Resultados 1 al 10 de 10

Tema: Cova Pont den Gil

  1. #1
    joanmorro
    Invitado

    Cova Pont den Gil

    Vos adjunto dues vistes (les úniques que he pogut salvar de tot el que vaig tirar) de la cova que hi ha aprop del Pont den Gil




    Estàn fetes aguantant a l'aire tot l'equip, amb l'ajuda d'un company que aguantava la llanterna per ajudar a enfocar.

    Nikon D70, Nikkor 18-55 (18mm) amb flash (a pesar que l'exif diu que no) ISO:200, velocitat 1/80 i f:3.8

    Salut

  2. #2
    imported_admin
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Ostres que guapa la cova!.
    Impressionant.

  3. #3
    raulsintes
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Fantàstiques fotos.
    Em pens que és una cova que hi vaig entrar far uns anys amb la zòdiac fent la volta a s'illa. És una mica baixa i profunda i tens d'anar en compta per que fers a dalt amb el cap. ;D ;D

  4. #4
    joanmorro
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Gràcies!!

    Raul, aquesta diuen q hi pots entrar a pulmó (has de passar un "sifon&quot, però jo sempre hi he entrat amb botelles. L'entrada està submergida i hi queda una segona càmara que quedaria al fons del costat dret. També s'hi accedeix per un "sifon", però aquest dia només erem dos i amb unes piles que feien molt poc llum. Justament, també em va fallar el control per canviar l'ISO i provar amb ISO-1000 a veure que sortia* ** i poder fer els contrallums de la boca de la cova; hi hauré de tornar un altre dia

    La llàstima és que el flash que tinc es molt petit (ng 17 en superfície, 9 sota l'aigua), hauré de mirar si em deixen un de més gran per posar com esclau i fer justícia a la cova.

    Salut!

  5. #5
    manelalmar
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Unes fotos molt pulidas, enhorabona per ses fotos Joan.

  6. #6
    beptaltavull
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Havia sentit de l'existència d'aquesta cova, però mai no havia vist fotos.

    Guapa, guapa!! [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif] [smiley=thumbsup.gif]

  7. #7
    joanmorro
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Moltes gràcies! Me fareu posar vermell...* :P

    Encara que no estiguin a la secció de comentar, s'accepten (i esperen) crítiques.* *:

  8. #8
    imported_admin
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Deixant apart lo molt positiu d'aquestes fotos, ja que ho suggereixes, comento:

    - Estàn desnivellades (cauen cap l'esquerra).
    - Crec que estan mogudes. Amb un f:1/80, si estaves dins l'aigua, podria ser una obturació massa lenta.
    - Si ajustes els nivells amb els cursors de l'histograma o amb corbes veuràs com millora, sobretot ajustant els negres.
    - Pots aclarir una mica el fons però sortirà renou.
    - Si fas : Filtre>Màscara d'enfocament > 80/0,8/0 tal vegada guanyaràs una mica amb focus.

    Ho he provat i he guardat una còpia; per si t'interessa comparar ( no l'he anivellat per no retallar imatge).

    Apa, ja t'he criticat les fotos.

  9. #9
    joanmorro
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    Moltes gràcies, Jaume.

    És possible que estiguin desnivellades cap a l'esquerra, ja que la carcassa no està equilibrada (porto el flash a un dels dos costats i la veritat és que fora de l'aigua pesa bastant, en canvi dins l'aigua és com si no portis rès)

    El tema de la velocitat, és possible, però la majoria de fotos les faig amb 1/80 pq els blaus de fons surten millor a aquesta velocitat, encara que seguint la regla de la velocitat més lenta recomanada igual a la inversa de la longitud focal, hauria de ser suficient (focal de 18mm).També pensa que la cova era fosca negra i tota la llum que surt a la foto és del flash, però així i tot és possible que estigui una mica moguda. També podria ser que el "mogut" fos del revelat forçat que li vaig fer per aconseguir que el fons quedés acceptablement il·luminat.

    Quan tingui una estona provaré a jugar una miqueta amb les corbes de l'histograma i els filtres a veure que passa, encara que si veus l'original lo fosc que va quedar....

  10. #10
    imported_admin
    Invitado

    Re: Cova Pont den Gil

    No, si me'n faig carrec de lo dificil que debia ser obtenir una imatge en aquestes condicions. Però si es pot millorar... val la pena intentar-ho.

Marcadores

Permisos de publicación

  • No puedes crear nuevos temas
  • No puedes responder temas
  • No puedes subir archivos adjuntos
  • No puedes editar tus mensajes
  •