Página 2 de 3 PrimerPrimer 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 11 al 20 de 28

Tema: ..amb el joc de la lluna.... 'inflant sa lluna..'

  1. #11
    Jaume, tens tota la raó, no son serios aquests fotofinderos :mad:

  2. #12
    Bona foto Xec!
    Ja posats, hi ha un altre tema : la pèrdua d'esfericitat de la LLuna. Podría ser un efecte òptic, però si ho comparem amb les fotos dels dos companys, sembla que no és aquesta l'explicació.
    Les proporcions de la foto de la lluna/far suggereixen un aplanament de la foto en sentit vertical.
    A cop s'ull sembla que el diàmetre horitzontal de la lluna és més gran que el vertical.
    Si i no Jaume, la lluna a l'horitzó no la veurem com de fet és en relaitat. Noltros en veim una forma distorsionada degut a l'atmósfera terrestrel L'explicació ve dels rajos que venen de diferents llocs de la lluna, atravessen l'atmósfera abans d'arribar al nostres ulls. Com més denses són les capes que travessen aquests rajos, més deformada la veurem.

    I sense veure ses altres Xec, vas captar la lluna com en realitat la veim i això és un mèrit. No m'agrada corregir una cosa del tot natural (gustos). Bona

  3. #13
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Doncs, com dic a un altre post complementari a aquest, tot i sabent la realitat, jo la prefereixo rodona.
    Com diu en Toni, gustos.


    Reflexió: M'ha anat molt bé aquesta disquisició i aclariment final pe'n Toni. Ja he après una cosa més.
    Gràcies Toni, gràcies Fòrum FF!.
    M'agrada aquest joc !

  4. #14
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    ..gracies moltes per comentar al´looots...

    .. Toni,.. moltes gracies per s'explicació sobre el tema,.... ... i respet el gustos de cada un,...

    Salutacions....

  5. #15
    Toni,.. moltes gracies per s'explicació sobre el tema,.... ... i respet el gustos de cada un,...
    I és clar que si Xec! el meus comentaris només anaven dirigits a la coherència de la presa fotogràfica. Què vull dir amb això? I ho argument des del punt de vista de fotògraf de natura i "photopiller"...

    La coherència fotogràfica amb l'ambient/entorn natural fa d'aquella fotografia una obra fidel al que veim sense desvirtuar els elements (partim des del punt de vista que el WB serà una eina creativa) i d'aquesta manera transmetre un missatge que arribi a l'observador de les nostres imatges.
    el que deia en broma a en Jaume quan explicava que, tant el color vermell de la lluna i la deformació d'aquesta és a conseqüencia de les condicions de l'atmósfera, el mateix podríem dir del cel, que de fet no és de color blau, aquest blau és producte d'una desviació de la llum visible, fins a uns 500nm (pensau que a partir d'aquest espectre de llum, entraríem din l'espectre de la fotografia infraroja.
    Per tant, partint des del punt dels primers canvis d'impresions.... ni la lluna és vermella, ni axatada ni el cel és de color blau. Tot és producte de la màgia de la nostra atmósfera.
    El mateix passa amb la Via Làctia. Aquesta és d'un groc lletós (el nucli i centre galàctic) i l'estrella de referència, Antares, és ben vermella. En aquest cas, el que es sol fer és contrastar el resultat d'una exposició amb una Iso elevada, contrastant i adjustant els colors fins fer-los fidels al que són en realitat, sense perdre el sentit artístic de la fotografia. És indiscutible però que els limits artístics i documentals d'una fotografia són mals de combinar...

    Acabant, és per aquests motius que seguesc el dogma de la coherència natural...

    Però com deis, mostram el que volem, cercant que la fotografia sigui agradable a la vista del demés...

    Una abraçada i perdó pel rollo!

  6. #16
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    No és cap "rollo" Toni, ens ajudes molt a adquirir criteri fotogràfic propi.
    M'has fet pensar molt amb aquest tema filosofic-fotogràfic i em venen dos detalls més al cap:

    1. La lluna que veiem tant grossa només és així a les fotografíes fetes amb aquesta tècnica. Això és coherent amb el que veiem?
    2. Tal i com et pregunto a l'altre post de'n JoanA., aclara'm una cosa: De totes les llunes grosses i vermelles que he vist teves, com és que cap d'elles la veig deformada, aplanada?
    M'agrada aquest joc !

