Página 3 de 3 PrimerPrimer 123
Resultados 21 al 28 de 28

Tema: ..amb el joc de la lluna.... 'inflant sa lluna..'

  1. #21
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    ..al principi de compartir la foto, no era la meva intenció arribar a aquest debat, ,... però estic content que hagi sortit aquest tema, ja que desconeixia per complet aquest fenomen...

    ...el fòrum serveix per això,.... debatre, conèixer, descobrir, aprendre, ... molt mes que ensenyar les nostres fotografies, .

    .. l'únic, ..(i no em molesta en absolut, sinó tot el contrari)... és que el tema en qüestió queda 'amagat' en un post que de principi el 'títol' ja no correspon, ho dic mes que res perquè en un futur, si busquem el tema, serà dificil trobar-lo, ... (prou interesant em sembla a mi ...) ... Jaume, no se quina solució li pots donar,...... o ja esta bé axis...


    ...gràcies moltes per tota la informació / opinió que va sortint..... m'agrada

    Última edición por Xec Gomila; 28/07/2016 a las 05:08

  2. #22
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    ..per cert, seria interesant veura aquesta foto des company Pau Gener, que en te una del mateix dia, un poc mes alta, avam que os a sembla.... (igual ens pot servir de referencia, jó la veig mes 'rodona')

    (amb el seu permis, poso l'enllaç, suposo que o puc fer )

    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
    Última edición por Xec Gomila; 28/07/2016 a las 06:03

  3. #23
    pedona Xec...!
    Jaume, llegeix be el document que tambe xerra de la deformació... Ës molt lògic el que dic i si vols un dia (la lluna plena de setembre o octubre que crec que és super lluna hi anam junts ;-)

    concretament: (tambe xerra de la mida aparent és clar)"...junto a la visión de la línea del horizonte y de la ausencia de estas referencias en lo alto hace que el cielo, en el que parecen estar suspendidas la Luna, el Sol y las estrellas, parezca achatado. Dado que en ambos casos el tamaño de la imagen en la retina es el mismo, a causa de la diferente percepción de las distancias parecería más grande la Luna en el horizonte y menor en las proximidades del cenit...."

    I un altre que ja vaig emprar per un article... : http://www.inaoe.mx/~mend/archivos/20140317_Por_que_el_sol_se_ve_achatado(1).pdf

    Però si vols, quedam per la lluna plena de setembre/octubre... i mentres t'ho prens com un dogma de fe... ;-)


    Xec: És normal que sa foto den Pau sigui la lluna més redona, ja que l'efecte d'axatament nomé es produeix damunt el nivell de la mar. I totalment d'acord en intervenir i ajudar-mos... faltaria! ;-)
    Última edición por Antoni Cladera; 28/07/2016 a las 07:49

  4. #24
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Xec: No sé si m'estàs demanant baratar es títol del pos, es això?.
    Toni: l'article ralla del cel "achatado", però, sí, hauré d'acollir-me al "dogma de fe"...
    La foto de'n Pau gener: La lluna , tot i la seva altura, encara es veu algo aplanada.
    M'agrada aquest joc !

  5. #25
    Jaume... repito por ultima ves:

    la lluna i el sol quan son prop del nivell de la mar es veuen achatats degut a les capes d'aire entre l'astre i la camera....
    SA den Pau es achatada per aquest motiu... Que no ho entenguis vale, ara be, que dubtis de mi..... ;-( (jjjjj))
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Captura de pantalla 2016-07-28 a las 18.51.20.png 
Visitas: 89 
Tamaño: 238.4 KB 
ID: 6277
    Amb la lluna ja a tres graus, no sortiria deformada....

  6. #26
    Allavà, he estat gairebé una setmana sense entrar al fòrum i em trob amb una discusió super interessant, ja que a jo també em va venir ben de nou que la lluna es veiés tan deformada en el moment en que la vam fotografiar.

    Amb totes les aportacions ara he (hem) après una mica més.

    Va ser una bona sortida ben aprofitada a nivell fotogràfic i que posteriorment, aquí, encara li hem tret més suc.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  7. #27
    Foroadicto Avatar de Pepe Peñafiel
    Fecha de ingreso
    17 jul, 09
    Ubicación
    Palma de Mallorca
    Mensajes
    5,672
    Otra luna espectacular. Buena salida colegas.!!

  8. #28
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    Amb totes les aportacions ara he (hem) après una mica més.
    Va ser una bona sortida ben aprofitada a nivell fotogràfic i que posteriorment, aquí, encara li hem tret més suc.
    ..totalment d'acord Joan,...


    ..gracias por comentar Pepe ..

Página 3 de 3 PrimerPrimer 123

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •