Resultados 1 al 7 de 7

Tema: El moment de la sortida

  1. #1

    El moment de la sortida

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: El moment de la sortida.jpg 
Visitas: 944 
Tamaño: 253.6 KB 
ID: 6837

    ISO 1600
    Nikkor 80-200 a 100 mm, f/5,6
    1/800 sec.
    +0,67EV

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    No m'agrada, m'hi falta el fum de la pistola....

    Disculpa la broma, Vicençs.
    Molt bona foto amb detall inclòs.
    M'agrada aquest joc !

  3. #3

  4. #4
    M'agrada la idea d'haver inclòs la pistola a la imatge.

    Una pregunta tècnica....sempre m'ha costat entendre l'ús de la compensació d'exposició i aprofitant que l'has emprada en aquesta imatge, em podries explicar el motiu pel que ho vas emprar en aquest cas concret?
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #5
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    M'agrada la idea d'haver inclòs la pistola a la imatge.

    Una pregunta tècnica....sempre m'ha costat entendre l'ús de la compensació d'exposició i aprofitant que l'has emprada en aquesta imatge, em podries explicar el motiu pel que ho vas emprar en aquest cas concret?
    Joan A.,
    Hi ha varis casos en que cal emprar valors d'EV tant en més com en menys. Em aquest cas va ser així com ho explico. Com hauràs pogut observar, la foto no té les proporcions del sensor, sinó que està retallada, i ho està per la part de dalt. Volia centrar-me en el moment de la sortida i el repte estava en agafar les atletes ja en moviment, però encara al lloc de sortida. No podia fallar. Vaig tenir la sort que em vaig poder moure lliurement a nivell de pista (però per l'interior de la graderia) i poder agafar aquesta posició de dispar una minuts abans. Vaig adonar-me que a la graderia que tenia enfront (que ja no surt a la foto perquè està retallada) hi donava el sol. Vaig fer alguns dispars de prova just abans de la sortida i vaig veure que la forta llum de la graderia (al fer la càmera el promig de llums de l'escena total) m'enfosquia la part de l'escena que a mi m'interessava. Llavors, vaig donar-li la compensació d'exposició perquè m'il·luminés correctament el que jo volia, a costa que la resta (la gradaria) sortís sobreexposada, però a mi això m'era igual, perquè aquell tros no el volia pas.

    Molt probablement això mateix ho hagués pogut aconseguir si hagués disparat amb lectura ponderada al centre (i tenint el "centre" desplaçat, esclar) enlloc de fer-ho en matricial, però per fer esport m'agrada més el mode matricial per raons pràctiques. No sé si he aconseguit explicar-me prou bé. Si encara tens algun dubte, fes-m'ho saber.

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    MOlt clar, Vicenç
    Una lliçó.
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    T'has explicat molt bé, Vicenç i m'ha quedat prou clar.

    Supòs que també ho hauries aconseguit mesurant la llum de manera puntual...(gairebé sempre utilitzo aquest tipus de mesura).

    Gràcies.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •