Página 2 de 2 PrimerPrimer 12
Resultados 11 al 18 de 18

Tema: Ononis reclinata

  1. #11
    Quina meravella de flor i de foto!!. Felicitats de nou, Raül!

    Cartrolina gris 18%. Suposo que cadascú la far servir com millor li vagi pel seu tipus de fotos. Jo la faig servir només quan vaig a poliesportius per ajustar el balanç de blancs. Aixó -amb aquest tipus d'il·luminació artificial- és molt més precís que seleccionar a la càmera qualsevol dels preajustos que té establerts. No sé si totes les càmeres permeten fer-ho, però la D700 permet desar en memòria dues lectures/ajustos diferents per si és un lloc habitual per fer-hi fotos. Jo, sense anar més lluny, tinc en memòria per activar-la quan vulgui la lectura del Palau Blaugrana. No he fet servir mai la cartrolina per mesurar l'exposició, així que no puc opinar.

  2. #12
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    Hi ha molts articles per internet pero aquest em sembla que ho explica de manera senzilla, Jaume: http://clubdefotografia.net/consejos...-gris-gris-18/
    Quant faig fotografies a flors, empro la cartolina gris per establir el balanç de blancs de la foto i ho faig seguint el mateix método que explica aquest article, en el punt segon. És a dir, poso la cartolina gris al damunt de la flor, nivell el balanç de blanc fins deixar-lo a 0, trec la cartolina, enfoc i dispar.

  3. #13
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Cita Iniciado por Joan A. Gomila Ver mensaje
    Hi ha molts articles per internet pero aquest em sembla que ho explica de manera senzilla, Jaume: http://clubdefotografia.net/consejos...-gris-gris-18/
    O sigui, per medir les dues coses : balanç de blancs i exposició correcte, no?
    M'agrada aquest joc !

  4. #14
    Raul, em pens que no t'has explicat bé, ja que el segon mètode que explica és per a calcular l'exposició correcta i tu dius que l'empres pel balanç de blancs....

    Jaume, així és.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  5. #15
    bona Raul...
    jo no som partidari de fer-ho així com diu l'article ja que una vegada canvien les condicions, o be ens anamam a un altre lloc... potser no pensem a tornar a fe graduar el wb.

    Al meu cas, quan arrib a una flor.. paisatge... el que faig es fer una foto incloent-hi la tarja gris (és igual els K que tenguis posats...)
    Un cop a casa sel·leccion les fotografies "afectades" per la tarja gris i a ACR o lightroom amb el punter(contagotes) de WB faig un clic damunt la tarja gris. D'aquesta manera totes les fotografies quedara amb el WB correcte. Tambe es pot fer nomes a la foto que conte la tarja i després es sincronitza aquest ajust amb les altres.
    les pampalònies, segons quines orquídies...moda..són les més afectades.

    d'aquesta manera, seguint aquesta feina senzilla i metòdica, no he de tocar cap ajustament en càmera.

    Jo faig servir la tarja "Color cheker passport" i va realment be! ja que inclus et dóna la possibilitat de manipular lleugerament el resultat.

  6. #16
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Gràcies , Toni.
    M'agrada aquest joc !

  7. #17
    Gràcies Toni, intentaré de fer-ho així a veure si me n'en surt!!

  8. #18
    Foroadicto Avatar de Francisco Aviles
    Fecha de ingreso
    01 feb, 14
    Ubicación
    Sant LLuis
    Mensajes
    4,733
    Molt, Bona Raul !!

Página 2 de 2 PrimerPrimer 12

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •