Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 25

Tema: Lluna plena darrera el far

  1. #1

    Lluna plena darrera el far

    Com vau veure a n'es Whatsapp d'es grup, uns quans vam anar a fer sa sortida de lluna darrera es far de l'Illa de l'Aire.

    Aquesta és la meva aportació.

    Dades exif: Nikon D300 (vaig aprofitar que encara la tenc per a poder tenir més focal real) amb Nikkor 70-300 a 300 mm (equivalent a 450 mm Fx) a més a més d'un retall important. ISO 640, f/8 i velocitat 1 segon.

    Nombre:  Lluna plena Illa de l'Aire_0015R.jpg
Visitas: 829
Tamaño: 682.4 KB
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  2. #2
    Ostres!. És realment espectacular aquesta presa. El color, de meravella. Bona composició. Felicitats, Joan A.

    El següent és només una pregunta d'un inexpert en aquest tipus de fotos, no pas una crítica. Aquesta aberració cromàtica en tot el perfil de l'edifici del far que coincideix amb la lluna, entenc que és inevitable, no?

  3. #3
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    uau!!! Molt bona , Joan A.
    Imagino que l'aberració cromàtica perifèrica, que comenta en Vicenç, l'hauràs intentat corregir, no?.
    M'agrada aquest joc !

  4. #4
    Gràcies, al.lots, el tema de l'aberració cromàtica que deis no entenc prou bé a que es refereix i per tant és evident que no he fet res per evitar-ho. M'en podeu fer una explicació més detallada sobre açò?

    Val a dir que, per defecte, li marc la casella a ACR de "quitar aberración cromática" però ara mateix soc incapaç de saber a que vos referiu en aquest cas concret.

    Em sap greu la meva ignorància al respecte.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #5
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    A les vores laterals del far i al perímetre del terrat del edifici hi ha una línia porpra.
    M'agrada aquest joc !

  6. #6
    Bon dia, i gràcies, Jaume, avui matí ho he comentat amb en Bep que m'ha ajudat a veure aquesta linea.

    Em comentat que a les seves fotos també li va sortir aquesta aberració cromàtica en el raw original (és a dir que no és producte del processat) i que va ser incapaç d'eliminar-la, per tan dono per fet que la meva tampoc es deu poder eliminar, o que en qualsevol cas deu ser a costa d'un procés més o manco llarg i complicat.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  7. #7
    Joan A., ja m'imaginava que aquest efecte era inevitable, ja que donava la sensació (o això em va semblar) que era producte d'algun efecte òptic. Però com que no sóc expert en aquest tipus de fotografia, per això de la meva pregunta ahir. Gràcies per l'explicació.

  8. #8
    Va ser una bona i profitosa sortida. Vam tenir sort de veura la lluna des de la seva sortida.

    A part de les EXIF que ens poses, quina temperatura de color tenim aqui?

    Bona foto
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  9. #9
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    ..molt bona Joan A. ....

  10. #10
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    19 abr, 15
    Ubicación
    Ciutadella / Mahó
    Mensajes
    851
    Hola Joan,... me la torno a mirar i si,... estic d'acord amb sa conversació que teniu referent a sa 'aberració'... -- peró deman,... ¿pot ser també produit per la diferencia del rang dinamic de cada maquina..?.
    .
    .(amb el teu permis pujo una de meva, parescuda a ses vostres, per axis poder comparar el tema..? . .avam que trobam.. gracies al´loots

    ..Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: _XEC7179.jpg 
Visitas: 837 
Tamaño: 80.7 KB 
ID: 6253

Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •