Resultados 1 al 10 de 10

Tema: Amnesia (I)

  1. #1

    Amnesia (I)

    Ara que tenc una estona, vos poso una de les fotos de la primera inmersió amb el nou equip.

    Nombre:  aDSC_8558b_petita.jpg
Visitas: 933
Tamaño: 234.1 KB


    Dades Exif:
    Camera Model Name : NIKON D700
    Shutter Speed Value : 1/100
    Aperture Value : 5.0
    Focal Length : 12.0 mm
    Lens Model : SIGMA 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASPHERICAL / HSM

  2. #2
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Celebro que reobris aquest espai.
    Ens podries explicar una mica el context en que està feta la foto?
    M'agrada aquest joc !

  3. #3
    Bones tardes, Jaume.

    Es tracta d'una inmersió bastant profunda, sense flash (apagat). Vam anar a visitar les restes del vaixell enfonsat Amnesia, que es va cremar fins que es va enfonsar.

    És una vista lateral de les restes, encara que el resultat no és l'esperat, ja que va quedar més ben enfocat el terra que el vaixell. La foto encara que sembli que esta feta de lluny, està feta a pocs metres de distància. En tinc algunes més que vos aniré posant a poc a poc.

    D'aquesta foto el que m'agrada és la idea, però el resultat no, l'hauré de tornar a repetir. Potser provaré des de l'altra banda (costat Nord, mirant cap el sud) per intentar treure'l a contrallum.

    També com podeu observar, la quantitat de llum a aquestes profunditats és baixa, pel que és necessari disparar a ISO molt elevada (veig que no ha sortit l'ISO:1250)

  4. #4
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Imaginant el context en que feu aquestes fotos, m'imagino que el risc de moviment deu ser alt, no?, el que encara obliga a pujar més la ISO, no solament per manca de llum, sino per obturar amb certa rapidèsa.
    M'agrada aquest joc !

  5. #5
    Efectivament. En aquest cas estava agenollat al terra, però altres quedes "surant" a mercè dels corrents. També has de tenir en compte que quan vas amb companys és casi inevitable que surtin bimbolles de la respiració d'algú....

    A part, un company, per aconseguir un bon blau de fons, recomanava fer les fotos en manual amb una velocitat de 1/80. A mi personalment no m'agrada el manual per fer panoràmiques, ja que perds molt temps triant la combinació. Solec optar per triar una velocitat o un diafragma (segons em sembla) i deixar que la càmara faci la resta. Les recomanacions d'aquest company crec que es referia a quan feia macro amb flash, però mai m'ho va confirmar.

    Em queda pendent un dia mostrar-vos com és una carcassa i el complicat que és a vegades canviar les configuracions.

  6. #6
    M'agrada la imatge Joan, estic segur que ha de ser difícil de nassos fer fotos submergit... la temperatura ...no m'acaba de convèncer.

    Sabia que havies de tenir fotos amb el nou equip
    Fotografiar es poner la cabeza, el ojo y el corazón en un mismo eje. Henri Cartier-Bresson

  7. #7
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Joan, no li facis massa cas a en Bep amb el tema de la temperatura, es que és molt fredulic...
    M'agrada aquest joc !

  8. #8
    La veritat és que el blau aquest m'agrada, però alhora no m'acaba de convencer, quan tengui una estona miraré de jugar un poc amb la temperatura. També he de dir, que a aquestes profunditats el que es veu s'assembla bastant a la foto

    Bep, la veritat és que la part més complicada és composar la foto, ja que pel visor casi no s'hi veu. També amb el nou equip, l'accés a les opcions de la camara són molt limitades: canvi de ISO, mode de camara, velocitat, diafragma i dispar, encara que em sembla que és possible canviar la compensació d'exposició, i si hi ha sort, segons quins objectius puc canviar la focal. L'altra equip em permetia accés a tots els butons de la camara.

  9. #9
    Administrador Avatar de Jaume Franch
    Fecha de ingreso
    08 nov, 05
    Ubicación
    Maó (Menorca)
    Mensajes
    14,197
    Blog Entries
    1
    Si, apart d'ombres i il.luminacions , proves un automatisme del PS, com és >Imagen>Color Automàtico, el color resultant em sembla més natural (en aquest cas, no sé d'altres fotos similars).

    El que et vaig a dir segurament et sorprendrà:
    Tenint en compte la monocromía de la imatge, has probat a passar-la a Blanc i Negre?. Crec que podria millorar.
    M'agrada aquest joc !

  10. #10
    Si, he provat de passar-les, però baixant la saturació fins casi el mínim per mantenir-li una petita tonalitat blava, els grisos purs no m'acaben d'agradar per aquesta temàtica.

    L'automatisme aquest no l'he provat, però he provat algun cop el balanç de blancs automàtics al ACR i es torna boig, quan hi ha tan blau a mi no em funciona. Ja ho provaré i vos dic coses.

    Cal dir que les dues fotos aquestes (com 99.9% de les que faig) només són ACR

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •