Resultados 1 al 10 de 10

Tema: Tertulia Fotografica : Fotografia i Legalitat

Administrador Avatar de Jaume Franch
    Blog Entries
    1

Tertulia Fotografica : Fotografia i Legalitat

Els nostres companys del FotoClub F/Llum de Ferreríes en envien aquesta convidada:

"Benvolguts companys, us fem arribar aquest correu per informar-vos, que el proper dia 23 d’octubre durem a terme una nova foto tertúlia la qual, pensa’m es prou important i d’interès per tots vosaltres com aficionats a la fotografia.

Aquesta vegada, es tractarà el marc legal de la fotografia i anirà a càrrec del Fiscal D. Eduardo Norro, el qual, ens explicarà la normativa legal en torn a la fotografia.

Aquesta foto tertúlia, es dura a terme el pròxim dia 23 d’octubre a les 20 hores a l’Ajuntament d’Alaior (C/Major 11).

En acabar, anirem a fer un mosset al restaurant Can Jaumot, el preu per persona es de 13 € i tots/es el interessats/des ens ho heu de comunicar enviant un email a la adreça electrònica del foto club (fllumferreries@gmail.com)

Animeu-vos a participar i conèixer el que es legal o no en el nostre món fotogràfic

Us adjuntem cartell d’aquesta foto tertúlia

Salut i bona llum

La directiva"

Nombre:  foto tertulia_web (1).jpg
Visitas: 93
Tamaño: 256.7 KB
    M'agrada aquest joc !

Tema de interés que me temo voy a perderme pues estoy "fuera de servicio" ese fin de semana. Pasadme apuntes (en limpio y corregidos, claro)

Blog Entries
    1
    M'agrada aquest joc !

Blog Entries
    1
    Aunque esperaré a que me pasen todo el contenido de la charla del Fiscal Sr.Norro en vídeo, os puedo avanzar alguna pincelada sobre el tema.
    Antes de nada, comentaros que la sala del Ayuntamiento de Alaior estaba llena, lo cual significa que los fotógrafos professionales y aficionados tenemos inquietud ante el tema.

El Sr. Norro habló de los derechos a la propia imagen y a la intimidad, así como los derechos del fotógrafo.
    Hizo especial incapié en lo delicado del tema de fotografía a niños.

Después, en la parte de preguntas, observé que habían dos perspectivas diferentes a la hora de afrontar responsabilidades:
    - La fotografia profesional, de la que se pretende dar una difusión de la imagen, y/o que en muchas otras ocasiones, la fotografía será objeto comercial.
    - La fotografía amateur, en la que la mayoría del material fotográfico o no tiene difusión o es escasa y, en general, no tiene intenciones de hacerse un uso comercial.

Salvo en casos excepcionales, fotografiar el interior de domicilios o fincas privadas puede implicar conflicto legal.
    Excepto en el caso de los niños, las fotografías hechas en lugares públicos no deberían generar conflicto. Si la identidad de la persona fotografiada no queda explícita, no debería haber problema. En cualquier caso, si la persona fotografiada lo solicita, debe borrarse esa fotografía.

Esto es un pequeño adelanto desordenado de lo que allí se habló y comentó.

La prudencia, el respeto y el sentido común deberían imperar a la hora de efectuar fotografías que puedan ser objeto de conflicto.

Aunque no llegaron a proyectarse, estaban preparadas algunas fotografías que, a juicio del autor, podrían incurrir en aspectos de ilegalidad fotográfica.
    https://www.fotofinde.com/album.php?albumid=34

Os pongo una, por si da pie a comentarios en este sentido:

Clic en la imagen para ver su versión completa. 

Nombre: Badalona-IMG_9390-8CQ.jpg 
Visitas: 97 
Tamaño: 554.1 KB 
ID: 4858
    Esta fotografía, que en ese momento me pareció simpática, inocente y hasta tierna, ahora -después de lo expuesto en la charla- me produce una percepción distinta, incómoda. ¿Por qué?
    Aunque está en la vía pública, el niño que está de cara puede ser reconocible y, por lo tanto, se me podrían pedir responsabilidades por parte de sus padres, puesto que en mi desconocimiento e inocencia, presenté esta foto a un concurso, sin pedir autorización (ni se me ocurrió).
    Lo que más me ha sorprendido de este hecho, es constatar mi absoluta despreocupación por este contenido, por desconocimiento, hasta el momento en que descubro que podría haber estado infringiendo la ley. Lo de siempre, el desconocimiento de la ley no te exime de responsabilidad.

Ahí dejo abierto el tema , por si alguien quiere opinar.
    M'agrada aquest joc !

Gràcies per sa informació, Jaume, pero....fotógramos??? Encara no m'ho havien dit mai... ei-2.

Anant a coses més serioses: en quan a l'exemple que ens has posat a jo em fa pensar que també desconec del tot el marc legal però sempre que he volgut fer ús d'alguna foto on hi havien fillets, abans he demanat autorització als pares. Ha estat com si em volgués curar en salut sense saber si era necessari o no.

De totes maneres essent pare, ja em suposava que es necessitava una autortizació ja que des de fa anys al col.legi de primaria i secundaria de les meves filles s'ens demana cada any una autorització per a ses fotos que puguin fer-se al llarg del curs.
    ACEF i AFIAP

Nikon D610
    Nikon 35mm f/2.5 serie E
    Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD
    Meyer-Optic Telefogar V 90 mm f/3.5
    AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED
    AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

Gracias por resumirnos lo expuesto en la charla. Es realmente un asunto "tocapelotas" porque aunque uno no tenga malicia alguna puede incurrir en una ilegalidad. No sólo hay que procuparse por los aspectos técnicos de la fotografía sino que, además, por los formales. El ejemplo de la foto de los niños es claro. Me recuerda una foto en BN que colgué aquí y que personalmente me gusta mucho. Había pensado presentarla en algún concurso e intenté localizar a los padres del niño que sale en la foto con el fin de que me autorizaran a hacer uso de la imagen. Al no conseguirlo he desistido de presentarla en ningún sitio por temor a posibles demandas. ¡Porca miseria! (que diría Valentino)

Hola a tots, reprenc aquest fil per que des de la publicació al BOE de la nova LLei Orgànica 3/2018 de "Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals" i la seva entrada en vigor, i també amb l'adaptació del reglament jurídic espanyol al Reglament europeu 2016/679 que ha entat plenament en vigor el passat mes de maig de 2018, diariament s'estan produïnt novetats que pens que poden ser interessants per a tots noltros.

Darrerament he assistit a 2 xerrades informatives de tot aquest tema i a la darrera em va sorprendre molt quan el ponent va començar la xerrada dient que ja hi havia una sentència ferma d'un tribunal espanyol per a una denuncia entre particulars per una foto feta sense consentiment del protagonista i que s'havia pujat a xarxes socials (cosa que segurament crearà jurisprudència dins l'àmbit legal espanyol i europeu). Jo pensava, fins ara, que la llei de protecció de dades només afectava a empreses però sembla ser que afecta també a particulars.

Del que he pogut treure en net d'aquestes xerrades són "a groso modo" aquestes idees concretes:

1.- Les imatges (foto i video) de persones a on es pugui identificar clarament a la persona es considera una dada personal, i per tant subjecte a l'aplicació de la llei de protecció de dades, encara que estigui presa dins la via pública o dins un espai púbic tancat. Les dades personal no son només el nom, adreça, telèfon, DNI, etc.... les imatges també ho són.

2.- Amb independència de l'ús que en pensem fer de la foto, però sobretot si la pensem publicar en xarxes socials (consider que FFF també és una xarxa social, encara que tengui un format petit en comparació amb altres xarxes socials més conegudes) o si les pensem utilitzar per a participar en concursos, el més assenyat és tenir una autorització escrita i signada per part del personatge de la foto autoritzant-nos a la seva utilització. Així ens evitem qualsevol problema. Evidentment, açò és lo ideal i soc conscient que estic duent el tema fins a un extrem molt exagerat, però és així com està la nova llei.....

3.- Si els personatges que surten a la foto són menors d'edat es necessita autorització signada del pare i de la mare (o en el seu cas del seu tutor o tutors). Atenció! No basta amb la signatura d'un dels dos, es necessita la dels dos!!!

Açò és, en general, el més destacat i el que més ens pot afectar a noltros com a fotògrafs aficionats.

Tot i açò, cadascú haurà de emprar el seu sentit comú a l'hora d'aplicar o no aquesta política de privacitat respecte a les persones que fotografiem, sobretot pensant amb l'ús que en pensem fer de la foto.

Agrairé que qualsevol altra informació o idea que tingueu al respecte l'aneu compartint per tal d'enriquir-nos amb les diferents aportacions.
    ACEF i AFIAP

Nikon D610
    Nikon 35mm f/2.5 serie E
    Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD
    Meyer-Optic Telefogar V 90 mm f/3.5
    AF-S VR Nikkor 70-200 mm f/2.8 G ED
    AF-S Nikkor 20 mm f/1.8 G ED

Gràcies per la informació.

Fotografiar es poner la cabeza, los ojos y el corazón en el mismo punto de mira.

Blog Entries
    1
    Gràcies , Bep!!!
    M'agrada aquest joc !

Marcadores