  7. #17
    No és cap "rollo" Toni, ens ajudes molt a adquirir criteri fotogràfic propi.
    M'has fet pensar molt amb aquest tema filosofic-fotogràfic i em venen dos detalls més al cap:

    1. La lluna que veiem tant grossa només és així a les fotografíes fetes amb aquesta tècnica. Això és coherent amb el que veiem?
    2. Tal i com et pregunto a l'altre post de'n JoanA., aclara'm una cosa: De totes les llunes grosses i vermelles que he vist teves, com és que cap d'elles la veig deformada, aplanada?
    merci Jaume.

    responent al que me demanes:
    1.- La lluna com més aperença grossa te (emprant teles) més es notaran les capes d'aire...

    2.- Les meves fotos de lluna són tal qual les he preses, haurà coincidit que no hi existia deformació. Del sol si que en tenc amb defeormació del disc solar, però de la lluna tal vegada és que no en tenc gaire quan la lluna és ben damunt l'horitzó.

    de fet si visites el profoli de photopills a la meva web: http://antonicladera.net/portfolio/photopills/ veuras que hi ha uns sols que si tenen deformació, com aquest (que nohi és a la web)

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: sol fav.jpg 
Visitas: 128 
Tamaño: 12.1 KB 
ID: 6266

    A aquesta, per exemple: http://antonicladera.net/portfolio/n.../#!prettyPhoto[1]/http://antonicladera.net//wp-content/gallery/fotografia-nocturna/neixament-de-la-lluna.jpg la lluna està bastant amunt, tot i que noltros vegem la barraca,
    l'horitzó està bastant més baix....

    a aquesta altra:
    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: moonrise Illa Aire.jpg 
Visitas: 128 
Tamaño: 164.8 KB 
ID: 6267
    ... ni es veia quasi, però fixe´t que també està deformada i amb apenes contrast... tal qual la veiem atraves del tele...

    I ja et dic, a cap e ses fotos que faig he llevat sa deformació.... criteri d'aquells que no vols canviar....

    salut!!
    Última edición por Antoni Cladera; 27/07/2016 a las 13:18

  8. #18
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Antoni Cladera Ver mensaje
    I ja et dic, a cap e ses fotos que faig he llevat sa deformació.... criteri d'aquells que no vols canviar....

    salut!!
    Nombre:  Lluna rodona Toni.png
Visitas: 37
Tamaño: 309.5 KB


    Xec, et demano disculpes per ocupar el teu post amb aquest tema, però crec que és important i té a veure amb la teva (vostra) foto.
    M'agrada aquest joc !

  9. #19
    Et contesto a l'altre post.
    no me contestes, només veig sa captura Jaume ;-)


    d'esquerra a dreta, les llunes:
    el toro 360 mts...
    Favaritx, molt amunt també...
    Ciutadella... ufff. ni en parlem lo amunt que ja estava....
    i sa barrca, 70 mts...
    totes aquestes llunes no estan al nivell de la mar i, per tant, no estan deformades....

    Et pas informació molt bona sobre el fenomen de la bona bona foto den Xec:
    La ilusión lunar, així anomena n'Aristòtil a aquest fenòmen:

    https://es.wikipedia.org/wiki/Ilusi%C3%B3n_lunar

    Així tenim dues concepcions:
    1.- Que la culpa de tot la té n'Aristòtil
    2.- Que si es lleva la deformació de la lluna, és una heregia al gran filòsof! jjjjj

    Esper que t'agradii

    salut!
    Última edición por Antoni Cladera; 27/07/2016 a las 19:26

  10. #20
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Molt interessant , Toni, però el fenòmen de "la ilusión lunar" no es refereix a la deformació de la lluna , sino a la seva mida, inversament proporcional a la seva distància a la línia de l'horitzó.
    No veig cap referència al tema que estem tractant de la deformació.
    He mirat moltes fotos de la lluna plena en el seu orto i no n'he vist cap de deformada. Potser no he sabut mirar be.

    Deus tenir raó, Toni, però faig com Sant Tomàs... i soc una mica més caperrut, això sí.
    M'agrada aquest joc !

Página 2 de 3 PrimerPrimer 123 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •