Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 22

Tema: Tamarells nocturns

  1. #1
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165

    Tamarells nocturns

    Hola

    Ja sé que la foto té forces mancances, però donat que m'estic iniciant (des de zero!) en això de la fotografía nocturna, li tinc certa simpatia a aquesta foto. Així que he pensat que la podía "colar" al tema del mes . :-)

    Si, ho sé, les estrelles están mogudes. Encara no havia pres la regla del "500"... :-D

    S'admeten (moltes) crítiques constructives, doncs em fan força falta en aquest camp!
    Gràcies




    Nombre:  P7200627rd.jpg
Visitas: 955
Tamaño: 137.0 KB


    Olympus OM-D EM10 II, ISO640, 30s f/5 14 mm

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Dona, amb el carinyo que li tens, qualsevol es llença a criticar-la...
    Bromes a part, efectivament tu ja reconeixes algun dels defectes de la imatge. Però si n'aprenem és dels errors, no?
    Valoro que t'hi hagis posat i participat, que ja té mèrit sent "nova" al fòrum.

    Lluny de fer-te una disertació sobre com corregir aquesta foto, veig, en general, dos aspectes a tenir molt en compte:

    1. Emprar be els paràmetres de dispar. Em refereixo al temps d'exposició pertinent per que els estels quedin puntuals , segons la distancia focal i la regla del 500, com molt be dius.
    Segons la regla del 500, a 14mm de distancia focal, 500/14 = 35,7 s. A les hores, si tu has exposat 30s, com és que no tha quedat puntual?.
    Dedueixo que la teva càmera es DX, no full frame, i per aquest motiu, s'ha de buscar la distancia focal equivalent, emprant el factor de correcció (normalment de 1,5).
    Per tant, 14x1,5 = 21mm , a les hores, 500/21 = 24 s., Vol dir que, com a màxim, teníes que haver exposat a 24s. (Hi ha altres maneres de fer un càlcul més precís --regla 600, declinació estels, etc., però aquest és millor que cap).

    2. Processar la imatge amb Photoshop o similar, i més si es tracta d'una nocturna com aquesta. Imprescindible, Elisabet.

    Si encara estàs a Menorca quan fem una sortideta nocturna en podríem parlar, in situ.
    Endavant, Elisabet.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    22 jul, 17
    Ubicación
    Sant Cugat del Vallès (11 mesos) + Menorca ( 1 mes :-)
    Mensajes
    1,165
    Gràcies!
    Donat que tinc els tamarells just devant de casa, repetiré la foto fins que m'en surti millor. El que m'agradava especialment és el reflexe posterior que retalla la silueta dels arbres.

    En quant al processat, vols dir que les fotos nocturnes mai quedarn bé del tot sense processar? Sóc una gran ignorant de PS. Podries penjar dues fotos nocturnes, amb i sense processat per poder comparar? És que sinó no sé ni a que he "d'aspirar" en quant a resultats, lluminostitat,etc de la foto sense procesar... em falta referencia.

    També m'estic ballarant seriosament cada nit amb el tema de la distancia hiperfocal... de momento vaig perdent jo... :-)

    Salut!
    E.

  4. #4
    Elisabet, coincideixo plenament amb els comentaris d'en Jaume. Sense ser-ne cap expert, jo afegiria que disparessis amb el diafragma al màxim d'obert. F/5 és el màxim que pots obrir? (Com més obert, més estels surten a la foto). En el grup de fotofinderos menorquins hi ha molts, i molt bons, d'experts en fotografia nocturna. Segueix els consells que et donin que t'aniran molt bé. I, respecte la foto dels tamarells, si és que cada dia pots practicar, al meu parer seria bo que en l'enquadrament agafessis menys part de terra i més de cel. Crec que així la foto quedaría més espectacular.

  5. #5
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Elisabet, escolta en en Jaume, li treuras profit... endevant !!

  6. #6
    He llegit una dada que ha aportat en Jaume que no es correcta. No voldria que n'Elisabet es confongués.
    El factor de retall del sensor d'aquesta càmera tenc entès que es x2, per tant no serien 14mm si no 28mm, per tant la regla dels 500 s'ha de calcular en base a aquest factor

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  7. #7
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Gràcies Bep, per la correcció.
    Per tant, Elisabet, quína seria la màxima exposició a fer per que et quedessin els estels puntuals, en les condicions en que es va fer la foto?
    ( això sembla el cole !)
    M'agrada aquest joc !

  8. #8
    Però per la focal podras exposar menys, si no calcula-ho i veuras

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  9. #9
    Apart de la hiperfocal a f/1.8

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  10. #10
    Temps d'exposició 5segons i l'hiperfocal a f/1.8 a 94 metres

    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •