Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 12

Tema: El senyor de la pandereta

  1. #1

    El senyor de la pandereta

    Aquesta foto la vaig disparar a contra llum amb la idea de presentar-la en blanc i negre.

    Nombre:  _DSC9812-750.jpg
Visitas: 798
Tamaño: 268.5 KB

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Xula, Raül!.
    Pel meu gust, queda massa fosca gran part de la figura.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    M'agrada molt la idea de la foto, i la composició és bona, però coincideixo amb en Jaume respecte la foscor de la figura. Crec que aquest és un bon exemple per haver fet servir algunes de les següents tècniques a l'hora de disparar la foto. a) Prendre la mesura de la llum amb l'opció "ponderada al centre" o "puntual". b) Disparar amb compensació de l'exposició donant valors de +EV. c) Disparant manual havent mesurat la lum al centre de la figura. Tot i així, crec que amb PS i una adequada dosi de reducció de renou, pot quedar molt bé.

  4. #4
    Sense cap ànim de polèmica, Jaume i Vicenç, em teniu totalment desconcertat. Estem a la secció "Tema del mes" amb el tema contrallum,

    amb les indicacions que li feis a n'en Raül sobre la foto, no pareixerà un contrallum ni de conya!!!

    Voldria que explicàssiu que és per vosaltres un contrallum.
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Bep Taltavull Ver mensaje
    Sense cap ànim de polèmica, Jaume i Vicenç, em teniu totalment desconcertat. Estem a la secció "Tema del mes" amb el tema contrallum,

    amb les indicacions que li feis a n'en Raül sobre la foto, no pareixerà un contrallum ni de conya!!!

    Voldria que explicàssiu que és per vosaltres un contrallum.
    Cal tenir en compte la teva opinió, Bep, però no estic d'acord amb tu.
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Cita Iniciado por Bep Taltavull Ver mensaje
    Sense cap ànim de polèmica, Jaume i Vicenç, em teniu totalment desconcertat. Estem a la secció "Tema del mes" amb el tema contrallum,

    amb les indicacions que li feis a n'en Raül sobre la foto, no pareixerà un contrallum ni de conya!!!

    Voldria que explicàssiu que és per vosaltres un contrallum.
    Bep, amic, el que menys voldria fer és desconcertar-te. És per això que –i donat que me’l demanes- tot seguit et donaré el meu punt de vista a veure si aconsegueixo que no m’ho tinguis en compte, que t’hagi desconcertat.

    Abans de res més, però, voldria donar-te les gràcies per haver encetat una tertúlia (en aquest cas, sobre contrallums) de les que n’estem, en general, jo crec que mancats.

    Anant al punt de debat, el tema del mes no és pas “siluetes”, sinó “contrallum”. Entenc que la persona o equip de persones que van decidir posar aquest tema deuria ser pel repte que sempre comporta el fet de fer una foto a contrallum, podent-se obtenir –però no necessàriament- siluetes o objectes amb poc detall. Una de les dificultats del contrallum és, precisament, aconseguir un bon detall malgrat les condicions poc favorables d’il·luminació.

    Tu, que a l’igual que jo, fas servir una D-700, segur que hauràs emprat alguna vegada l’opció D-Lighting. En el llibre d’instruccions diu això:

    “D-Lighting aclara las zonas de sombras, con lo que es una opción ideal para las fotografias oscuras o a contraluz”.

    És cert que al fer el meu comentari a la foto “El senyor de la pandereta”, d’en Raül, el vaig fer sense saber si la voluntat de l’autor era aconseguir una figura fosca, sense detall en moltes zones, o bé una figura amb detall a costa d’un fons més clar, com a conseqüència del contrallum. Veient, però, la magnífica expressió que té i la força que transmet “El senyor de la pandereta”, vaig pensar que l’autor no voldria escatimar cap detall a l’espectador a l’hora que donava a la foto la força del perfil sobre-il·luminat a la dreta de la imatge. Però és cert, no ho sé i només ho vaig pensar. Se li hauria de preguntar al Raül quina era la seva intenció.

    Mmmm... perdoneu, però crec que m’he estès massa en el comentari.

  7. #7
    A veure, aquesta foto la vaig fer amb la intenciò de que es veiès l'expressió i detalls del rostre etc.
    Teniu en compte que és una escultura crec que de bronze i és fosca ja de si. El dispar el vaig fer amb una mediciò puntual, Iso 200, diafragma 5,6 i velocitat 1/250 obviament amb l'intenciò de cremar el fondo.
    Aclarar més la imatge és possible però la uniformitat del color de l'escultura pens que no la milloraria, pel meu gust, de fet, l'he processada més clara però em quedo amb la que he pujat.

  8. #8
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Vicenç, estic totalment d'acord amb tu.
    Jo vaig proposar el tema amb la intenció que tú dius.

    Raül: He editat aquesta foto, li he pujat llums només a ombres i, pel meu gust, guanya molta força.
    Bep: A mí em desconcerta que la nostra visió del concepte "contrallum" et desconcerti. Ah, ja ho saps, i no hi ha ànim de polemitzar, si no de discutir aquest concepte precisament perque discrepem. Com diu en Vicenç, va be que hagis encetat el tema.
    M'agrada aquest joc !

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    bon dia al-loots,... m'agrada aquet obert 'debat' (com deis),... estic d'acord en tot ..

    .. cuant en Bep va opinar.. vaig pensar... si, te raó,.. peró ara llegint ses altres opinions,... també estic d'acord amb es punt de vista den Vicens.. i sobre tot amb sa intenció de l'autor......

  10. #10
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    A veure si posem una mica de llum al tema:

    He trobat un article on descriu aquest concepte: https://fotografiaurv.wordpress.com/...09/contrallum/
    Diu que h ha TRES tipus de contrallum:
    Contrallum Total
    Contrallum parcial
    Contrallum de relleu

    una vegada llegit i, si acceptem aquesta definició que fa n'Ariadna Escoda, us demano : em podríau dir a quin tipus de contrallum creieu que pertany aquesta bona foto de'n Raül?
    M'agrada aquest joc !

Página 1 de 2 12 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •