. El Nikor 50mm arriba a 1'8 mentres que el Zuiko arriba a 3'5. És correcte?

    Si uso el 14 mm em surten 17 segons d'exposició màxima per a tenir els estels puntuals.
    I si uso el 50mm llavors em surten 5 segons , que deuen ser els càlculs d'en Bep. Llavors suposo que em cal una ISO molt alta i quedrá tot sorollós...no? O no es veurà res de res.

    'I finalment, si per el 50mm em surt una distancia hiperfocal de 94m, me n'he d'anar d'excursió ben lluny per a que em surtin els tamarells enfocats?!? I quedaran minùsculs, no?
    D'això se'n dedueix que millor oblidar-me d'usar el 50mm???

    Maremeva,,,quin lio porto...

  2. #12
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Vas be, vas be.
    Però, aquests detalls prefereixo que en Bep els supervisi. Eh, Bep?

    Per part meva i, contestant al requeriment que fas , respecte a veure una foto nocturna original i una processada, t'adjunto aquesta com a mostra.

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: VL_AllassaPx2.jpg 
Visitas: 104 
Tamaño: 857.0 KB 
ID: 8542 Original i processat
    Nikon D750 - Tamron 15-30 mm a 15mm
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Captura de pantalla 2017-07-23 a les 23.52.08.png 
Visitas: 100 
Tamaño: 11.1 KB 
ID: 8543 Feta per la Revetlla de S.Joan d'enguany.
    M'agrada aquest joc !

  3. #13
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Doncs mentres espero que en Bep m'il·lumini ( i mai tant ben dit doncs és negra nit), Jaume t'agraeixo el BEFORE&AFTER processat. Almenys ara sé d'on partim....

  4. #14
    ja fa anys que faig nocturnes i la pràctica t'ensenya el que pots fer i el que convé que no faixis.
    La fotografia que ens mostres la veig fosca, ja que si volies estels puntuals havies de pujar ISO a partir de 1600 en endavant.
    Si el que vols son traces has de baixar ISO al minim.
    Sempre convé passar-nos una mica en l'exposició que no quedar-nos curts, ja que si en edició has de pujar llums, el que faras serà generar més soroll que si puges l'ISO.
    Amb els anys me n'he adonat de que no m'agrada processar massa els cels i la Via Làctia perque em sembli més natural.
    En quant als càlculs del temps d'exposició i de l'hiperfocal, jo faig servir aplicacions pel mòvil que et faciliten molt la feina.
    Amb un 50mm pots fer bones fotografies nocturnes si tens en compte tots els paràmetres, encara que amb l'apertura més gran solen tenir defecte de coma al voltant.
    També has de tenir en compte la temperatura de color que t'agrada, personalment sempre poso entre 2500/3200K
    Un exemple amb un 50mm f/1.4 3200 ISO 5 segons d'exposició
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Bep_Contemplando el universo.jpg 
Visitas: 88 
Tamaño: 348.6 KB 
ID: 8549
    Última edición por Bep Taltavull; 24/07/2017 a las 19:22
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  5. #15
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Bep, m'ha anat molt be aquest repàs comprimit, però em queda un dubte :
    A aquesta foto que poses d'exemple, com és que es veu tant grossa la Via Làctia??
    M'agrada aquest joc !

  6. #16
    Es per la compressió de la perspectiva que ofereix l'estar disparada a 50mm, com mes focal més compressió i més gran es veuria

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  7. #17
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Es que, veure aquesta magnífica perspectiva amb un 50mm m'ha sorprès. No acabo d'entendre lo de la compressió.

    Doncs... i amb el teu 500mm, a una bona distància de la persona del primer pla? ( 1 Km?)

    Per cert, fa temps que vull provar un 55mm f/1.2 analògic, però mai m'he atrevit a emprar-lo per fer aquest tipus de fotografíes. M'ho pensaré.
    M'agrada aquest joc !

  8. #18
    Amb un 500mm senzillament no veuries la VL, si no una petita part

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  9. #19
    Per aconseguir estels puntuals amb 500mm tan sols podries exposar 1 segon i amb un f/6.3 hauries de pujar l'ISO moltíssim i seria dificilíssim aconseguir un primer pla enfocat... però els reptes son per superar-los

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  10. #20
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Raó tens.
    M'agrada aquest joc !

Página 2 de 3 PrimerPrimer 123 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •