Resultados 1 al 6 de 6

Tema: Retrat familiar

  1. #1

    Retrat familiar

    L'Ophrys dyris, és una subespècia reconeguda de les O.fusca. Al camp me va costar identificar-la, però ja a casa, amb llibres i amb l'ajuda de Pere Fraga, coautor, juntament amb mi, del llibre "Orquídies de Menorca", vaig poder comprovar que sí, es tractava de la dyris.
    A més, amb la casualitat de trobar-les amb aquesta posició. Gràcies Raul per aguantar el reflector tan be!!! ;-)

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: orquis-115 copia.jpg 
Visitas: 128 
Tamaño: 358.6 KB 
ID: 7852

    Nikon Dslr, Nikon 200mm macro.f/16, 1/14s iso 400
    (no vos asusteu dels exifs. Aquest objectiu és especial. Fa molta bona feina a diafragmes tancats i el seu bokeh a aquests disfragmes és espectacular de suau. El fons estava a uns 30cms, no Raul?)

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Preciósa fotografía i, sobretot, l'aportació científica al identificar aquesta subespècie.

    Precisament, aquests dies, tenía una consulta a fer-vos, per que, com veureu, tinc dubtes sobre la identitat d'aquesta Ophrys fusca que us presento.
    Espero no t'incomodi que afegeixi aquesta foto al teu post.

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: _NEF0495a8Cv.jpg 
Visitas: 73 
Tamaño: 379.1 KB 
ID: 7854
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    merci Jaume.... jo seguesc a Flora Iberica per identificar... apart de la Fusca, Dyris, binilulata y la fabrella, les altres variants no són tan clares.

    Hoi ha botànics que aquesta que mosres li diuen O. fusca sb lupercalis, per la forma de cap de llop que te....
    el que està clar és que de fusca...... està ple de variants, moltes!
    Jo, aconsella t per Mascaró i Fraga seguesc el que diu Flora iberica i no, per exple, Delforge...

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Estudiaré aquest tema.
    Moltes gràcies !.
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    15 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella de Menorca
    Mensajes
    138
    Bon dia , molt bona sa foto , una pregunta ¿Es se primera vegade que te la trobas ?. Enhorabona si es aixi i tambeper sa foto ensi mateixa.

  6. #6
    merci Sebastià,
    no, no és la primera vegada. Aquesta la vaig tromar l'any 2007. El que passa que no és fàcil trobar-la i menys amb aquesta floració. :-)

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •