Resultados 1 al 9 de 9

Tema: enllestint nou projecte...

  1. #1

    enllestint nou projecte...

    De cada cop tenc més prop la finalització d'un projecte que vaig començar ara fa 10 anys: "Orquídies de Menorca". Una aposta dura i que ha tingut moltes alegríes i alti-baixos.... Cada primavera he sortit a cercar espècies que feia anys que no es trobaven, citades fa 40 anys o be que havíen quasi desaperagut. Molts kilòmetres a les cames... a vegades per veure una espècie havia de fer 6kms només d'anada i sort tenia si l'enganxava florida... o només trobar-la... 10 anys, 26 espècies, 4 híbrids i algún "lusus"(deformació) i bastants hipocromismes.(falta parcial o total de color).
    També dir que la part científica del llibre la du en Pere Fraga i en Tòfol Mascaró. Dos botànics de reconeixement. Encara no tenim clar el format i contingut però aquest llibre vol anar entre la guia i el llibre d'autor (fotogràfic)

    Enguany ja me dedic a fer una feina més tècnica. Una feina fotogràfica documental on vull mostrar amb aquesta tècnica, que ara vos mostr, la fotografia documental però a l'hora bella i pura, sense cap fons que impedeixi la seva observació (des del punt de vista botànic). Pens que en posaré una o dues de cada grup, no totes...
    Què trobau?

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: bombiliflora.jpg 
Visitas: 117 
Tamaño: 190.1 KB 
ID: 5749
    Grop Ophrys: Ophrys bombyliflora (mosca petita) Amb detall de florescència i ovari(a la dreta, baix la flor esmusteïda)

    Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: pyramidalis.jpg 
Visitas: 117 
Tamaño: 176.2 KB 
ID: 5750

    Grup Anacamptis: Anacamptis pyramidalis (barretet)


    Pd.- totes aquestes fotos estan fetes al camp sense fer malbé cap exemplar. (lo més difícil d'aquesta tècnica)

    salut!

  2. #2
    Bona feina, Toni, imagin que per aillar cada exemplar del fons hi deu haver un treball laboriós, amb independència de tota sa feina de s'abans i es després.
    EFIAP i ECEF

    Nikon D780, Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD, AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED, AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

    Fujifilm XE-4 - XF 27 mm 2,8 - XF 16 mm 2,8 - XF 56 mm 1,2 APD

  3. #3
    Bloqueado
    Fecha de ingreso
    15 jul, 13
    Ubicación
    Ciutadella de Menorca
    Mensajes
    138
    Esperam es llibre amb ganes Toni,una feina molt constant, record una vagade que me en vas xerrar de aquet projecta i deu fer uns 7 o 8 anys aixi que anhorabona i lo dit esperam tenirlo a ses mans .

  4. #4
    Bona feina, Toni, imagin que per aillar cada exemplar del fons hi deu haver un treball laboriós, amb independència de tota sa feina de s'abans i es després.
    Joan, després quasi cap... així surt del camp ;-)

  5. #5
    És d'aquells projectes que mentre l'estàs fent, sembla que no s'acabaran mai i, que com molt bé dius, passen per moltes fases i no totes d'eufòria, precisament. Però que quan ja per fi veuen la llum, se sent la satisfacció de la feina ben feta, i això no té preu. Gran feina, Toni. Felicitats.

  6. #6
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,190
    Blog Entries
    1
    Molts de nosaltres estem esperant amb candeletes l'Edició d'aquest gran trevall.
    Amb el fons blanc impacta, recorda la clàssica làmina de dibuix botànic i fa pensar que, des d'el punt de vista descriptiu, és el millor. Però tinc els meus dubtes. Potser imprès aquest fons m'acabi de convencer més que en el monitor.
    En qualsevol cas, s'ensuma una gran obra quanti i qualitativa.
    Seguirem esperant amb ganes que es materialitzi.
    Endavant, Toni!.
    M'agrada aquest joc !

  7. #7
    Amb el fons blanc impacta, recorda la clàssica làmina de dibuix botànic i fa pensar que, des d'el punt de vista descriptiu, és el millor. Però tinc els meus dubtes. Potser imprès aquest fons m'acabi de convencer més que en el monitor.
    En qualsevol cas, s'ensuma una gran obra quanti i qualitativa.
    Si Jaume... més que res és per a fer una fotografia descriptiva de cada grup d'orquídies (Ophrys, anacamptis, cephalantera, orquis.... serapias....)

    Merci companys

  8. #8
    Enhorabona pel projecte, Toni. A la meva pantalla veig les fotografies amb excés de llum... és el tema de sempre
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  9. #9
    Esper veure aquest projecta acabat molt prest, (o no?, projectes com aquest pens que no acaben mai, la investigació sempre continua i estic segur que una volta editat aquest treball, tu continuaràs investigant.) Sa veritat és que demostres una gran passió per sa natura, tú i els teus companys d'equipo, sou un pou de conèixements, constants i apassionats, en feis una sana enveige. Enhorabona i endavant!!

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •